Главная Информация Содержание Статус Перевод Связанные документы
(2005) Обов'язкові Постанови Херсонського морського торговельного порту (26.12.2005)

ОБОВ'ЯЗКОВІ ПОСТАНОВИ
ХЕРСОНСЬКОГО МОРСЬКОГО ТОРГОВЕЛЬНОГО ПОРТУ

(26 грудня 2005 р.)

 

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1. Обов'язкові постанови Херсонського морського торговельного порту (далі "Обов'язкові постанови") видані згідно статті 78 Кодексу торговельного мореплавства України (КТМУ-94) і відображають особливості і специфіку порту.

 

"Обов'язкові постанови" визначають вимоги, які витікають з особливостей і специфіки порту та служать доповненням до "Загальних правил плавання і стоянки суден у морських портах СРСР і на підходах до них" (далі - Загальні правила), затверджених Міністерством морського флоту СРСР та Міністерством рибного господарства СРСР від 20.02.1990 р.

 

Посилання на незнання вимог Загальних правил та "Обов'язкових постанов" не знімає відповідальності за їх порушення або невиконання.

 

У разі наявності розбіжностей між вимогами "Обов'язкових постанов" і "Правил плавання і лоцманського проведення суден у північно - західній частині Чорного моря, Бузько - Дніпровсько - лиманському та Херсонському морському каналах " (далі - Правила плавання) слід керуватися останніми.

 

1.2. Дії "Обов'язкових постанов" поширюються на всю територію, акваторію, та портові води Херсонського морського торговельного порту (ХМТП) та є обов'язковими для виконання всіма суднами незалежно від прапору та відомчої належності, а також всіма підприємствами, організаціями, установами, юридичними та фізичними особами, які здійснюють свою (законну) діяльність на території та акваторії порту.

 

Незнання вимог Загальних правил і "Обов'язкових постанов" не знімає від відповідальності за їх порушення або невиконання.

 

1 З Під портовими водами в "Обов'язкових постановах" розуміється зона діяльності, нагляду та контролю, у межах якої функції державного нагляду за безпекою торговельного мореплавства, а також за додержанням національних і міжнародних актів і Конвенцій щодо безпеки судноплавства і охорони навколишнього середовища, а також утримання гідротехнічних споруд і акваторії, що використовується для торговельного мореплавства суб'єктами підприємницької діяльності незалежно від форм масності, здійснює ХМТП.

 

1.4 У зону діяльності, нагляду та контролю ХМТП, відповідно до "Обов'язкової постанови по Херсонському морському торговельному порту" від 1978 p., наказу Міністерства транспорту України від 27 січня 2001 p., N 40 "Про передачу Бузько - Дніпровсько - лиманського і Херсонського морського каналів, споруд та устаткування постів регулювання руху суден "Касперівка", "Руська коса" та "Очаків", а також відповідних коштів на баланс державного підприємства "Дельта-лоцман", наказу Міністерства транспорту України від 12 грудня 2003 p., N 972 "Про створення Єдиної інспекції державного портового нагляду порту Херсон", що використовується для торговельного мореплавства суб'єктами підприємницької діяльності незалежно від форм власності, входить:

 

- акваторія порту та підхідні канали по всій водній поверхні при найвищому рівні і включає:

 

- акваторію рейду, верхня межа якого перетинає річку Дніпро, з'єднуючи точки координатами:

 

46°38'03" N; 32°38'02" E;

 

46°37'54" N; 32°38'14" E,

 

далі вниз за течією в затони N 1, 2, рукав р. Кошова до меридіану 32°36'00 Е, акваторії річки Дніпро, Вільховий Дніпро, Рвач до меридіану 32°18'00" Е;

 

- акваторію підхідного каналу шириною 50 м, який іде від Херсонського морського каналу до кар'єру Рибальчє та сам кар'єр.

 

До кордонів портових вод входить р. Дніпро від лінії, яка з'єднує затон консервного комбінату та причал профілакторію на лівому березі річки Дніпро, та проходить вниз за течію річки Дніпро до координат:

 

46°38'03" північної широта, 32°38'02" східної довготи;

 

4б°37'54" північної широта, 32°38'14" східної довготи;

 

1.5 Під час плавання в портових водах ХМТП, крім виконання вимог Загальних правил і "Обов'язкових постанов", необхідно керуватися Міжнародними конвенціями, членами яких є Україна, Міжнародними правилами попередження зіткнення суден у морі (МППЗС-72), Правилами плавання.

 

1.6 Зводи звичаїв порту або морських підприємств визначають максимальни розміри суден, які опрацьовуються в порту та морських підприємствах.

 

1.7 Дані "Обов'язкові постанови" набувають чинності з 26 грудня 2005 p., наказ начальника ХМТПМ N 573-А від 16 грудня 2005р.

 

Обов'язкову постанову видання 1978р. вважати такою, що втратила чинність.

