МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Наказ N 649
Про затвердження складу конкурсної комісії Міністерства транспорту України та
Порядку проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних
службовців центрального апарату Міністерства транспорту України
(від
11.09.2002)
На
виконання постанови Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року N 169
"Про затвердження Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад
державних службовців" та з метою залучення на державну службу висококваліфікованих
спеціалістів, вирішення питань просування по службі державних службовців
центрального апарату Міністерства, формування дієздатного кадрового потенціалу,
наказую:
1.
Затвердити конкурсну комісію Мінтрансу України у складі:
Демиденко А.Ф., перший заступник Державного
секретаря Мінтрансу України, голова комісії;
Черкашин С.В., начальник Управління
організації праці та соціальної політики Мінтрансу України, заступник голови
комісії;
члени комісії:
Бурдей В.В., начальник Департаменту
економічного аналізу та стратегічного планування Мінтрансу України;
Бобровнікова А.Л., начальник Департаменту
зовнішньо-економічної діяльності Мінтрансу України;
Коваль С.І., заступник начальника Управління
кадрової політики та державної служби – начальник відділу державної служби
Мінтрансу України;
Легенький Г.М., начальник Департаменту
розвитку та координації транспортних систем Мінтрансу України;
Логінова Л.М., начальник Департаменту
нормативно-правового забезпечення Мінтрансу України;
Матлахов М.К., начальник Спеціального відділу
Мінтрансу України;
Межерицький М.О., заступник начальника
Департаменту зовнішньо-економічних зв’язків – начальник управління
зовнішньо-економічної діяльності транспорту Мінтрансу України;
Сєроштан С.О., начальник Департаменту
контрольно-ревізійної роботи та запобігання корупційним і економічним
правопорушенням Мінтрансу України;
Содель М.В., начальник Управління
бухгалтерського обліку, бюджетного фінансування і звітності Мінтрансу України;
Секретар атестаційної комісії – Новіченко О.А.,
головний спеціаліст відділу державної служби Управління кадрової політики та
державної служби Мінтрансу України.
2.
Затвердити Порядок проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад
державних службовців центрального апарату Міністерства транспорту України, що
додається.
3.
Керівникам урядових органів державного управління, утворених у складі Мінтрансу
України, – Укравіатрансу (Максимову В.О.), Укрморрічфлоту (Скворцову Г.П.),
Укравтотрансу (Докілю Л.П.) :
3.1. Згідно з вимогами
постанови Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року N 169 "Про затвердження Порядку проведення
конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців" до 21 вересня
поточного року з урахуванням Загального порядку проведення іспиту кандидатів на
заміщення вакантних посад державних службовців затвердити порядок проведення
іспиту в урядовому органі державного управління та перелік питань на перевірку
знання законодавства згідно із специфікою функціональних повноважень урядового
органу.
3.2. До 25 листопада 2002
року надати в Управління кадрової політики та державної служби Мінтрансу
України письмову інформацію про проведену роботу з питань організації
конкурсного відбору кандидатів на заміщення вакантних посад державних
службовців та іспиту кандидатів.
4.
Визнати такими, що втратили чинність, накази Міністерства транспорту України
від 25 лютого 2002 року N 35–УК
"Про конкурсну комісію Міністерства транспорту України", від 13
березня 2002 року N 49–УК "Про
внесення доповнень до наказу від 25.02.02 N 35–УК "Про конкурсну
комісію" та від 15 квітня 2002 року N
86–УК "Про внесення змін до наказу від 25.02.02 N 35–УК "Про конкурсну комісію".
5.
Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Державний секретар
Е.Ф.АБДУЛЛАЄВ.
ПОРЯДОК
проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців
центрального апарату Міністерства транспорту України.
1.1.
Порядок проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних
службовців центрального апарату Міністерства транспорту України (далі –
Порядок) визначає організаційні засади проведення іспиту кандидатів на
заміщення вакантних посад державних службовців центрального апарату
Міністерства транспорту України (далі – Мінтрансу України), як одного з етапів
конкурсу, що проводиться відповідно до Порядку проведення конкурсу на заміщення
вакантних посад державних службовців, затвердженого постановою Кабінету
Міністрів України від 15 лютого 2002 року N 169, та Загального порядку
проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців,
затвердженого наказом Головного управління державної служби України від 10
травня 2002 року N 30/84.
