Галузева Угода між Міністерством транспорту та зв'язку України і Профспілкою робітників морського транспорту України на 2006-2009 роки (01.01.2006)

 

МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ

ПРОФСПІЛКА РОБІТНИКІВ МОРСЬКОГО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ

ГАЛУЗЕВА УГОДА

 між Міністерством транспорту та зв'язку України і Профспілкою робітників морського транспорту України на 2006-2009 роки

(01.01.2006)

 

I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1. Галузеву угоду (далі - Угода) укладено між Міністерством транспорту та зв'язку України (далі - Мінтрансзв'язку), з однієї сторони, та Профспілкою робітників морського транспорту України (далі - Профспілка), з другої сторони, (далі - Сторони) терміном на 2006-2009 роки.

 

1.2. Сторони визнають Мінтрансзв'язку повноважним представником підприємств, установ та організацій (Роботодавців) морського і річкового транспорту, Профспілку - повноважним представником найманих працівників і трудових колективів підприємств, установ та організацій морського і річкового транспорту, що перебувають у сфері дії Сторін.

 

1.3. Угода спрямована на удосконалення колективно-договірного регулювання соціально-економічних та трудових відносин, розвиток соціального партнерства, реалізацію конституційних прав і гарантій найманих працівників та Роботодавців.

 

1.4. Зобов'язання та домовленості цієї Угоди, прийняті згідно з чинним законодавством України і Генеральною угодою, діють безпосередньо, є обов'язковими для виконання Сторонами як мінімальні гарантії при укладенні колективних договорів і поширюються на всіх найманих працівників підприємств, установ та організацій морського і річкового транспорту (далі - Підприємства), а також у частині соціальних гарантій, обумовленій окремими пунктами, - на пенсіонерів, які оформили пенсію на цих підприємствах, інвалідів праці та сім'ї працівників, загиблих на виробництві.

 

1.5. Початком колективних переговорів з питань розробки та укладення галузевої угоди вважається перше засідання спільної робочої комісії, створеної з рівної кількості представників, яких кожна сторона визначає самостійно.

 

Члени спільної робочої комісії на час ведення колективних переговорів, підготовки проекту Угоди та підведенню підсумків її виконання звільняються від обов'язків за основним місцем роботи із збереженням середньої заробітної платні та включенням цього часу до трудового стажу.

 

1.6. Угода підписується Міністром транспорту та зв'язку і Головою Профспілки, набирає чинності з дня її підписання та зберігається по одному підписаному примірнику у кожної із сторін.

 

1.7. Сторони у десятиденний термін із дня підписання Угоди подають її на повідомну реєстрацію в Міністерство праці та соціальної політики і в місячний термін із дня реєстрації надсилають копії Угоди роботодавцям і первинним профспілковим організаціям.

 

1.8. Зміни та доповнення до Угоди вносяться в разі потреби за згодою Сторін. Пропозиції однієї зі Сторін щодо внесення змін та доповнень до Угоди є обов'язковими для розгляду другою Стороною. Рішення щодо них приймаються у місячний термін.

 

Зміни та доповнення, що випливають із змін до чинного законодавства та Генеральної угоди, вносяться без проведення переговорів, інші зміни та доповнення - тільки після переговорів сторін.

 

Повноваження для внесення змін та доповнень до цієї Угоди Мінтрансзв'язку делегує Укрморрічфлоту в особі його Керівника.

 

1.9. Після закінчення строку дії цієї Угоди вона продовжує діяти до того часу, поки Сторони не укладуть нову або переглянуть чинну.

 

1.10. Угода не втрачає чинності в разі зміни складу, структури, найменування будь-якого органу, який представляє одну зі сторін або входить до складу однієї зі сторін.

 

1.11. Згідно з Постановою Верховної Ради України від 12.09.91 р. N 1545 "Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР" на Підприємствах застосовуються акти законодавства Союзу РСР (за умови, що вони не суперечать Конституції й законам України) до ухвалення відповідних актів законодавством України.

