МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Наказ N 626
Про затвердження Правил плавання кораблів і суден у бухтах, на рейдах м.
Севастополя і на підходах до нього
(05.09.2002)
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
18 жовтня 2002 р. за N 834/7122
З
метою забезпечення безпеки судноплавства і впорядкування руху суден і кораблів
у бухтах, на рейдах м. Севастополя і на підходах до нього, відповідно до статей
3, 10 та 110 Кодексу торговельного мореплавства України
НАКАЗУЮ:
1.
Затвердити Правила плавання кораблів і суден у бухтах, на рейдах м. Севастополя
і на підходах до нього (далі - Правила), що додаються.
2.
Державному департаменту морського і річкового транспорту (Скворцов Г.П.):
2.1. Подати на
державну реєстрацію в установленому порядку зазначені Правила до Міністерства
юстиції України.
2.2. Привести
обов'язкові постанови щодо Севастопольського морського торговельного порту у
відповідність до зазначених Правил.
2.3. Довести ці
Правила у встановленому порядку до відома зацікавлених міністерств та інших
органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, мореплавців.
3.
Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Державного секретаря
Симоненка С.В.
Міністр
Г.Кірпа
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства транспорту України
05.09.2002 N 626
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
18 жовтня 2002 р. за N 834/7122
ПРАВИЛА
плавання кораблів і суден у бухтах, на рейдах м. Севастополя і на підходах до
нього
1.1.
Правила плавання кораблів і суден у бухтах, на рейдах Севастополя і на підходах
до нього (далі - Правила) розроблені на підставі:
-
Кодексу торговельного мореплавства України;
-
постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2000 N 1933 "Про
забезпечення безпеки мореплавства в районі м. Севастополя";
-
розпорядження Кабінету Міністрів України від 10.07.98 N 551-р;
-
постанови Кабінету Міністрів України від 16.05.96 N 529 "Правила плавання
і перебування в територіальному морі, у внутрішніх водах, на рейдах і в портах
України іноземних військових кораблів".
Правила
розробленні з метою забезпечення безпеки мореплавства і попередження
забруднення навколишнього природного середовища, встановлюють порядок плавання
кораблів і суден незалежно від прапора держави, що вони несуть, форм власності
і відомчої належності.
1.2.
Правила поширюються на частину акваторії внутрішніх вод і територіального моря
України, що обмежена: на півночі - паралеллю мису Лукул (44 град. 50,4 мін. N),
на заході і півдні - лінією, що збігається з межею територіального моря України,
на сході - меридіаном мису Сарич (33 град. 44,4 мін. E), що включає морські
судноплавні шляхи, які проходять у зазначеній зоні, системи поділу руху суден,
рекомендовані шляхи і якірні стоянки.
Правила
є обов'язковими для фізичних і юридичних осіб, що здійснюють свою діяльність у
бухтах, на рейдах м. Севастополя і на підходах до нього.
1.3.
Порядок плавання на акваторіях Севастопольського морського торговельного порту
і Севастопольського морського рибного порту визначається обов'язковими
постановами щодо цих портів, які не повинні суперечити цим Правилам.
1.4.
Правила не поширюються на акваторії, що передані Військово-Морським Силам
Збройних Сил України (далі - ВМС ЗС України), Прикордонним військам України
(далі - Прикордонні війська), а також передані в оренду Російській Федерації
(далі - РФ).
1.5.
Кораблі і судна повинні виконувати вимоги Міжнародних правил попередження
зіткнення суден у морі 1972 року (МППЗС-72).
1.6.
Судна довжиною менше 20 метрів повинні користуватися прибережними маршрутами і
рекомендованими шляхами, що призначені для них, і звільняти дорогу іншим суднам
(кораблям).
1.7.
Севастопольська регіональна служба регулювання руху суден (далі - РСРРС)
виконує закріплені за нею функції у районі, установленому цими Правилами.
