Наказ N 740 від 17.08.2004 Про заходи щодо відновлення судноплавства по трасі глибоководного суднового шляху проекту "Дунай-Чорне море, 1-й етап"

 

МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ

Наказ N 740

Про заходи щодо відновлення судноплавства по трасі глибоководного суднового шляху проекту "Дунай-Чорне море, 1-й етап"

(від 17.08.2004)

 

 

У зв'язку із відновленням судноплавства по трасі глибоководного суднового шляху "Дунай-Чорне море", 1-й етап проекту українського глибоководного суднового ходу "Дунай-Чорне море" з метою забезпечення безпеки судноплавства відповідно до статей 3, 10 Кодексу торговельного мореплавства України наказую:

 

1. Затвердити Тимчасовий порядок руху суден гирлом Бистре, морським підхідним каналом та морським рейдом в усті гирла Бистре (надалі Тимчасовий порядок руху суден), як додаток до Обов'язкових постанов Усть-Дунайського морського торговельного порту.

 

2. Покласти функції нагляду за безпекою судноплавства на морському підхідному каналі і морському рейді гирла Бистре, у гирлах Бистре, Старостамбульське і Очаківське на капітана Усть-Дунайського морського торговельного порту.

 

3. Начальникам морських торговельних портів Рені, Ізмаїл і Усть-Дунайськ в тижневий термін забезпечити внесення змін і доповнень до Обов'язкових постанов з питань, що стосуються порядку руху суден (додаток 1).

 

4. Державній установі "Держгідрографія" (Симоненко С.В.) в тижневий термін забезпечити опублікування у "Повідомленнях мореплавцям": Тимчасового порядку руху суден, Зводу обов'язкових постанов по українським морським торговельним портам на р. Дунай щодо порядку руху суден, координат морського підхідного каналу та якірних стоянок на морському рейді гирла Бистре, опис засобів навігаційного забезпечення по всій трасі суднового ходу.

 

5. Державному підприємству "Дельта-лоцман" (Бездольний В.В.):

 

5.1. Забезпечити безпечне лоцманське проведення та регулювання руху суден гирлом Бистре, морським підхідним каналом, морським рейдом в усті гирла Бистре та в інших районах відповідно до встановленого порядку руху суден.

 

5.2. У тримісячний термін провести аналіз експериментальних проведень суден та розробити Правила плавання на ділянці Дунаю від мису Ізмаїльський Чатал до виходу в море Кілійським і Старостамбульським гирлами, включаючи рукава Іванешть, Соломонів, Прямий і гирло Бистре (далі — Правила плавання) та у встановленому порядку надати їх для затвердження Міністерству транспорту України.

 

6. У двомісячний термін Департаменту зовнішньоекономічних зв'язків (Пероганич Ю.Й.), Управління безпеки на транспорті (Гержод Ю.В.) підготовити обґрунтовані пропозиції та в установленому порядку через Міністерство закордонних справ України ініціювати створення з румунською стороною Комісії для погодження Правил плавання.

 

7. Держфлотінспекції України (Щипцов О.А.) забезпечити нагляд за безпекою судноплавства у відповідності з вимогами Тимчасового порядку руху суден.

 

8. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Касапчука В.А.

 

Звід правил обов'язкових постанов по українським морським торговельним портам на р. Дунай про порядок проходу суден

 

1. Обов'язкове лоцманське проведення суден.

 

1.1. На ділянці Дунаю від морського рейду гирла Бистре до порту Рені лоцманське обслуговування здійснюється винятково державними морськими лоцманами України Державного підприємства (далі — ДП) "Дельта-лоцман". Базова лоцманська станція ДП "Дельта-лоцман" знаходиться в порту Ізмаїл.

 

1.2. Прийом і висадка лоцманів здійснюються біля прийомного буя морського підхідного каналу гирла Бистре, розташованого в координатах 45°18,6'N; 2949,3'Е.; у морських портах Ізмаїл, Рені, Усть-Дунайськ і на їх рейдах; у портопунктах Вилкове, Кілія і на їх рейдах; біля 116 км (м. Ізмаїльський Чатал).

 

1.3. Прийом і висадка лоцманів (зміна лоцманів) на акваторії порту Ізмаїл здійснюється на 96 км при плаванні судна вверх і на 87 км при плаванні судна вниз.