 

1.8 Капітани суден, які прибувають в порт, можуть отримати "Обов'язкові постанови" через агентуючі компанії.

 

2. СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ ТА МЕЖІ ТЕРИТОРІЇ ХМТП

 

2.1 "Обов'язкові постанови" поширюються на відведену акваторію, підхідний канал, а також на причали, термінали і перевантажувальні комплекси державних і недержавних форм власності, які використовуються для торговельного мореплавства суб'єктами підприємницької діяльності незалежно від форми власності, а саме:

 

- причали ЗАО "Дерсоннафтопродукти";

 

- причали ДП "Паллада".

 

- причали суднобудівного-судноремонтного заводу ім. Комінтерну;

 

- причали заводу ім. Куйбишева;

 

- дочірнє підприємство "Херсонський річковий порт" АСК "Укррічфлот";

 

- причали ХСПО "Термінал";

 

- та інші підприємства, які займаються морською діяльністю на акваторії та зоні контролю ЄІДПН;

 

2.2 ХМТП розташований на обох берегах річки Дніпро. Межа території порту проходить між південно-західним краєм причалу N 2 вздовж скверу колишнього морського вокзалу до провулку Портовий, продовжується вздовж провулку Портовий до вул. Жовтневої революції до вул. Петренко, по вул. Петренко до вул. Карла Маркса, межує з житловим сектором, розмежованого забором, включаючи територію портового гаража, ВОХР і клубу моряків.

 

Від вулиці Карла Маркса до проспекту Ушакова межа території порту проходить по розмежовуючій лінії вздовж території консервною заводу ім.. 8-го березня і поліграфічної фабрики, далі вздовж пр. Ушакова до північно-східного краю причалу N 6.

 

По всій довжині межа території порту обнесена загородою.

 

До території порту відноситься також:

 

а) берегова причальна смуга шириною 19 м, довжиною 250м вздовж причалів N 8 і N 9, шириною 10м довжиною 110 м вздовж причалу N 10, яка межує:

 

- з південного сходу - ділянкою Міськводоканалу;

 

- з північного заходу - ділянкою Порт - елеватор;

 

- з північного сходу - ділянкою комбінату хлібопродуктів;

 

- з південного заходу - р. Дніпро.

 

б) Ділянка причалу N 7, яка межує:

 

- з південного заходу - пл. Жовтневої революції;

 

- з північного заходу - безіменним проїздом;

 

- з північного сходу - територія КП "Міськводоканал" і берегова смута шириною 100м від урізу води.

 

в) берегова смуга шириною 50м від урізу води в тилу затонів N 1 і N 2 на лівому березі р. Дніпро.

 

г) відведення земель під територію порту затверджено рішенням Виконавчого комітету Міської Ради народних депутатів за N 166 від 26.04.96р.

 

3. ТЕРМІНИ І СКОРОЧЕННЯ З ПОЯСНЕННЯМИ:

 

ХМТП - Херсонський морський торговельний порт

 

ВМС - військово - морські сили

 

МЗС - міжнародний звіт сигналів

 

ХМТП - Херсонський морський торговельний порт (далі - порт)

 

ЄІДПН - Єдина інспекція державного портового нагляду

 

БДЛК- Бузько-Дніпровський - лиманський канал.

 

УКХ - ультракоротка хвиля.

 

"МППЗ-72" - міжнародні правила попередження зіткнення суден-72.

 

ВОХР - воєнізована охорона.

 

ПММ - паливно - мастильні матеріали.

 

ВПО - відомчо-пожежна охорона

 

КПП ПВ - контрольно-пропускний пункт прикордонних військ

 

ХМК - Херсонський морський канал

 

ЗНО - засоби навігаційного обладнання

 

ОВО - особливо великий об'єкт (судно довжиною понад 200 м.)

 

СЕС - санітарно - епідеміологічна станція

 

ПРРС - пост регулювання руху суден

 

Малотоннажне судно - судно, що має в повному вантажі осадку до 4,5 м.

 

Великотоннажне судно - судно, що мас в повному завантаженні осадку понад 4,5 м.

 

Довжина, ширина, висота борту - максимальна (габаритна) довжина, ширина, висота борту судна

 

Судна місцевого плавання - судна портових флотів, працюючих в портових водах порту

 

Зона повороту - кругова ділянка з радіусом 5 кабельтових від точки повороту каналу

 

ПДІКР - прикордонна державна інспекція карантину рослин

 

СДВК - служба державного ветеринарного контролю

 

СМБІІ - служба морської безпеки порту

 

ЗАО "Херсоннафтопродукти", ДП "Паллада", ХССРЗ ім. Комінтерну, Завод ім. Куйбишева, дочірнє підприємство "Херсонський річковий порт" АСК "Укррічфлот", ХОСН "Термінал", та інші підприємства, які примикають до акваторії порту та займаються морською діяльністю - далі - морські підприємства

 

4. ВХІД І ВИХІД СУДЕН З ПОРТУ ТА МОРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ.