 

1.12. Положення цієї Угоди, що передбачають витрати за рахунок чистого прибутку Підприємств, носять характер рекомендацій і регулюються колективними договорами, виходячи з умов та економічних можливостей Підприємств.

 

II. СПРИЯННЯ РОЗВИТКУ ВИРОБНИЦТВА, ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОДУКТИВНОЇ ЗАЙНЯТОСТІ, ЗАПОБІГАННЯ БАНКРУТСТВУ ПІДПРИЄМСТВ

 

Для сприяння розвитку виробництва Мінтрансзв'язку зобов'язується:

 

2.1. Розробити у 2006 році за участю Профспілки Програму розвитку морського транспорту України до 2020 року, спрямовану на збільшення обсягів виробництва, поліпшення фінансово-економічного стану Підприємств, фінансового оздоровлення тих Підприємств, що знаходяться у скрутному економічному становищі. Інформувати Профспілку про стан її виконання.

 

2.2. Розробити та прийняти у 2006 році концепцію тарифної політики галузі.

 

Надавати підтримку Підприємствам для їх економічного і технологічного розвитку шляхом формування відповідної державної інвестиційної, кредитної та податкової політики, розміщення та оплати державних замовлень.

 

2.3. Вносити пропозиції до відповідних державних органів щодо фінансування з державного бюджету видатків на утримання:

 

- криголамного флоту, а також на виконання функцій аварійно-рятувальної готовності й ліквідації розливу нафтопродуктів у морі;

 

- засобів навігаційного забезпечення на підхідних каналах та акваторіях портів, судноремонтних заводів, інших об'єктів.

 

2.4. При затвердженні фінансових планів Підприємств передбачати фінансування соціальних програм, спрямованих на поліпшення умов та оплати праці, виконання домовленостей цієї Угоди та колективних договорів.

 

2.5. Протягом 2006 року переглянути статути Підприємств, передбачивши участь профспілкових комітетів і найманих працівників в управлінні Підприємствами.

 

2.6. Домагатися перегляду у 2006 році нормативу відрахування до державного бюджету частини прибутку (доходу) державних Підприємств у бік його зменшення.

 

2.7. Забезпечити стабілізацію та всебічний розвиток галузевої науково-дослідної мережі, взаємодію науково-освітніх закладів, які займаються науковою та освітньою діяльністю для потреб Підприємств.

 

2.8. Інформувати Профспілку про основні прогнозні показники економічного та соціального розвитку морського транспорту та заходи, які вживаються для їх досягнення.

 

Профспілка зобов'язується:

 

2.9. Сприяти Мінтрансзв'язку і Роботодавцям в реалізації заходів, спрямованих на підвищення ефективності роботи Підприємств.

 

Продовжити практику проведення аналізу соціально-економічної діяльності Підприємств при розгляді стану виконання цієї Угоди та колективних договорів.

 

2.10. Організовувати збір та узагальнення пропозицій профспілкових організацій та найманих працівників з питань поліпшення роботи Підприємств, своєчасно доводити їх до Мінтрансзв'язку і Роботодавців, вживати заходів щодо їх реалізації.

 

2.11. Проводити роботу, спрямовану на формування свідомості найманих працівників щодо збереження власності суб'єктів господарювання, додержання трудової дисципліни.

 

2.12. Сприяти участі профспілкових комітетів та найманих працівників в управлінні Підприємствами, їх соціальною сферою, в розподілі чистого прибутку, який залишається у розпорядженні трудових колективів.

 

Сторони зобов'язуються:

 

2.13. Спільними діями сприяти стабілізації й розвитку Підприємств, підвищенню ефективності їх діяльності як надійного джерела зростання добробуту найманих працівників.

 

2.14. Ініціювати прийняття та сприяти реалізації нормативно-правових актів і рішень, спрямованих на економічний розвиток Підприємств, удосконалення господарського, трудового та податкового законодавства.

 

2.15. Здійснювати постійний обмін інформацією про соціально-економічне становище на Підприємствах, перспективи їх розвитку.