 

1.4. Лоцманське обслуговування суден є обов'язковим і здійснюється цілодобово, якщо на ділянках, де визначені повноваження капітана відповідного порту Обов'язковими постановами по портах, або вказівкою капітана порту не встановлено обмежень для руху суден, або через несприятливі гідрометеорологічні умови рух заборонений.

 

1.5. Державний морський лоцман направляється на судно на підставі заявки капітана судна і/або морського агента, уповноваженого судновласником. Разом з лоцманом на судно може бути направлений лоцманський стажист.

 

1.6. Річкові моторні судна, незалежно від прапора, під яким вони плавають, і від того, плавають вони вверх або вниз, звільняються від обов'язкового лоцманського проведення, якщо на борту є судноводій, що має "Диплом судноводія по Дунаю", дійсний для даної ділянки і який несе самостійну вахту.

 

1.7. Усі морські судна і судна змішаного плавання ("ріка-море"), незалежно від прапора, під яким вони плавають, і від того прямують вони вверх в українські порти або вниз з українських портів, портопунктів і/або пунктів перевалки вантажів зобов'язані мати на борту державного морського лоцмана.

 

1.8. Усі морські судна і судна змішаного плавання ("ріка-море"). незалежно від прапора, під яким вони плавають, що прямують транзитом без заходу в українські порти, з моря або на вихід у море морським підхідним каналом і гирлом Бистре зобов'язані мати на борту державного морського лоцмана на ділянці від прийомного буя морського підхідного каналу до порту Рені.

 

1.9. Морські судна і судна змішаного плавання можуть бути звільнені від обов'язкового лоцманського проведення в порядку, установленому Міністерством транспорту і зв'язку України.

 

1.10. Порядок подачі заявки на лоцманське обслуговування.

 

а) Судна, що прямують з моря, подають заявку через суднового агента в Оперативно-координаційний центр ДП "Дельта-лоцман" за 24 години й уточнюють за 6 годин до підходу судна до місця прийому лоцмана.

 

Якщо агентом або капітаном судна не було уточнення за 6 годин до зазначеного в заявці часу, то ця заявка скасовується. У такому випадку судно забезпечується лоцманом у порядку загальної черги.

 

При підході судна до місця прийому лоцмана з запізненням більш, ніж на 2 години, воно обслуговується при наявності вільних лоцманів.

 

б) Судна, що виходять з українських портів на р. Дунай, подають заявку на лоцмана за 8 годин з обов'язковим підтвердженням за 2 години до призначеного часу відходу.

 

Якщо підтвердження не надане, заявка скасовується і повинна бути подана знову.

 

в) У заявці на лоцманське обслуговування вказуються:

 

найбільші довжина, ширина і висота борта;

 

швидкість повного маневреного ходу;

 

фактична максимальна осадка судна, осадка носом і кормою.

 

г) Заявки, уточнення і підтвердження надаються в Оперативно-координаційний центр ДП "Дельта-лоцман" винятково в письмовій формі. Телефон Оперативно-координаційного центру (04843) 31375, факс (04843) 31674.

 

1.11. Неготовність судна до лоцманського проведенням.

 

а) Якщо за якимись причинами судно не готове до відходу в зазначений час, капітан судна або його агент повинні не менш чим за 2 години до заявленого часу повідомити новий час відходу. Після 6 годин затримки лоцмана на лоцманській станції через повторний і подальший перенос заявки, якщо це не викликано дією нездоланної сили, лоцманська організація може відкликати лоцмана з лоцманської станції, заявка скасовується і повинна бути подана знову.

 

б) Якщо лоцман прибув для проведення судна на підтверджений агентом час, і судно затримується з відходом на термін більш двох годин із причин, що не викликані дією нездоланної сили, капітан судна зобов'язаний підписати лоцманську квитанцію для оплати окремої винагороди в розмірі, установленому Міністерством транспорту України.

 

в) Капітан судна, що викликав лоцмана і після його прибуття відмовився від лоцманських послуг, — зобов'язаний підписати квитанцію й оплатити збір за проводку судна, для якої був викликаний лоцман.

 

г) За неправильне оголошення осадки, довжини і ширини судна або його місткості, а також за прохід без лоцмана в районі обов'язкового лоцманського проведення капітан судна зобов'язаний сплатити штраф у розмірі двократної ставки належного лоцманського збору, незалежно від установленої законодавством України відповідальності за наслідки, що можуть бути викликані такими діями.