Взаємодія
всіх суден і кораблів довжиною більше 20 метрів, а також суден, що буксирують
об'єкти, із РСРРС є обов'язковою. З цих суден та кораблів стягується збір
відповідно до Зборів і плат за послуги, що надаються суднам у морських
торговельних портах України, затверджених наказом Мінтрансу України від
27.06.96 N 214 та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 24.07.96 за N
374/1399 (у редакції наказу Мінтрансу України від 15.12.2000 N 711,
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.01.2001 за N 5/5196).
Судна,
менші за зазначені розміри, взаємодіють з РСРРС на добровільних засадах. За
надані послуги збір з таких суден не стягується.
1.8.
РСРРС у своїй зоні дії виконує такі функції:
-
регулювання руху суден;
-
інформаційне обслуговування суден;
-
радіолокаційне проведення суден;
-
контроль за виконанням суднами цих Правил і передача попереджень про їхні
порушення;
-
надання допомоги при здійсненні аварійно-рятувальних операцій, буксирних,
днопоглиблювальних і інших спеціальних робіт у зоні дії РСРРС.
1.9.
Надання РСРРС послуг судну не звільняє капітана судна від відповідальності за
безпеку плавання судна і захист навколишнього природного середовища. При
виконанні дій на підставі інформації, рекомендацій і вказівок, отриманих від
РСРРС, рішення щодо безпосереднього керування судном і забезпечення безпеки
його плавання залишаються за капітаном судна.
1.10.
Нагляд за безпекою мореплавства і дотриманням цих Правил здійснюють капітан
Севастопольського морського торговельного порту, а також капітан Севастопольського
морського рибного порту в межах акваторії свого порту.
2.1.
Зоною дії РСРРС є водний простір, що обмежений:
-
на півночі - паралеллю мису Лукул (44 град. 50,4 мін. N), включаючи
Севастопольську бухту на схід від лінії, що з'єднує північний і південний
вхідні моли до ковша р. Чорна включно;
-
на заході і півдні - лінією, що збігається з межею територіального моря
України;
-
на сході - меридіаном мису Сарич (33 град. 44,4 мін. E), включаючи акваторії
бухт Севастопольська, Козача і Балаклавська.
У
зону дії РСРРС не входять акваторії бухт, які обмежені лініями, що з'єднують:
-
у бухті Камишовій - Західний (44 град. 35,57 мін. N 33 град. 25,04 мін. E) і
Східний (44 град. 35,70 мін. N 33 град. 25,50 мін. E) моли;
-
у бухті Стрілецькій - вхідні миси в точках: 44 град. 36,72 мін. N 33 град.
28,20 мін. E і 44 град. 36,72 мін. N 33 град. 28,52 мін. E;
-
у бухті Пісочній - вхідні миси в точках: Західний (44 град. 36,77 мін. N 33
град. 29,33 мін. E) і Східний (44 град. 36,67 мін. N 33 град. 28,90 мін. E);
-
у бухті Абрамова - вхідні миси в точках: 44 град. 35,93 мін. N 33 град. 25,70
мін. E і 44 град. 36,23 мін. N 33 град. 26,10 мін. E, а також бухт Круглої,
Карантинної й акваторій, що передані Міністерству оборони України, Державному комітету
у справах охорони державного кордону України, Службі безпеки України й в оренду
- Російській Федерації.
2.2.
У зоні дії РСРРС перебувають:
а) якірні
стоянки N 384, 386, 387, 388, 395 і 396, 389;
б) район
очікування без постановки на якір N 633;
в) рекомендовані
шляхи РП-68, РП-71, РП-72, РП-81, РП-82, РП-8С, РП-10С;
г) полігони
девіаційних і радіодевіаційних робіт ПДР-7, ПРД-8 і ПДР- 9.
Використання
зазначених якірних стоянок, районів, рекомендованих шляхів і полігонів
здійснюється з дозволу РСРРС.