 

Для забезпечення продуктивної зайнятості Мінтрансзв'язку, Роботодавці зобов'язуються:

 

2.16. Вживати заходів щодо створення умов для повної продуктивної зайнятості на Підприємствах, для чого забезпечити:

 

- підвищення стабільної зайнятості працівників для зменшення плинності кадрів до рівня не більше 7% середньооблікової кількості штатних працівників;

 

- перевищення кількості щорічно створюваних робочих місць над кількістю ліквідованих неефективних робочих місць.

 

2.17. Забезпечувати включення до колективних договорів щорічних обсягів фінансування витрат на підвищення професійної кваліфікації найманих працівників, а також заходи для забезпечення періодичності підвищення кваліфікації працівників - не рідше ніж один раз на 5 років.

 

2.18. У разі виникнення об'єктивних причин, через які неминучі звільнення найманих працівників з ініціативи Роботодавців, забезпечити проведення звільнень за умови попереднього (не пізніше ніж за три місяці) письмового повідомлення первинних профспілкових організацій про причини, строки їх проведення, кількість і категорії працівників, яких це може стосуватися, а також про заходи, які спрямовані на працевлаштування працівників, що підлягають вивільненню.

 

Якщо на Підприємстві виникла необхідність одноразового або протягом року скорочення чисельності з ініціативи Роботодавця на десять і більше відсотків найманих працівників, то таке скорочення чисельності проводити за умови попереднього (не пізніше ніж за три місяці) письмового повідомлення центрального виборного органу Профспілки.

 

2.19. Один раз за півріччя аналізувати обсяги та причини неповної зайнятості на Підприємствах, вживати заходів до скорочення чисельності працівників, які працюють із неповним робочим днем (тижнем), стабілізації зайнятості.

 

Вживати заходів щодо ефективного використання робочої сили, скорочення непродуктивних витрат робочого часу.

 

Профспілка зобов'язується:

 

2.20. Згідно із законодавством аналізувати та контролювати стан роботи з питань зайнятості на Підприємствах, вносити Мінтрансзв'язку та Роботодавцям пропозиції щодо поліпшення цієї роботи.

 

2.21. Разом з Мінтрансзв'язку вживати заходів щодо створення умов для повної продуктивної зайнятості на Підприємствах, а також соціального захисту найманих працівників, які вивільняються з ініціативи Роботодавців.

 

2.22. Згідно із законодавством вносити пропозиції Мінтрансзв'язку, Роботодавцям про перенесення термінів, тимчасове припинення або скасування заходів, пов'язаних з масовим вивільненням найманих працівників.

 

2.23. Проводити навчання профспілкового активу з питань зайнятості, дотримання законодавства при скороченні чисельності найманих працівників.

 

Сторони зобов'язуються:

 

2.24. Співпрацювати з органами державної служби зайнятості з метою:

 

- консультування, навчання вивільнюваних працівників з питань законодавства про працю, про зайнятість, можливостей самореалізації на ринку праці, основам підприємницької діяльності;

 

- підбору роботи й працевлаштування працівників Підприємств, які вивільняються з ініціативи Роботодавця.

 

2.25. Спільно розробляти і надсилати до Кабінету Міністрів України пропозиції щодо формування державного замовлення на підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації працівників для Підприємств у системі вищої та професійно-технічної освіти.

 

2.26. Вживати заходів, у межах повноважень, до керівників Підприємств, які порушують законодавство щодо впровадження контрактної форми трудового договору.

 

Для запобігання банкрутства Підприємств Мінтрансзв'язку зобов'язується:

 

2.27. Доводити до Профспілки, її первинних організацій і трудових колективів своєчасну і повну інформацію щодо проведення на Підприємствах реструктуризації, корпоратизації, приватизації, передачі об'єктів з державної до комунальної власності, порушення справи про банкрутство, часткової зупинки чи ліквідації Підприємств. Проводити консультації з Профспілкою, забезпечувати гласність та прозорість при здійсненні цих заходів.