 

4.1 Загальний порядок входу і виходу суден з порту та морських підприємств.

 

4.1.1 Вхід суден в порт і вихід їх з порту визначається "Порядком надання капітаном морського торговельного порту дозволу на вихід судна з порту та оформленим приходу суден в порт і вихід їх з порту" (наказ Мінтрансу України від 19.08.03 р. N 655)

 

4.1.2 Для входу в портові води капітани суден повинні запросити дозвіл ЄІДПН та Служби морської безпеки порту, морських підприємств через морську лоцманську станцію "Южний".

 

При відсутності дозволу Служби морської безпеки порту судну може бути відмовлено в дозволі. У такому випадку воно повинно стати на якір в точці, вказаної лоцманом-оператором МЛС "Южний".

 

4.1.3 Вхід суден до порту, морських підприємств та вихід з них здійснюється цілодобово, за винятком випадків, коли рух по всій акваторії або одній з її ділянок за якихось причин

 

заборонено (гідрометеоумови, проведення підводно-технічних робіт, ліквідація аварії або її наслідки і т. і.).

 

4.1.4 В акваторію порту допускаються судна максимальної довжини до 200 м. і осадки до 7,60 м. (гарантована прохідна осадка). Плавання суден, які перевищують ці розміри, у кожному конкретному випадку є предметом розгляду і рішення капітана порту

 

4.1.5 Капітани суден спочатку на "Широкому плесі" та потім на підході до акваторії порту (траверз причалів ВАТ "Херсоннафтопродукти) повинні запитувати дозвіл на вхід на акваторію порту у чергового капітана ЄІДПН, отримуючи у нього інформацію про рух суден на акваторії порту.

 

4.1.6 Черговість входу (виходу) суден до(з) портових вод регулює пост регулювання руху суден "Широка Балка", а черговість приймання суден під вантажні операції регулюють диспетчери порту та морських підприємств.

 

4.1.7 Для приймання портових, прикордонних, митних та санітарно-карантинних представників судно повинно підготувати забортний трап.

 

4.2 Інформація про підхід

 

4.2.1. Інформація про підхід судна до порту призначення передається на адресу каштана порту, головного диспетчера порту або морського підприємства, служби морської безпеки та відповідні контролюючи органи через агентуючу організацію.

 

4.2.2. Інформація про підхід повідомляється за 48 годин, повторно - за 24 години та уточнюється за 4 години до підходу. При тривалості переходу менш 48 годин - в межах 2 години після відходу судна в даний порт.

 

4.2.3. Капітан судна (судновласник) в інформації про підхід повідомляє наступні дані:

 

- назва судна, його прапор, ім'я судновласника;

 

- порт відправки (останній порт заходу);

 

- найбільшу довжину судна;

 

- осадку судна носом і кормою;

 

- кількість пасажирів;

 

- назва вантажу, його особливі властивості, назва фумиганту (якщо вантаж піддавався фумігації на судні), кількість (масу) вантажу, розташування вантажу на судні: на палубі, по трюмам, довжину одного місця, довжину надмірних та негабаритних і масу великовагових (більш 3т) вантажів;

 

- назва вантажоодержувачів;

 

- потреба в бункері, прісної води, забезпеченні і т. і.

 

- потреба у виконанні допоміжних технічних і ремонтних операцій;

 

- наявність на судні діючого Міжнародного сертифіката з охорони судна та назви органу влади, що видала МСОС, синопсиса судна, наявності плана охорони, свідоцтва офіцера (офіцерів) охорони судна;

 

- рівень охорони, який підтримує судно на даний момент (глава ХІ-2/9.2.1.2)

 

- підбір попередніх 10 контактів з портовим спорудами (глава ХІ-2/9.2.3)

 

- рівень охорони, який підтримувало судно під час попередніх десяти контактах з портовими спорудами (глава ХІ-2/9.2.1.3)

 

- будь-які спеціальні чи додаткові заходи з безпеки, котрі було вжито на судні в будь-якому попередньому порту, де була взаємодія судно-порт (глава ХІ-2/9.2.1.4)

 

- підтвердження того, що відповідних процедур з суднової охорони було дотримано протягом взаємодій судно-судно за період попередніх десяти підходів до портових споруд (глава ХІ-2/9.2.1.5)

 

- іншу практичну інформацію, що відноситься до безпеки (але не деталі Плану охорони судна) (глава ХІ-2/9.2.1.6)

 

- інші документи згідно міжнародних та національних вимог;

 

а також подає заявку:

 

- на спеціалізовани плавзасоби для здавання льяльних, фекальних та стічних вод і контейнери під сміття;

 

- криголамне забезпечення в період льодової кампанії.