3.1.Кожне
судно, що прямує в порти, бухти, до причалів підприємств, які розташовані у
зоні дії РСРРС, не менше ніж за 24 години до передбачуваного часу входу в зону
дії РСРРС повинне надати через суднового агента на адресу Центру регулювання
руху суден "Стрілецький" Державного підприємства
"Дельта-Лоцман" (далі - ЦРРС), інспекцій державного портового нагляду
Севастопольського морського торговельного порту, Севастопольського морського
рибного порту, диспетчерів підприємств, що приймають у своїх причалів судна,
таку інформацію:
-
назва, радіопозивний, тип, прапор судна, судновий ідентифікаційний номер
Міжнародної морської організації (ІМО), судновий ідентифікаційний номер
морської рухомої служби (далі - MMSI);
-
найбільші довжина, ширина і висота борту, регістровий тоннаж;
-
фактична осадка носом і кормою (метри);
-
назва судновласника (оператора) і суднового агента;
-
порт відходу;
-
порт, бухта призначення й очікуваний час прибуття;
-
мета заходу;
-
найменування і кількість вантажу (баласту);
-
число людей на борту, у тому числі пасажирів;
-
плановані час і місце входу в зону дії РСРРС;
-
маршрут плавання;
-
наявність робочих каналів зв'язку із РСРРС;
-
відомості про будь-які обмеження в керуванні судном і несправностях суднового
устаткування, що впливають на безпеку плавання судна;
-
потреба в лоцмані і буксирах;
-
для суден, що буксирують об'єкти, - указати спосіб буксирування (на буксирі,
лагом, штовханням) і максимальні розміри каравану.
3.2
Якщо тривалість переходу від порту відходу до зони дії РСРРС менша за 24
години, то зазначена інформація повинна бути надана за 24 години до
передбачуваного часу входу в зону дії РСРРС із порту стоянки й уточнена відразу
після виходу з порту.
3.3.
Інформація про час прибуття має бути уточнена не менше ніж за 6 годин до
очікуваного часу прибуття.
3.4.
Інформація про підхід суден до зони дії РСРРС разом з інформацією про приймання
й обробку суден має бути надана в ЦРРС за 24 години до планованого підходу
суден :
-
інспекціями державного портового нагляду Севастопольського морського
торговельного порту, Севастопольського морського рибного порту;
-
диспетчерами підприємств, що приймають біля своїх причалів судна.
3.5.
Інформація про підхід з моря до Балаклавської бухти кораблів і катерів
Прикордонних військ України подається в ЦРРС оперативним черговим морського
з'єднання Прикордонних військ за фактичним підходом до зони дії РСРРС.
3.6.
Капітан судна (командир корабля або з'єднання кораблів) за 30 хвилин до підходу
до зони дії РСРРС повинен повідомити ЦРРС про свій підхід і одержати дозвіл на
рух (канали радіозв'язку ЦРРС, інспекцій державного портового нагляду, постів
Прикордонних військ, а також їхні позивні, зазначені в додатку).
3.7.
Інформація про відхід надається капітаном судна або його судновим агентом до
22.00 годин доби, що передує відходу, на адресу ЦРРС, інспекцій державного
портового нагляду, диспетчерам підприємств, що приймають біля своїх причалів
судна, і має містити таке:
-
назву судна, радіопозивний, прапор, судновий ідентифікаційний номер ІМО, MMSI
*;
-
найменування і кількість вантажу (баласту);
-
кількість людей на борту, у тому числі пасажирів;
-
фактичну осадку носом і кормою (метри);
-
порт призначення;
-
назву судновласника (оператора) *;
___________
* Відомості
вказуються у разі зміни прапора судна, судновласника (оператора) за час стоянки
в порту.
-
наявність робочих каналів зв'язку із РСРРС;
-
відомості про будь-які обмеження в керуванні судном і несправностях суднового
устаткування, що впливають на безпеку плавання судна;
-
потребу в лоцмані і буксирах;
-
для суден, що буксирують об'єкти, - вказати спосіб буксирування (на буксирі,
лагом, штовханням) і максимальні розміри каравану.
