МІНІСТЕРСТВО
ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Наказ
N 158
Про введення в дію рішення Колегії від 24.02.2004 р. N 8 "Про підсумки
соціально-економічного розвитку транспортно-дорожнього комплексу України за
2003 рік"
(від
02.03.2004)
Оголошуючи
рішення Колегії Міністерства транспорту України від 24.02.2004 р. N 8 "Про
підсумки соціально-економічного розвитку транспортно-дорожнього комплексу
України за 2003 рік" наказую:
Першому заступнику Міністра
у зв'язках з Верховною Радою Салію І.М., заступникам Міністра Дунаєву Л.Ф.,
Кролю С.С., Симоненку С.В., Першому заступнику Генерального директора Державної
адміністрації залізничного транспорту України Федюшину Ю.М., Голові Державної
служби автомобільних доріг України Вужинському І.А., директорам Державних
департаментів: автомобільного транспорту Закірову Є.О., авіаційного транспорту
Максимову В.О., морського і річкового транспорту Скворцову Г.П., директорам
департаментів, начальникам управлінь, самостійних відділів та секторів
центрального апарату Міністерства прийняти рішення колегії (додається) до
керівництва та виконання.
Т.в.о. Міністра
В.Корнієнко
Рішення
колегії Міністерства транспорту України від 24.02.2004 р. N 8 Про підсумки соціально-економічного розвитку
транспортно-дорожнього комплексу України за 2003 рік
Розглянувши
підсумки роботи підприємств транспортно-дорожнього комплексу у 2003 р., обсяги
та динаміку основних показників, що характеризують розвиток галузі, та стан
виконання завдань, що були визначені як пріоритетні Програмою діяльності Уряду
і галузевими програмами, колегія відмічає, що у цілому в транспортно-дорожньому
комплексі утримуються позитивні тенденції до стабільного економічного
зростання.
Підприємствами
транспорту у 2003 р. перевезено 628,2 млн. т народногосподарських вантажів, що
на 11,8 % більше, ніж у 2002 р., обсяги транзитних перевезень збільшились на
16,6%, вантажообіг зріс на 16,5%.
У
2003 р. перевезено 3,8 млрд. пасажирів, що на 7 % більше, ніж у 2002 р.,
пасажирообіг збільшився на 9%.
На
34% зросли обсяги перевезень пасажирів вітчизняними авіакомпаніями, в тому
числі у 1,6 рази на внутрішніх пасажирських авіалініях.
Введення
нового Збірника тарифів та гнучка тарифна політика сприяла зростанню на 5%
обсягів переробки вантажів у морських торговельних портах.
Підприємствами
дорожнього господарства виконано дорожніх робіт на суму 2,1 млрд. грн.,
заплановані показники по ремонту та утриманню доріг виконані на 100,7%,
будівництва - на 100%. У порівнянні з 2002 р. обсяги дорожніх робіт у цілому
зросли на 860,1 млн. грн., або на 71,8%.
На
підприємствах транспортно-дорожнього комплексу протягом року створено біля 5000
нових робочих місць.
Доходи
підприємств галузі зросли на 16,9%. Отримано чистого прибутку на 280 млн. грн.
більше ніж, у 2002 р. або у 1,5 рази.
За
підсумками 2003 р. дебіторська заборгованість у цілому зменшена на 88,4 млн.
грн., у тому числі прострочена - на 65 млн. грн.
За
2003 р. підприємствами транспорту сплачено до Державного бюджету 1 млрд. 915
млн. грн., що на 41,8% більше у порівнянні з 2002 р.
Усього
до Державного бюджету та цільових фондів сплачено 3 млрд. 742 млн. грн., що на
37% більше ніж, у 2002 р.
Середньомісячна
заробітна плата в розрахунку на одного штатного працівника за 2003 р. досягла
800 грн. і зросла у порівнянні з 2002 р. на 20,7%.
За
минулий рік заборгованість з виплати заробітної плати скорочена на 1,4 млн.
грн., перед Пенсійним фондом - на 3,9 млн. грн.