 

2.28. Не вносити до переліку об'єктів приватизації Підприємства, якщо вони:

 

- стратегічно важливі для економіки та безпеки держави;

 

- працюють ефективно та несуть суттєве соціальне навантаження;

 

- є містоутворюючими.

 

2.29. У разі виявлення ознак неплатоспроможності Підприємств своєчасно розробляти і вживати заходи досудової санації з метою запобігання їх банкрутству.

 

До складу робочих груп, які створюються на Підприємствах для розроблення планів досудової санації, залучати представників профспілкових комітетів первинних профспілкових організацій, як повноважних представників трудових колективів, для захисту соціально-економічних прав та інтересів найманих працівників.

 

2.30. Узгоджувати з Профспілкою, її первинними організаціями проекти програм реструктуризації Підприємств, а також переліки майна, яке підлягає продажу, передачі в оренду, комунальну власність, та майна, на базі якого будуть створені нові юридичні особи, філії, представництва.

 

Передбачати в цих програмах окремий розділ з вирішення соціальних питань, зокрема проблем зайнятості, забезпечення та створення нових робочих місць, працевлаштування працівників, що вивільняються.

 

2.31. Забезпечити участь профспілкових представників у роботі:

 

- комісій з приватизації, реструктуризації, реорганізації, санації та ліквідації суб'єктів господарювання;

 

- конкурсних комісій з продажу майна;

 

- комісій щодо списання та відчуження майна державних Підприємств;

 

- комісій з передачі об'єктів в оренду, з державної власності в комунальну.

 

Профспілка зобов'язується:

 

2.32. Представляти права та інтереси найманих працівників у відносинах з Роботодавцями у ході приватизації, реструктуризації, реорганізації, санації та ліквідації суб'єктів господарювання, передачі об'єктів в оренду, з державної до комунальної власності, продажу та відчуження майна.

 

2.33. При порушенні справ про банкрутство Підприємств надавати правову допомогу працівникам, яким заборгувало Підприємство, щодо подання ними заяв до суду.

 

Якщо Підприємство-боржник має борги з профспілкових внесків, забезпечити подання до суду заяв профспілкового комітету.

 

2.34. Сприяти Фонду держмайна у здійсненні контролю за виконанням власниками приватизованих Підприємств інвестиційних та соціальних зобов'язань, які були передбачені договорами купівлі-продажу об'єктів приватизації (фіксованими умовами конкурсів), зокрема стосовно забезпечення зайнятості, оплати праці та інших питань соціально-трудових відносин.

 

III. ОПЛАТА І НОРМУВАННЯ ПРАЦІ

 

Сторони домовилися:

 

3.1. Встановити мінімальну тарифну ставку (оклад) працівника, який виконує роботу, що не вимагає кваліфікації, за повністю виконану місячну норму праці у розмірі не меншому від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законодавством України.

 

3.2. Співвідношення місячних тарифних ставок (окладів) окремих професійно-кваліфікаційних груп професіоналів, фахівців, технічних службовців та робітників морського та річкового транспорту відносно визначеного у колективному договорі Підприємства розміру мінімальної місячної тарифної ставки (окладу) некваліфікованого працівника встановити згідно з Додатком N 1.

 

3.3. Перелік та розміри доплат і надбавок до тарифних ставок (окладів) працівників Підприємств встановити згідно з Додатком N 2.

 

3.4. Особливості оплати праці окремих категорій працівників Підприємств встановити у Положенні про умови оплати праці працівників Підприємств згідно з Додатком N 3.

 

3.5. Надбавку за вислугу років працівникам Підприємств встановлювати у колективних договорах згідно з Додатком N 4.

 

3.6. Форми і системи оплати праці, розцінки, тарифні сітки, ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлювати у колективних договорах Підприємств з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, Генеральною угодою та цією Угодою.

 

Мінтрансзв'язку, Роботодавці зобов'язується:

 

3.7. Забезпечити включення до колективних договорів заходів, спрямованих на:

 

- збільшення витрат на оплату праці в залежності від збільшення обсягів виробництва і доходів;

 

- встановлення частки основної заробітної плати у середній на рівні, не меншому, ніж досягнутий на 1 січня поточного року;

 

- збільшення частки витрат на оплату праці у валових витратах на виробництво та випереджаюче зростання середньої заробітної плати порівняно із зростанням індексу споживчих цін.