3.8.
Інспекції державного портового нагляду Севастопольського морського
торговельного порту, Севастопольського морського рибного порту, диспетчери
підприємств, що приймають біля своїх причалів судна, інформують ЦРРС про заявки
на відхід суден.
3.9.
Інформація про заплановані пересування кораблів, суден, з'єднань кораблів ВМС
ЗС України і Чорноморського флоту Російської Федерації (далі - ЧФ РФ) повинна
бути надана ЦРРС Командним пунктом керування рейдами (далі - КПКР) до 22.00
годин доби, що передує даті виконання плану.
При
необхідності екстреного виходу кораблів ВМС України, ЧФ РФ, КПКР повинен не
менше ніж за 30 хвилин до виходу інформувати про це ЦРРС.
ЦРРС
повинен ужити заходів для забезпечення безпечного виходу кораблів.
Перед
екстреним виходом кораблів (катерів) Прикордонних військ України оперативний черговий
морського з'єднання Прикордонних військ негайно інформує про це ЦРРС.
3.10.
Після одержання дозволу на рух від інспекцій державного портового нагляду, КПКР
або оперативного чергового морського з'єднання Прикордонних військ за 30 хвилин
до початку відшвартування, зняття з якоря, бочок капітан судна (командир
корабля) повинен запросити підтвердження ЦРРС на початок маневрів на робочому
каналі ЦРРС і інформувати ЦРРС про початок маневрів.
Дозвіл
на рух є дійсним протягом 30 хвилин. Якщо протягом 30 хвилин після призначеного
часу судно (корабель) не розпочало рух, дозвіл анулюється і повинен бути
одержаний знову.
3.11.
Усі судна (кораблі), що входять у зону дії РСРРС, на запит чергової служби
найближчого підрозділу Прикордонних військ України (радіопозивний
"Лебідь-7"), посту безпеки плавання та спостереження морського
з'єднання Прикордонних військ (радіопозивний "Вельбот-2") зобов'язані
вийти на радіозв'язок на 16-му радіоканалі УКХ для розпізнання.
3.12.
Капітани суден (командири кораблів), чергові капітани інспекцій державного
портового нагляду, диспетчери підприємств і чергові КПКР несуть
відповідальність за достовірність переданої ними інформації відповідно до
чинного законодавства України.
4. Порядок взаємодії РСРРС із суднами
і кораблями
4.1.
РСРРС здійснює обслуговування суден, кораблів цілодобово і взаємодіє із суднами
і кораблями через ЦРРС спільно з такими службами:
4.1.1.
Інспекцією державного портового нагляду Севастопольського морського
торговельного порту - у межах акваторії бухти Южна, обмеженою лінією, що
з'єднує мис Павловський і мис Миколаївський.
4.1.2.
Інспекцією державного портового нагляду Севастопольського морського рибного
порту - у межах акваторії бухти Камишова, обмеженої лінією, що з'єднує вхідні
моли Західний (44 град. 35,57 мін. N 33 град. 25,04 мін. E) і Східний (44 град.
35,70 мін. N 33 град. 25,50 мін. E).
4.1.3.
Оперативним черговим морського з'єднання Прикордонних військ - у межах
акваторії Балаклавської бухти і підходів до неї, які обмежені лініями, що
з'єднують мис Фіолент і мис Айа, а також бухти Ласпинської у межах акваторії,
яка обмежена лінією, що з'єднує мис Айа і мис Сарич.
4.1.4. Командним
пунктом керування рейдом - у межах акваторій бухт Карантинна, Стрілецька,
Піщана, Абрамова, обмежених лініями, що з'єднують вхідні миси, а також у межах
акваторій, переданих для базування кораблів ВМС України, ЧФ РФ й у місцях
спільного базування ВМС ЗС України і ЧФ РФ.