 

1.12. Капітан судна зобов'язаний як при прийомі, так і при висадженні лоцмана надати йому лоцманський трап, що повинний бути в справному технічному стані, чистим, добре закріпленим і освітленим у нічний час. Біля лоцманського трапа повинна знаходитись особа командного складу судна, що забезпечує зв'язок з містком судна. Капітан судна несе відповідальність за безпеку лоцмана. Якщо лоцман установив, що засоби для його прийому або висадки не відповідають вимогам, він може очікувати, поки їх не приведуть у належний стан.

 

1.13. Обов'язки капітана судна, що знаходиться під проведенням лоцмана.

 

а) Після прибуття лоцмана на борт капітан судна повинний пред'явити лоцману стандартну лоцманську картку з даними про судно і його маневрені характеристики і заповнити лоцманську квитанцію.

 

б) Капітан судна повинний повідомити лоцмана про особливості в керуванні свого судна, будь-яких відомих йому обмеженнях і/або несправностях навігаційного устаткування, двигунів, суднових пристроїв, що можуть впливати на безпеку плавання, маневрування, швартовних операцій.

 

в) Присутність лоцмана на судні і виконання їм своїх обов'язків не знімає з капітана відповідальності за керування судном і не звільняє його і вахтовий персонал від обов'язків з контролю за місцем знаходження судна і забезпеченню безпечного плавання.

 

г) Усі накази кермовому й у машинне відділення капітан віддає особисто. Якщо для прискорення маневру капітан дозволяє лоцману віддавати накази безпосередньо кермовому, то й у цьому випадку вони вважаються виконаними за наказом капітана.

 

д) У разі, якщо під час лоцманського проведення судна капітан судна змушений тимчасово залишити місток, то він повинний повідомити про це лоцмана і вказати йому особу, відповідальну за керування судном під час своєї відсутності.

 

є) У період перебування лоцмана і лоцманського стажиста на судні капітан судна зобов'язаний безплатно надавати їм окреме приміщення і харчування нарівні з особами командного складу.

 

ж) У разі, якщо лоцман і лоцманський стажист вивезені проведеним судном за межі району, що обслуговується, капітан зобов'язаний відшкодувати лоцману і стажисту витрати за повернення до місця служби (проїзд, добові, проживання в готелі) і, крім того, сплатити винагороду, передбачену статтею 107 Кодексу торговельного мореплавання України.

 

1.13. Обов'язки лоцмана.

 

а) Лоцман, який прибув на судно, зобов'язаний пред'явити капітану судна посвідчення державного морського лоцмана України і вручити лоцманську квитанцію. Капітан судна не вправі брати на судно у як лоцмана особу, що не має посвідчення державного морського лоцмана України.

 

б) Лоцман повинний інформувати капітана судна про маршрут переходу, особливі умови плавання, такі як: стан погоди; глибини; наявність течій; очікуваний рух інших суден; порядок взаємодії з постами регулювання руху суден і портовою владою; місця, де можлива безпечна постановка на якір; відомості про причал, до якого прямує судно; схема швартування; характеристики, число і порядок використання буксирів, що використовуються для забезпечення переходу і/або швартування;

 

в) Лоцман не вправі залишити судно раніш, ніж поставить його на якір у безпечному місці, ошвартує, виведе в море або поки лоцман не буде змінений іншим лоцманом.

 

г) Якщо капітан, прийнявши на судно лоцмана, не буде додержуватись його рекомендацій, останній зобов'язаний попередити капітана про можливі наслідки для безпеки судноплавства і сповістити про це всіма наявними в його розпорядженні засобами капітану порту, повноваження якого поширюються на дану ділянку судноплавного шляху, для затримки судна і проведення розслідування.

 

2. Служба регулювання руху суден.

 

2.1. Зона дії Регіональної служби регулювання руху суден (PC PPC) "Дунай" включає ділянку Дунаю від устя ріки Прут до виходу в море Кілійським гирлом, Старостамбульським гирлом, гирлом Бистре, морським підхідним каналом і обмежена на сході дугою окружності радіусом 12 морських миль, проведеної з точки з координатами: 45°18,6'N; 29°49,3'E (прийомний буй морського підхідного каналу). До складу PC PPC входять наступні пости і центри регулювання руху суден.