 

Заявки на портові послуги подаються каштанами суден через агентуючі організації.

 

4.2.4. У випадку переадресування судна капітан радіограмою анулює раніш подані заявки.

 

4.2.5. Капітан судна в своїй інформації про підхід повідомляє про несправності суднових вантажних пристроїв (механізмів).

 

4.2.6. У випадку відсутності інформації або представленої судном неточної чи невчасної інформації, що викликало затримання в обробці судна, час його простою відноситься за рахунок судна.

 

4.2.7. Адміністрація порту та морських підприємств інформує судно про місце його якірної стоянки, швартування і способі виконання завантажувально-розвантажувальних робіт не пізніш ніж за 4 години до приходу судна в порт.

 

4.2.8. В заявці на криголамне забезпечення додатково до інформації про підхід повідомляється:

 

- водотоннажність;

 

- тип і потужність головних двигунів;

 

- льодовий клас;

 

- особливості технічного стану судна, які впливають на його проводку в кригах;

 

- матеріал гребного гвинта;

 

- наявність палива, води, продовольства та їх добову витрату.

 

4.3 Оформлення приходу

 

4.3.1. Прихід судна в порт та морськи підприємства оформлюється ЄІДПН протягом 6 годин з моменту прибуття - капітаном судна або через представника агентуючої організації з дотриманням прикордонних, митних, санітарних, охорони довкілля і карантинних формальностей та вимог Кодексу ОСПС.

 

Прихід судна оформлюється за поданням Загальної декларації або Свідчень капітана, суднової ролі та списку пасажирів.

 

4.3.2. Капітан судна або представник агентуючої організації надає документи:

 

- свідоцтво про право плавання під прапором (судновий патент);

 

- класифікаційне свідоцтво;

 

- обмірне свідоцтво;

 

- документ про відповідність компанії;

 

- свідоцтво про управління безпекою;

 

- міжнародне свідоцтво про вантажну марку;

 

- свідоцтво про безпеку пасажирського судна (для пасажирських суден);

 

- свідоцтво про безпеку вантажного судна за конструкцією;

 

- свідоцтво про безпеку вантажного судна за обладнанням та постачанням;

 

- свідоцтво про безпеку вантажного судна за радіообладнанням;

 

- свідоцтво про забезпечення цивільної відповідальності за шкоду від забруднення нафтою (для судна, що перевозить більш 2000 т нафти);

 

- міжнародне свідоцтво про запобігання забруднення нафтою;

 

- міжнародне свідоцтво про запобігання забруднення стічними водами;

 

- міжнародне свідоцтво про запобігання забруднення сміттям;

 

- міжнародне свідоцтво з охорони судна;

 

- повідомлення про водяний баласт (декларацію);

 

- свідоцтво про мінімальний склад екіпажу, який забезпечує безпеку судна;

 

- свідоцтво про вилучення;

 

- свідоцтво на перевезення навалочних, небезпечних вантажів (за необхідністю);

 

- дипломи та інші кваліфікаційні свідоцтва членів екіпажу, які вимагає Міжнародна конвенція за підготовкою та дипломуванням моряків та несення вахти 1978р. з поправками 1995р.;

 

- та інші документи згідно міжнародних та національних вимог.

 

Представник агентуючої організації представляє додатково черговому офіцеру СМБП:

 

- копію міжнародного свідоцтва охорони судна

 

- копію синопсиса судна

 

- копію і сторінки плану охорони

 

- копію сертифіката (свідоцтва) офіцера (офіцерів) охорони судна.

 

Капітан судна подає відповідним службам:

 

- маніфести, коносаменти та інші документи на вантажі, що перевозяться;

 

- свідоцтво про дератизацією;

 

- морську санітарну декларацію;

 

- загальну декларацію;

 

- вантажну декларацію;

 

- декларацію про особисті речі екіпажу;

 

- і другі документи згідно міжнародних та національних вимог.

 

4.3.3. Якщо в рейсі трапились якісь поломки пристроїв або вузлів та механізмів, підконтрольних Регістру (класифікаційному товариству), капітан судна за приходом до порту в письмовій формі повідомляє про це капітану порту.

 

4.3.4. Судна портового та місцевого флоту, що здійснюють плавання у межах портових вод та до кар'єру Рибальче, при письмово оформленому місячному відході, оформлюють прихід по радіо УКХ, повідомляючи до ЄІДПН прізвище капітана судна, кількість членів екіпажу, пасажирів, кількість та найменування вантажу, буксируємих плавзасобів, осадки буксиру та буксируємих плавзасобів.

 

4.3.5 Прихід в порт судна місцевого сполучення оформляється в порядку, встановленому капітаном порту разом із санітарними, прикордонними та митними органами.