4.1.5.
Оперативним черговим - у межах частини акваторії Балаклавської бухти, що
відведена СБУ.
4.2.
Дозвіл на вихід кораблів і суден з бухт у зону дії надається службами, що
перераховані в п. 4.1, тільки за узгодженням із ЦРРС.
ЦРРС
дає дозвіл на рух кораблів і суден у бухти і до причалів тільки за узгодженням
із зазначеними службами.
4.3.
Усі судна і кораблі, що здійснюють плавання в зоні дії РСРРС, повинні мати
робочі канали радіозв'язку, присвоєні РСРРС.
4.4.
Судно (корабель) при плаванні в зоні дії РСРРС має нести постійну радіовахту на
робочому каналі, якщо йому не визначений інший канал. Для переходу на інший
канал зв'язку або для припинення слухової вахти на робочому каналі судно
(корабель) має одержати дозвіл РСРРС.
4.5.
При первинному радіоконтакті РСРРС вправі вимагати у судна уточнення раніше
переданої судном інформації. З метою ідентифікації судна лоцман-оператор ЦРРС
може вимагати від судна (корабля) повідомити своє місце розташування відносно
берегового орієнтира, виконати характерний маневр або підняти пізнавальний
сигнал.
4.6.
Жодне судно (корабель) не має входити, починати рух або інші маневри в зоні дії
РСРРС, не одержавши на те дозволу ЦРРС.
4.7.
Судно (корабель), що не одержало дозволу ЦРРС на вхід у зону дії РСРРС або не
встановило зв'язку з ЦРРС, має лягти в дрейф до встановлення зв'язку, одержання
дозволу і рекомендацій ЦРРС. У випадку неможливості з якої-небудь причини
зв'язатися з ЦРРС, судно (корабель) повідомляє про своє місце розташування і
дії через радіостанцію порту або інші судна.
4.8.
ЦРРС дає дозвіл на рух, виходячи з загальної судноплавної обстановки в зоні дії
РСРРС, добових планів руху кораблів і з'єднань ВМС ЗС України і ЧФ РФ,
інформації про підходи і відходи суден, відповідно до порядку, що встановлений
у пункті 4.10 цих Правил.
4.9.
Вказівки РСРРС суднам і кораблям, що стосуються заборони руху суден (кораблів),
часу початку руху, маршруту, черговості, швидкості й інтервалів руху, місця
якірної стоянки, дій для запобігання безпосередній небезпеці є обов'язковими
для капітана судна (командира корабля, з'єднання). Судно (корабель), що
одержало вказівки або рекомендації РСРРС, підтверджує їхнє одержання і
повідомляє про свої наміри і дії, які воно розпочинає.
4.10.
При організації руху РСРРС установлює черговість руху кораблів і суден, у
такому порядку:
-
аварійні кораблі і судна;
-
кораблі і судна, що прямують для надання допомоги;
-
кораблі і судна з важкохворими на борту;
-
судна, що прямують у зоні дії РСРРС в умовах погіршення видимості;
-
кораблі (катери) Прикордонних військ;
-
кораблі і судна ВМС ЗС України, ЧФ РФ;
-
гідрографічні судна (катери), що прямують для відновлення засобів навігаційного
обладнання (далі - ЗНО);
-
пасажирські судна і пороми, що прямують за розкладом;
-
судна зі швидкопсувними вантажами і рибною продукцією;
-
судна з небезпечними вантажами;
-
лінійні судна;
-
кораблі і судна, зайняті буксируванням;
-
інші судна відповідно до черговості надходження заявок.
Кораблі
і катери Прикордонних військ мають пріоритетне право на вхід у Балаклавську
бухту та вихід з неї.
4.11.
Судно, що прямує в зоні дії РСРРС і зазнало впливу негативних природних умов,
зокрема погіршення видимості, має негайно інформувати про це ЦРРС і надалі
керуватися його рекомендаціями і вказівками.