 

2.1.1. Центр регулювання руху суден (ЦРРС) "Вилкове". Зона дії обмежена на сході дугою окружності радіусом 12 морських миль, проведеної з точки з координатами: 45°18,6'N; 29°49,3'Е (прийомний буй морського підхідного каналу) і поширюється на морський рейд, морський підхідної канал, гирло Бистре, Старостамбульське, Очаківське і Кілійське гирла до 34 км. Черговий канал УКХ зв'язку — 16, робочий канал — 12, позивний — "Вилкове трафік контроль"

 

2.1.2. ЦРРС "Ізмаїл". Зона дії охоплює акваторію від 60 до 116 км Кілійського гирла й акваторію Ізмаїльського морського порту. Черговий канал УКХ зв'язку — 16, робочий канал — 14, позивний — "Ізмаїл-радіо-17"

 

2.1.3. Пост регулювання руху суден (ПРРС) "Ре-ні". Зона дії охоплює акваторію від 116 км до устя ріки Прут і акваторію Ренійського морського порту. Черговий канал УКХ зв'язку — 16, робочий канал — 73, Позивний — "Рені порт-контроль".

 

2.2. Порядок надання інформації суднами.

 

а) Кожне морське судно або судно змішаного плавання, що прямує вниз в українські порти на р. Дунай, а також судна, що прямують транзитом, без заходу в українські порти, не менш, ніж за 24 години до передбачуваного часу входу в зону дії PC PPC повинне надати через суднового агента на адресу Оперативно-координаційного центра ДП "Дельта-лоцман" — телефон (04843) 31375, факс (04843) 31674 наступну інформацію:

 

назва, радіопозивний, тип, прапор судна, судновий ідентифікаційний номер Міжнародної морської організації (IMO);

 

найбільші довжина, ширина і висота борта, реєстровий тоннаж;

 

фактична максимальна осадка й осадка носом і кормою в прісній воді (метри);

 

назва судновласника (оператора) і суднового агента в українському порту;

 

порт відходу;

 

порт призначення;

 

мета заходу (при плаванні в українські порти);

 

найменування і кількість вантажу (баласту);

 

число людей на борту, у тому числі пасажирів;

 

очікуваний час прибуття до прийомного буя морського підхідного каналу (при плаванні з моря), або 71,5 милі (при плаванні вниз);

 

наявність робочих каналів зв'язку з постами РСРРС;

 

відомості про будь-які обмеження в керуванні судном і несправностях суднового устаткування, що впливають на безпеку плавання судна;

 

потреба в лоцмані і буксирах;

 

для суден, що буксирують об'єкти, указати спосіб буксирування (на буксирі, лагом, штовханням) і максимальні розміри каравану.

 

б) Якщо тривалість переходу від порту відходу до зони дії PC РДС менш 24 годин, то зазначена інформація повинна бути дана за 24 години до передбачуваного часу входу в зону дії з порту стоянки й уточнена відразу після виходу з порту. Інформація про час прибуття повинна бути уточнена не менш, ніж за 6 годин до очікуваного часу прибуття.

 

в) Інформація про відхід з надається каштаном судна або його судновим агентом на адресу Оперативно-координаційного центра ДП "Дельта-лоцман" не менш, ніж за 8 годин до передбачуваного часу відходу і повинна містити наступну інформацію:

 

назва судна,

 

радіопозивний, прапор, назва судновласника (оператора), якщо ці дані змінилися в період стоянки судна в порту

 

найменування і кількість вантажу (баласту);

 

число людей на борту, у тому числі пасажирів;

 

фактична максимальна осадка й осадка носом і кормою в прісній воді (метри);

 

потреба в лоцмані і буксирах;

 

порт призначення;

 

відомості про будь-які обмеження в керуванні судном і несправностях суднового устаткування, що впливають на безпеку плавання судна;

 

для суден, що буксирують об'єкти, указати спосіб буксирування (на буксирі, лагом, штовханням) і максимальні розміри каравану.

 

2.3. Функції постів, що входять до складу PC PPC.