 

4.4 Оформлення виходу

 

4.4.1. Оформлення виходу судна з порту та морських підприємств здійснює ЄІДПН. Оформлення виконується за наявністю діючих суднових документів, виданих Класифікаційним товариством, які підтверджують задовільний технічний та морехідний стан судна, а також за відсутністю перешкод з боку пожежної охорони, митної, охорони довкілля, прикордонної, санітарно-карантинної служб та служби морської безпеки порту.

 

4.4.2. Готовність судна до виходу в море перевіряється відомчою пожежною охороною, санітарно-карантинною службою, охороною довкілля та ЄІДПН, а при необхідності службою морської безпеки порту.

 

4.4.3 Капітан порту повинен відмовити у видачі дозволу на вихід з порту та морських підприємств у випадках, передбачених ст. 91 Кодексу торговельного мореплавства України.

 

Також відповідно ст.80, 81 Кодексу торговельного мореплавства України судно або вантаж можуть бути затримані в морському порту відповідно до розпорядження начальника порту.

 

4.4.4 Про всі порушення та недоліки щодо підготовки судна до виходу з порту та морських підприємств, виявлених при перевірці, інспектор ЄІДПН робить запис в Акті перевірки. Під час оформлення відходу судна, його капітан, пред'являє до ЄІДПН екземпляр акту з відмітками про усунення зауважень.

 

4.4.5 Капітан судна повинен повідомити ЄІДПН про майбутній вихід з порту та морських підприємств завчасно, але не пізніше, ніж за 6 годин до зазначеного строку відходу.

 

4.4.6 Відхід судна оформляється, як правило, за 2-3 години до виходу з порту та морських підприємств.

 

4.4.7 Дозвіл на відхід з порту та морських підприємств оформляється ЄІДПН дозвільним надписом на Загальній декларації або Заявою на право відходу та накладенням штампу відходу на судновій ролі.

 

4.4.8 Капітан судна повинен не пізніше, ніж за 24 години до виходу, повідомити санітарно-карантинну службу про майбутній рейс для проведення санітарно-карантинного догляду та отримання дозволу на вихід в море. Оформлення виходу санітарно-карантійними представниками проводиться протягом 6 годин з моменту надання заявки.

 

4.4.9 Для оформлення відходу з порту та морських підприємств капітан судна надає інспектору ЄІДПН:

 

- загальну декларацію або заяву на право відходу;

 

- суднову роль;

 

- дипломи і кваліфікаційні свідоцтва членів екіпажу; список пасажирів;

 

- дозвіл санітарно-карантинної служби на вихід в море;

 

- свідоцтво пожежної охорони на право виходу судна з порту;

 

- дозвіл поста екологічного контролю у пункті пропуску через державний кордон в ХМТП Державної екологічної інспекції з охорони довкілля Північно-Західного регіону Чорного моря;

 

- розрахунок остійності;

 

- свідоцтво про придатність до плавання;

 

- обмірне свідоцтво;

 

- свідоцтво з безпеки пасажирського судна або пасажирське свідоцтво; (для пасажирських суден)

 

- свідоцтво з безпеки вантажного судна за конструкцією та додатки до нього, а для танкеру - доповнення до нього;

 

- свідоцтво з безпеки вантажного судна з обладнання та постачання, додатки до нього, а для танкеру - доповнення до нього;

 

- свідоцтво з безпеки вантажного судна з радіообладнання;

 

- ліцензію на суднову радіостанцію;

 

- міжнародне свідоцтво з вантажної марки;

 

- свідоцтво про вилучення;

 

- свідоцтво про мінімальний безпечний склад екіпажу судна;

 

- міжнародне свідоцтво щодо запобігання забруднення нафтою;

 

- документ про відповідність судна, що перевозить небезпечні вантажі;

 

- документ про дозвіл на перевезення зерна;

 

- свідоцтво про придатність судна для перевезення навалочних вантажів;

 

- міжнародне свідоцтво щодо запобігання забруднення стічними водами;

 

- свідоцтво щодо запобігання забруднення сміттям; класифікаційне свідоцтво;

 

- свідоцтво з керування безпекою на судні;

 

- документ з відповідальності компанії вимогам МКУБ;

 

- міжнародне свідоцтво з охорони судна;

 

- свідоцтво про забезпечення цивільної відповідальності за шкоду від забруднення нафтою (для танкерів);

 

- та інші документи згідно міжнародних та національних вимог.

 

4.4.10 Вихід буксирного судна при наявності на ньому екіпажу, очолюваного каштаном, оформлюється відповідно до п. 4.4.9 сучасних "Обов'язкових постанов" та до "Інструкції по забезпеченню безпеки морських буксировок та інших плавучих споруд (Приложение к письму ММФ СССР от 17.03.76 г. N 22)". Вихід буксирного каравану повинен бути оформлений капітаном буксирного судна.

 

При оформленні виходу буксирного судна до ЄІДПН додаються:

 

- інструкція з забезпечення безпеки морських буксирувань;

 

- план переходу;

 

- схема та розрахунок буксирної лінії.