1.2.
Мета проведення іспиту – об’єктивна оцінка знань та здібностей кандидатів на
заміщення вакантних посад державних службовців центрального апарату Мінтрансу
України.
1.3.
Іспит проводиться конкурсною комісією Мінтрансу України.
1.4.
Іспит проходять кандидати на заміщення вакантних посад, документи яких
відповідають установленим вимогам щодо прийняття на державну службу,
передбаченим для кандидатів на посади державних службовців.
Особи,
документи яких не відповідають встановленим вимогам, за рішенням голови
конкурсної комісії до іспиту не допускаються, про що їм повідомляється
Управлінням кадрової політики та державної служби з відповідним обгрунтуванням.
Якщо
кандидат наполягає на участі в іспиті за даних обставин, він допускається до
іспиту, а остаточне рішення приймає конкурсна комісія.
1.5.
Об’єктивність проведення іспиту забезпечується рівними умовами (тривалість
іспиту, зміст та кількість питань, підрахунок результатів тощо) та відкритістю
інформації про них, єдиними критеріями оцінки.
1.6.
Проведення іспиту для кандидатів на заміщення вакантних посад центрального
апарату Мінтрансу України передбачає перевірку та оцінку їх знань Конституції
України, Законів України "Про державну службу" та "Про боротьбу
з корупцією", а також законодавства з врахуванням специфіки функціональних
повноважень Міністерства транспорту України та структурних підрозділів.
Перелік
питань на перевірку знання Конституції України, Законів України "Про
державну службу", "Про боротьбу з корупцією" та законодавства з
питань, що віднесені до компетенції Міністерства транспорту України, наведений
у додатку 1 до цього Порядку.
1.7.
Переліки питань можуть публікуватися у відповідних друкованих засобах масової
інформації та обов’язково надаються для ознайомлення всім учасникам конкурсу
при подані документів для участі в конкурсі.
1.8.
Екзаменаційні білети формуються за формою, наведеною у додатку 2 до цього
Порядку, та затверджуються головою конкурсної комісії. До кожного білета
включається по одному питанню на перевірку знання Конституції України, Закону
України "Про державну службу", Закону України "Про боротьбу з
корупцією" та два питання на перевірку знання законодавства з урахуванням
специфіки функціональних повноважень Міністерства транспорту України та його
структурних підрозділів – всього 5 питань.
1.9.
Кількість білетів має бути не менше 15.
1.10.
Процедура іспиту складається з 3 етапів:
організаційна підготовка до
іспиту;
складання іспиту;
оцінювання та підбиття
підсумків іспиту.
1.9.
Кадрова служба за погодженням з головою конкурсної комісії визначає дату
проведення іспиту та повідомляє кандидатів про місце і час його проведення.
2. Організаційна підготовка до іспиту
2.1.
Організаційна підготовка до іспиту проводиться в день проведення іспиту з усіма
кандидатами на заміщення вакантних посад.
2.2.
Секретар конкурсної комісії інформує про тривалість та процедуру складання
іспиту.
2.3.
До початку іспиту секретар конкурсної комісії відповідає на запитання
кандидатів щодо процедури іспиту. Інформація секретаря про умови складання
іспиту має бути достатньою для кандидатів. Він повинен упевнитися, що всі кандидати
зрозуміли умови іспиту, в іншому випадку надати додаткові пояснення. Спірні
питання, у разі виникнення, мають бути розв’язані головою конкурсної комісії.
3.1.
Під час підготовки відповідей на запитання екзаменаційного білета мають бути
присутніми не менше трьох членів конкурсної комісії.
3.2.
Іспит складається одночасно для кандидатів на заміщення однієї вакантної
посади. У разі невеликої кількості кандидатів та за наявності відповідних умов,
передбачених пунктом 3.3
цього Порядку, іспит може проводитися одночасно на заміщення декількох
вакантних посад.
3.3. Приміщення для
складання іспиту має відповідати умовам зручного розміщення, що унеможливлює
спілкування кандидатів та забезпечує індивідуальну підготовку відповідей на
питання білета. Кандидати не можуть самостійно залишати приміщення, в якому
складається іспит, до його закінчення.