 

3.8. У разі виникнення заборгованості із виплати заробітної плати здійснювати заходи з ліквідації заборгованості з обов'язковою виплатою компенсації за затримку строків виплати заробітної плати. За систематичну невиплату заробітної плати притягувати до відповідальності керівників Підприємств.

 

3.9. У 2006 році визначити переліки міжгалузевих і галузевих норм і нормативів праці, що рекомендуються для застосування на Підприємствах. Рекомендації довести до Роботодавців.

 

3.10. Забезпечити встановлення і запровадження Роботодавцями технічно обґрунтованих норм і нормативів праці для всіх категорій працівників Підприємств (норми: часу, виробітку, обслуговування; нормативи чисельності) за погодженням з профспілковими комітетами.

 

3.11. Здійснювати перевірку діючих норм, їх перегляд, заміну, застосування поправних коефіцієнтів, запровадження нових норм праці у строки та на умовах, визначених законодавством та передбачених колективними договорами.

 

Про початок проведення цих заходів повідомляти працівників не пізніше як за один місяць.

 

Профспілка зобов'язується:

 

3.12. Здійснювати громадський контроль за додержанням законодавства про оплату праці, надавати консультації та правову допомогу найманим працівникам у захисті своїх прав, представляти інтереси членів Профспілки у Комісіях по трудових спорах та в судових органах.

 

3.13. Ініціювати питання про притягнення до відповідальності керівників Підприємств за систематичну невиплату заробітної плати.

 

3.14. Постійно проводити аналіз і оцінку стану реалізації трудового законодавства, зобов'язань цієї Угоди та колективних договорів щодо організації і оплати праці на Підприємствах.

 

3.15. Проводити навчання профспілкового активу з питань організації, оплати та нормування праці, індексації грошових доходів та компенсаційних виплат.

 

IV. РОБОЧИЙ ЧАС І ЧАС ВІДПОЧИНКУ

 

Сторони домовилися:

 

4.1. Встановити нормальну тривалість робочого часу працівників Підприємств 40 годин на тиждень.

 

4.2. Тривалість робочої зміни (вахти) понад 8 годин, але не більше 12 годин встановлювати лише за погодженням з профспілковими комітетами Підприємств.

 

4.3. Встановлення більшої, ніж 12 годин тривалості щоденної роботи допускати за наявності письмової згоди працівника, якщо характер та умови праці передбачають періоди, коли працівник перебуває в стані очікування ситуації, при якій він повинен негайно стати до виконання роботи та коли працівник має можливість відпочити протягом робочого часу.

 

Перелік окремих категорій працівників, яким встановлюється така тривалість щоденної роботи, визначається колективним договором.

 

4.4. При підсумованому обліку робочого часу застосовувати обліковий період (місяць, квартал, півріччя, рік) лише у випадку наявності графіка роботи працівника на весь обліковий період.

 

4.5. Вважати надурочною роботою, при підсумованому обліку робочого часу, роботу понад встановлену нормальну тривалість робочого часу в кінці облікового періоду згідно з графіком роботи.

 

4.6. Не вилучати з робочого часу працівників час приймання їжі, якщо за умовами виробництва працівник не має права відлучитися з робочого місця та використати час обідньої перерви на свій розсуд.

 

4.7. Робочий час і час відпочинку працівників Підприємств встановити Правилами внутрішнього трудового розпорядку, що додаються до колективних договорів.

 

Особливості регулювання режиму праці та відпочинку працівників плаваючого складу суден Підприємств встановити у Положенні про робочий час і час відпочинку працівників плаваючого складу суден Підприємств згідно з Додатком N 5.


Купить полный текст документа можно после авторизации

За дополнительной информацией обращайтесь в ООО "Планета Одесса"
Тел. +380 50-336-5436 email: rise3info@gmail.com

Home