 

- при буксируванні законвертованого об'єкту подаються акт конвертування та дозвіл Регістру на буксирування.

 

4.4.11 При морському буксируванні суден та об'єктів обмеженого плавання надається розроблена конструкторським бюро та погоджена Регістром система конвертування, кріплення різних конструкцій, буксирного пристрою, підкріплень корпусу та т. і.

 

При оформленні буксирування обов'язково також надається акт перевірки морехідного стану як буксировника, так і буксируемого судна з записом, який дозволяє буксирування.

 

4.4.12 При оформленні виходу судна під українським прапором з обмеженням району плавання капітан судна додатково надає план переходу з відповідними документами (наказ Держморінспекції від 30.05.03 р. N 119).

 

4.4.13. До початку прикордонного та митного оформлення всі вантажні, пасажирські, бункеровочні та інші операції повинні бути закінчені і біля борту судна не повинно бути ніяких плавзасобів.

 

4.4.14 Якщо до заявленого часу виходу судно не може бути підготовлено з яких-небудь причин, капітан повинен не менше, ніж за 2 години до первісно заявленого строку перенести заявки на лоцмана і буксири на інший час або відмінити їх і одночасно інформувати ЄІДПН про зміну часу відходу.

 

4.4.15. При затриманні виходу більш 2-х годин оформленого за кордон судна КПП ПВ мають право анулювати дозвіл на відхід судна.

 

4.4.16. При затриманні виходу від причалу або рейду більш 30-ти хвилин оформленого судна диспетчер порту та морського підприємства має право відкликати з цього судна лоцмана та буксири.

 

4.4.17. Оформлення виходу не вимагається, якщо судно виходить з порту та морських підприємств за наказом каштана порту в зв'язку зі стихійними явищами або для участі в аварійно-рятувальних операціях. Капітан такого судна повідомляє ЄІДПН про свій вихід.

 

4.4.18. Дозвіл на вихід дійсний протягом 24 годин.

 

4.4.19. Каштани суден, які плавають в портових водах та в кар'єрі Рибальче, оформлюють відхід на строк дії пожежного, санітарного свідоцтв або строк закінчення суднових документів (в залежності, що закінчується першим) за умов отримання дозволу ЄІДПН під час кожного виходу з порту. Строк дії даного відходу дійсній строком до одного місяця.

 

4.4.20. Якщо через якусь причину судно затрималось в порту та в морських підприємствах більш встановленого строку, капітан повинен повідомити про це ЄІДПН та заново оформити відхід.

 

4.4.21. У випадку змін у складі екіпажу або технічного стану судна, після оформлення відходу, капітан повинен повідомити про це ЄІДПН та заново оформити вихід.

 

4.4.22 Вихід спортивних суден оформлюється в спортивних комітетах і КПП ПВ.

 

5. ЛОЦМАНСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ В ПОРТУ ТА В МОРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВАХ.

 

5.1. Організація лоцманського обслуговування в акваторіях порту, морських підприємств і портових водах (річкова частина Херсонського морського каналу) здійснюється у відповідності до "Правил плавання і лоцманської проводки суден у північно-західної частині Чорного моря та Бузько-Дніпровсько-лиманському і Херсонському морському каналах", які затверджені наказом Мінтрансу України від 06.03.98 за N 69 і зареєстрованих у Міністерстві юстиції за N 212/2412 від 30.03.98.

 

5.2 Лоцманська проводка суден в портових водах, на акваторіях порту, морських підприємств та при швартових операціях здійснюється виключно державними морськими лоцманами ДП "Державна морська лоцманська служба" і є обов'язковою, а саме:

 

- постановка на якір та зняття з якоря, швартування до причалу, відвід судна від причалу і перешвартування біля причалів - здійснюються цілодобово;

 

- проведення суден, які ідуть на ремонт чи переобладнання з рейду ХМТП на суднобудівні та судноремонтні підприємства до причалів, а також вивід заново побудованих суден здійснюються виключно державними морськими лоцманами ДП "Державна морська лоцманська служба". При здійсненні швартових операцій на борту судна повинен знаходитися капітан заводу або особа уповноважена їм;

 

- лоцманська проводка проводиться тільки для суден в нормальному технічному стані, тобто здатних робити маневри при звичайній лоцманській проводці.

 

На несправне в технічному стані судно лоцман може бути направлений тільки зі згоди каштана порту при виконанні всіх безпечних умов швартовних операцій.

 

5.3. Від лоцманської проводки в акваторії порту звільняються судна під прапором України, малі судна, грунтовідвізні шаланди, судна, які регулярно відвідують порт Херсон та мають письмовий дозвіл капітана порту на право плавання без лоцмана, а також кораблі, судна ВМС та прикордонних військ України.