3.4.
Іспит складається письмово за екзаменаційними білетами, які пропонуються кандидату
за його вибором і відкриваються у присутності кандидатів на заміщення вакантних
посад під час складання іспиту.
3.5.
Іспит складається державною мовою.
3.6.
При підготовці відповідей на питання білета кандидат здійснює записи на аркуші
із штампом органу, в якому проводиться конкурс. Перед відповіддю обов’язково
вказується прізвище, ім’я та по батькові кандидата, номер білета та питання,
зазначені в білеті.
Після
підготовки відповідей на аркуші проставляється підпис кандидата та дата
складання іспиту.
3.7.
Загальний час для підготовки відповіді на екзаменаційний білет має становити не
більше 60 хвилин.
4. Оцінювання та підбиття підсумків іспиту
4.1.
Для оцінки знань кандидатів використовується п’ятибальна система.
П’ять
балів виставляється кандидатам, які виявили глибокі знання Конституції України,
Законів України "Про державну службу" і "Про боротьбу з
корупцією" та успішно справилися із запитаннями на перевірку знання
законодавства з урахуванням специфіки функціональних повноважень Міністерства транспорту
України та його структурного підрозділу.
Чотири
бали виставляється кандидатам, які виявили повні знання Конституції України,
Законів України "Про державну службу" та "Про боротьбу з
корупцією" і достатньо володіють знаннями законодавства з урахуванням
специфіки функціональних повноважень Міністерства транспорту України та його
структурного підрозділу.
Три
бали виставляється кандидатам, які виявили розуміння поставлених питань в
обсязі, достатньому для подальшої роботи.
Два
бали виставляється кандидатам, які розуміють основні поняття
нормативно-правових актів, але в процесі відповіді допустили значну кількість
помилок.
Один
бал виставляється кандидатам, які не відповіли на питання у встановлений строк.
4.2.
По закінченні часу, відведеного на складання іспиту, проводиться перевірка
відповідей та їх оцінювання. Оцінка проводиться всіма членами комісії. Члени
конкурсної комісії приймають спільне рішення щодо оцінки відповіді на кожне
питання екзаменаційного білета. Такі оцінки виставляються на аркуші з
відповідями кандидата.
4.3.
Підбиття підсумків здійснюється шляхом додавання балів за кожне питання і
занесення загальної суми балів у екзаменаційну відомість, форма якої наведена в
додатку 3.
Із
результатами іспиту кандидат ознайомлюється.
4.4
Аркуші з відповідями кандидатів зберігаються разом з іншими матеріалами та
документами конкурсної комісії в Управлінні кадрової політики та державної
служби.
4.5.
Кандидати, які набрали загальну суму балів, що не менше ніж 50 відсотків від
максимальної суми балів, яка може бути виставлена при наданні відповідей,
вважаються такими, що успішно склали іспит.
4.6.
Кандидати, які набрали менше 50 відсотків від максимальної суми балів,
вважаються такими, що не склали іспит.
4.7.
Кандидати, які не склали іспит, не можуть бути рекомендовані конкурсною
комісією для призначення на посаду.
4.8.
Результати іспиту можуть бути оскаржені Державному секретарю Мінтрансу України
протягом трьох днів після ознайомлення з цим рішенням.
Заступник начальника
Управління
кадрової політики та
державної служби –
начальник відділу державної
служби
С.І.Коваль.
До
порядку проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних
службовців центрального апарату Міністерства транспорту України.
Перелік питань
на перевірку знання Конституції України, Законів України "Про державну
службу" та "Про боротьбу з корупцією"
І. Питання на перевірку знання Конституції
України.
Основні
розділи Конституції України.
Основні
риси Української держави за Конституцією України (статті 1, 2).
Форма
правління в Україні (стаття 5).
Визнання
найвищої соціальної цінності України (стаття 3).
Конституційний
статус державної мови та мов національних меншин України (стаття 10).
Об’єкти
права власності Українського народу (статті 13,14).
Найважливіші
функції держави (стаття 17).
Державні
символи України (стаття 20).
Конституційне
право на працю (стаття 43).
Конституційне
право на освіту (стаття 53).
Конституційне
право на соціальний захист (стаття 46).