 

2.3.1. Пости РСРРС здійснюють обслуговування суден цілодобово і забезпечують у зоні своєї дії:

 

організацію і регулювання руху суден;

 

інформаційне обслуговування суден шляхом передачі суднам метеорологічної і гідрологічної інформації; відомостей про зміни в роботі засобів навігаційного забезпечення (ЗНЗ), зсуві плавучих ЗНЗ зі штатних місць; інформації про стан руху і фактори, що ускладнюють плавання; попереджень у випадку розвитку ситуацій небезпечного зближення з іншими суднами і рекомендацій для їхнього запобігання;

 

контроль положення суден на якірних стоянках у зоні радіолокаційного спостереження і передачу попереджень судам у випадку небезпечного дрейфу на якорі;

 

контроль виконання судами дійсних Правил і передачу попереджень про їхні порушення;

 

сприяння аварійно-рятувальним операціям, буксирним, днопоглиблювальним і іншим спеціальним роботам;

 

2.3.2. Пости РСРРС передають інформацію судам за розкладом, при виникненні необхідності, а також по запиті суден.

 

2.3.3. При організації руху пости РСРРС установлюють черговість руху в такому порядку:

 

аварійні судна;

 

судна, що прямують для надання допомоги;

 

судна з важкохворими на борту;

 

кораблі (катера) державної прикордонної служби України;

 

гідрографічні судна (катера), що прямують для відновлення ЗНЗ;

 

пасажирські судна і пороми, що прямують за розкладом;

 

судна з небезпечними вантажами; судна зі швидкопсувними вантажами; лінійні судна; судна, зайняті буксируванням.

 

2.3.4. Під час радіообміну між суднами і постами PC PPC, робочими мовами є українська, російська або англійська з використанням Стандартного морського навігаційного словника-розмовника.

 

2.3.5. Надання постами PC PPC послуг судну не знімає з капітана судна відповідальності за безпеку плавання судна і захист навколишнього природного середовища. При виконанні дій на підставі інформації, рекомендацій і вказівок, отриманих від постів РСРРС, рішення щодо безпосереднього керування судном і забезпечення безпеки його плавання залишаються за капітаном судна.

 

2.4. Обов'язки суден при плаванні в зоні дії PC PPC.

 

2.4.1. Взаємодія з постами PC PPC усіх суден довжиною більш 20 метрів, а також суден, зайнятих буксируванням і штовханням є обов'язковим.

 

2.4.2. Усі судна при плаванні в зоні дії PC PPC зобов'язані нести постійну радіовахту на робочому каналі, якщо йому не зазначений інший канал. Для переходу на інший канал зв'язку або для припинення слухової вахти на робочому каналі судно повинне одержати дозвіл посту PC PPC.

 

2.4.3. Указівки постів PC PPC що стосуються заборони руху суден, часу початку руху, маршруту, черговості, швидкості й інтервалів руху, місця якірної стоянки, дій для запобігання безпосередньої небезпеки є обов'язковими для капітана судна.

 

2.4.4. Судно, що одержало вказівки або рекомендації посту PC PPC, повинне підтвердити їхнє одержання і повідомити про свої наміри і дії, що починаються.

 

2.4.5. Рух суден, постановка їх на якір, зйомка з якоря, підхід, швартування до причалу і відхід від нього, перешвартування й інші маневрені дії здійснюються судами тільки з дозволу постів PC PPC.

 

2.4.6. Судно зобов'язане запросити дозвіл на початок руху і/або вищевказані маневри за 30 хвилин до їхнього початку. Дозвіл скасовується і повинний бути отриманий знову, якщо після закінчення 30 хвилин після призначеного часу судно не почне визначені дії.

 

3. Плавання суден Кілійським гирлом на ділянці від м. Ізмаїльський Чатал (116 км) до 0 км у гирлі Бистре

 

3.1. Навігаційне устаткування району плавання плавучими і береговими навігаційними знаками відповідає Основним положенням про плаванні по Дунаю.

 

3.2. Забороняється плавання всіх суден і буксирних або таких, що штовхаються караванів у баласті при силі вітру більш 15 м/сек, а також у випадках, коли видимість обмежена внаслідок тумана, мли, снігопаду, паріння води, сильного дощу і при інших умовах, коли знаки навігаційної обстановки або їхні вогні не видні. У випадку, коли такі умови виникли раптово, а судно знаходиться на судновому

 


Купить полный текст документа можно после авторизации

За дополнительной информацией обращайтесь в ООО "Планета Одесса"
Тел. +380 50-336-5436 email: rise3info@gmail.com

Home