 

В акваторії порту від обов'язкового лоцманського забезпечення при швартовних операціях звільнюються судна під прапором України місцевого сполучення, а також, які працюють на внутрішніх водних шляхах.

 

5.4 Лінійна лоцманська проводка у портових водах до буя N 120 при вході до порту і від буя N 120 при виході із порту та морських підприємств здійснюється виключно державними морськими лоцманами лінійної морської лоцманської служби ДП "Державна морська лоцманська служба".

 

5.5 Від обов'язкової лінійної лоцманської проводки у портових водах можуть звільнятися судна з осадкою у повному вантажі до 4,5 метра, капітани, яких регулярно плавають в зоні дії Правил і у встановленому порядку пройшли перевірку знань цих Правил і отримали відповідний сертифікат.

 

5.6 При прямуванні до порту та морських підприємств, заявку на лінійного лоцмана, яка узгоджується з диспетчерами порту та морських підприємств, ЄІДПН, агент судна повинен подати до Оперативного центру лоцманської служби ДП. Державна морська лоцманська служба" (ОЦЛС) м. Миколаїв, т/ф (0512) 500 963 за 48 годин до приходу судна до місця приймання лоцмана і повторити заявку за 24 години та зробити уточнення за 6 годин.

 

5.7 При виході з порту та морських підприємств заявку на лінійного лоцмана агенту потрібно подати до ОЦЛС ДП "Державна морська лоцманська служба" за 8 годин до відходу судна з уточненням за 2 години.

 

5.8 Заявку на портового лоцмана агент судна повинен подавати у письмовій формі на морську лоцманську станцію (УКХ визивний канал 16, робочі канали 11 та 15. телефони - факси 487-717, 325-152,325-207).

 

5.9 При прямуванні судна до порту та морських підприємств заявку на портового лоцмана агент повинен подати за 6 годин до підходу судна до буя N 120 з послідовним уточненням за одну годину до підходу.

 

5.10 Для проводки судна з якірного місця до причалів, швартування, перешвартування та отшвартування заявку на портового лоцмана агент повинен подати за дві години до готовності судна з послідовним уточненням за 0,5 години.

 

5.11. Приймання лоцмана на судно, що прямує до причалу або на внутрішній рейд, виконується в районі буїв N 119-120.

 

5.12 Порт та морські підприємства не несуть відповідальність за можливе затримання судна у випадках:

 

а) якщо капітан судна несвоєчасно надає заявку на лоцманське обслуговування;

 

б) якщо чергові лоцмани зайняті швартуванням інших суден.

 

5.13 При затримці судна більш 30 хв., а також при одночасній відсутності на судні капітана і старшого помічника, диспетчера порту та морських підприємств чи диспетчер посту ДП "Державна морська лоцманська служба" мають право відкликати лоцмана з судна. В такому випадку капітан судна повинен подати нову заявку на лоцмана звичайним порядком, підписати лоцманську квитанцію та відшкодувати витрати, пов'язані с цим.

 

6. ПЛАВАННЯ СУДЕН В ПОРТОВИХ ВОДАХ.

 

6.1 Особливі умови плавання суден в портових водах.

 

6.1.1. Всі судна, що плавають в межах вод Херсонського морського порту, поділяються на три групи:

 

1 група - великотоннажні судна, які мають осадку в повному вантажі більш 4.5 метра - користуються особливою перевагою, так як обмежені в своєму русі осадкою і можуть плавати тільки по каналу;

 

2 група - малотоннажні судна, які мають осадку менш 4.5 метрів в повному вантажі, які не повинні створювати труднощі суднам 1 групи;

 

3 група - маломірні судна. До цієї групи суден застосовуються особливі правила плавання для маломірних суден.

 

6.1.2. Організація безпеки плавання флоту сторонніх організацій покладається на їх судновласників.

 

6.1.3. Весь рух суден в портових водах регулюється ПРРС "Широка балка" та контролюється ЄІДПН і ніяке судно не має право входити чи виходити з порту та морських підприємств, займати чи змінювати причал, підходити до других суден без погодження з черговими диспетчерами порту та морських підприємств, прикордонними, митними органами, службою морської безпеки порту та ЄІДПН.

 

Рух на підхідному каналі від початку 2-го створу до виходу в лиман регулюється ПРРС "Широка Балка".

 

Плавання на підхідному каналі здійснюється згідно "Правил плавання та лоцманського забезпечення в Північно-західній частині Чорного моря на БДЛК і ХМК" (див. витяги (Додаток 6).

 

6.1.4. На акваторії порту швидкість руху суден не повинна перевищувати 6 вузлів, крім суден на підводних крилах та маломірних суден, яким дозволяється прямувати зі швидкістю не більш 12 вузлів (22.2 км\год), а також річкових пасажирських суден, які працюють на місцевих приміських лініях, які можуть прямувати зі швидкістю не більш 7 вузлів (13 км\год), крім району елеватору, плавдоків та нафтогавані.