Конституційне
право на охорону здоров’я (стаття 49).
Обов’язки
громадянина України (статті 65-68).
Право
громадянина України на вибори (стаття 70).
Повноваження
Верховної Ради України (стаття 85).
Питання,
правове регулювання яких визначається та встановлюється виключно законами
України (стаття 92).
Державний
бюджет України (стаття 96).
Порядок
обрання Президента України (стаття 103).
Повноваження
Президента України (стаття 106).
Призначення,
склад та введення в дію рішень Ради національної безпеки і оборони України
(стаття 107).
Склад
Кабінету Міністрів України (стаття 114).
Повноваження
Кабінету Міністрів України (статті 116, 117).
Повноваження
місцевих державних адміністрацій (стаття 119).
Статус
прокуратури України за Конституцією України (стаття 121).
Система
судів в Україні (стаття 125).
Основні
засади судочинства в Україні (стаття 129).
Система
адміністративно-територіального устрою України (стаття 133).
Питання
нормативного регулювання Автономної Республіки Крим (стаття 137).
Повноваження
Автономної Республіки Крим (стаття 138).
Органи
місцевого самоврядування в Україні (стаття 140).
Повноваження
територіальних громад за Конституцією України (стаття 143).
Статус
та повноваження Конституційного Суду України (статті 147, 150).
Порядок
подання законопроекту про внесення змін до Конституції України (стаття 154).
ІІ. Питання на перевірку знання Закону
України "Про державну службу".
Поняття
державної служби, державного службовця і посади за Законом України "Про
державну службу" (статті 1,2).
Право
на державну службу (стаття 4).
Основні
принципи державної служби (стаття 3).
Основні
напрями державної політики у сфері державної служби (стаття 6).
Основні
обов’язки державних службовців (стаття 10).
Основні
права державних службовців (стаття 11).
Обмеження,
пов’язані з прийняттям на державну службу та її проходженням (статті 12, 16).
Особливості
дисциплінарної відповідальності державних службовців (стаття 14).
Присяга
державних службовців (стаття 17).
Відсторонення
державного службовця від виконання повноважень за посадою (стаття 22).
Класифікація
посад та ранги державних службовців (статті 25, 26).
Прийняття
на посаду державного службовця; випробування при прийнятті на державну службу;
стажування державних службовців (статті 15, 18, 19).
Просування
по службі державного службовця (стаття 27).
Кадровий
резерв державної служби (стаття 28).
Підстави
припинення державної служби (стаття 30).
Підстави
для відставки державного службовця (стаття 31).
Оплата
праці державного службовця (стаття 33).
Щорічні
та додаткові відпустки державних службовців; соціально-побутове забезпечення
державних службовців (стаття 35, 36).
Пенсійне
забезпечення державних службовців (стаття 37).
Відповідальність
за порушення законодавства про державну службу (стаття 38).
Етика
поведінки державного службовця (стаття 5).
ІІІ. Питання на перевірку знання Закону
України "Про боротьбу з корупцією"
Поняття
корупції та корупційних діянь (стаття 1).
Суб’єкти
корупційних діянь та інших правопорушень, пов’язаних з корупцією (стаття 2).
Межі
дії Закону України "Про боротьбу з корупцією" (стаття 3).
Органи,
які ведуть боротьбу з корупцією (стаття 4).
Спеціальні
обмеження щодо державних службовців та інших осіб, уповноважених на виконання
функцій держави, спрямовані на попередження корупції (стаття 5).
Декларування
доходів осіб, уповноважених на виконання функцій держави (стаття 6, стаття 13
Закону України "Про державну службу").
Відповідальність
за вчинення корупційних діянь (стаття 7).
Відповідальність
за порушення спеціальних обмежень, встановлених для осіб, уповноважених на
виконання функцій держави (стаття 8).
Відповідальність
за порушення вимог фінансового контролю (стаття 9).
Відповідальність
керівників за невжиття заходів по боротьбі з корупцією (стаття 10).
Відповідальність
за умисне невиконання своїх обов’язків по боротьбі з корупцією (стаття 11).
Підстави
і порядок адміністративного провадження у справах про корупційні діяння або
інші правопорушення, пов’язані з корупцією (стаття 12).