 

Плавання суден, крім маломірних, на акваторії порту контролюється та узгоджується з ЄІДПН.

 

6.1.5 Судно під час виходу з ремонту на ходові іспити без свідоцтв класифікаційного товариства повинно рухатися з буксирним забезпеченням.

 

6.1.6 Вхід суден в порт і вихід їх із порту здійснюється цілодобово, за умови стану (видимості, льодових умов), лімітуючих розмірів суден та робочому стані ЗНО.

 

6.1.7 Судна при прямуванні по акваторії ХМТП вздовж річки Дніпро, не доходячи 500 м. до траверзу затонів N 1, 2, 3, повинні подати один довгий звуковий сигнал, триматися середини річки та проходити виходи з затонів з особливою обережністю.

 

6.1.8 Усі судна, які виходять з затонів N 1, 2, 3 на річку Дніпро, зобов'язані виконувати максимальну обережність та приймати всі міри для запобігання зіткнення суден, прямуючими вздовж річки.

 

6.1.9 Перед виходом із затонів судна повинні проінформувати по УКВ радіозв'язку та подавати один довгий звуковий сигнал та проходячи мимо воріт затонів сигнал повторювати.

 

6.1.10 Вхід та вихід суден, крім суден портового флоту та місцевого сполучення, які працюють у портових водах, дозволяється тільки у світлий час доби:

 

- в затонах N 1 та N 2;

 

- в затон ХССРЗ ім. Комінтерну;

 

- в річці Кошова суден з максимальною осадкою більш 4,0 метра;

 

- в ХОСП "Термінал" суден з максимальною осадкою більш 4,5 метра та довжиною до 115 м.

 

6.1.11 При знаходженні судна в затоні N 1, під фумігацією ввід суден до затону забороняється.

 

6.1.12 При вході в затони N 1 та N 2 необхідно враховувати напрямок вітру та течії. При сильній течії (березень, квітень, травень) заходи в затони N 1, N 2 дозволяються тільки у світлий час доби з дозволу капітана порту.

 

6.1.13 Рух суден з річки Кошова в напрямку Голої пристані та у зворотному напрямку повинно здійснюватись з пересіканням річки Дніпро

 

6.1.14 Судна, які перетинають річку з одного берегу до іншого берегу, повніші поступатися дорогою всім суднам, прямуючих вверх або вниз за течією.

 

6.1.15 Під час маневрів великотоннажних суден на акваторії порту усім суднам, прямуючим по річці дотримуватися обережності та не заважати маневруванню.

 

6.2 Буксировочні та швартовні операції суден в портових водах.

 

6.2.1 При здійсненні швартових операцій використання буксирів обов'язково. Виняток складає швартування суден довжиною до 50 м, розвертання на рейді та відшвартування суден довжиною до 100 м, суден типа "РІКА-MOPE" та з підрулюючим пристроєм (крім причалів в р. Кошова), які здійснюються тільки за письмового дозволу капітана порту.

 

6.2.2 Рух буксирів в портових водах регулюється ЄІДПН і ніякий буксир не має право входити чи виходити з порту та морських підприємств, займати чи змінювати причал, підходом до других суден без погодження з черговими диспетчерами порту та морських підприємств, прикордонними, митними органами, службою морської безпеки порту.

 

6.2.3 Для розвертання на акваторії ХМТП судна довжиною більше 100 метрів, із осадкою більше 4,5 метра, використання буксирів обов'язкове. Кількість і їх потужність визначає капітан судна по узгодженню з лоцманом.

 

6.2.4 Потрібна кількість і потужність буксирів визначається портовим лоцманом і погоджується з капітаном судна. При цьому, якщо капітан вважатиме визначену лоцманом кількість буксировщиків недостатньою, він може замовити додатково буксир і його думка в цьому випадку є пріоритетною.

 

6.2.5 Для забезпечення безпеки швартовних операцій з суднами за сприятливих гідрометеорологічних умов з силою вітру до 14 м\с встановлюється наступна обов'язкова мінімальна кількість буксирів:

 

Вантажопідйомність

Потужність та

кількість буксирів

Від

До

300 к.с

1200 к.с.

2300 к.с.

1000

2000

1

-

-

2000

5000

1

1

-

5000

10000

-

2

-

10000

20000

-

1

1

20000

35000

-

2

1

35000

50000

-

2

2

 

 

Примітка:

 

з погіршенням гідрометеорологічних умов потужність та кількість буксирів визначається лоцманом по узгодженню з капітаном судна.

 

Необхідна кількість швартувальників в залежності від валової місткості судна:

 

 

1. Судно до 300 ед.

 

2. Судно від 300 до 1500 ед


Купить полный текст документа можно после авторизации

За дополнительной информацией обращайтесь в ООО "Планета Одесса"
Тел. +380 50-336-5436 email: rise3info@gmail.com

Home