Разом
з тим, відмічається уповільнення темпів зростання за окремими напрямами
діяльності транспортного комплексу.
Так,
при темпах зростання у 2002 р. пасажирських перевезень - на 9,7%, у 2003 р. цей
показник становить 7%.
Із
19,4% у 2002 р.- до 4% у 2003 р. або майже в 5 разів знижено темпи переробки
вантажів у морських портах України, у тому числі темпи переробки транзитних
вантажів знижено з 19,4% до 14%.
Ще
не в усіх Державних департаментах питанням інвестиційної діяльності
приділяється належна увага, зокрема не виконуються завдання по залученню
інвестицій для оновлення парку повітряних суден, рухомого складу, модернізації
основних фондів, не запроваджуються нові схеми та механізми залучення іноземних
інвесторів, внаслідок чого частка таких коштів залишається низькою.
Реалізація
завдань Програми "Сільський автобус" забезпечується в основному з
використанням адміністративних важелів. Не надається належної уваги процесу
оновлення автобусного парку у автопідприємствах, які здійснюють це
обслуговування.
Значним
резервом економіки галузі залишається наявність значних сум дебіторської
заборгованості, яка станом на 01.01.2004 р. становить 1,49 млрд. грн., у тому
числі прострочена дебіторська заборгованість складає 683,3 млн. грн. Найбільшу
суму простроченої дебіторської заборгованості допустили підприємства
Укрморрічфлоту - 387,4 млн. грн. або 57%, Укравіатрансу - 42,7 млн. грн.
У
2003 р. не вдалося суттєво підвищити рівень фінансово-економічної роботи на
підприємствах. Унаслідок недостатнього контролю зі сторони Держдепартаментів за
виконанням фінансових планів кількість підприємств, які працювали збитково у
2003 р. зросла із 15 до 28. Сума збитків складає 41,1 млн. грн.
Усе
це суттєво стримує перехід економіки транспортно-дорожнього комплексу на
інвестиційну модель розвитку.
Незадовільним
залишається забезпечення безпеки руху, польотів та судноплавства. За 2003 р. у
транспортно-дорожньому комплексі сталося 2390 аварійних подій, в яких загинуло
295 осіб, що на 13,9% більше, ніж у 2002 р.
Відсутність
системного, комплексного підходу в законопроектній та нормативно-правовій
роботі підприємств Міністерства та Держдепартаментів у 2003 р. не сприяла
створенню належного правового поля для реалізації як поточних, так і
стратегічних завдань розвитку галузі.
З
метою виконання доручень Президента України та Уряду, рішень Мінтрансу щодо
розвитку транспортно-дорожнього комплексу у 2004 р., забезпечення повного та якісного
задоволення потреб господарського комплексу та населення у перевезеннях,
колегія вирішила:
1.
Вважати роботу транспортно-дорожнього комплексу України у 2003 р. в цілому
задовільною.
2.
Відмітити недостатню організаційну та координаційну роботу Укрморрічфлоту,
Укравіатрансу. Укравтотрансу та Укравтодору з мобілізації існуючих у підгалузях
ресурсів для більш повного використання наявного економічного потенціалу, в
тому числі:
- на морському і річковому
транспорті з нарощування обсягів переробки вантажів за рахунок більш
ефективного використання наданих можливостей із застосуванням гнучкої тарифної
політики та підвищення результативності роботи маркетингових служб із
залученням нових та додаткових транзитних вантажопотоків;
- на автомобільному транспорті
щодо співпраці з місцевими органами влади в питаннях поліпшення стану
автомобільних доріг, підтримки базових підприємств, пріоритетного спрямування
компенсаційних витрат за пільгові перевезення пасажирів підприємствам, що
виконують рейси за програмою "Сільський автобус";
- в авіаційній галузі щодо
поєднання тарифної політики на міжнародних та внутрішніх регулярних рейсах із
механізмом застосування знижок до аеропортових і аеронавігаційних зборів з
метою стовідсоткового виконання завдань Програми розвитку внутрішніх
авіаперевезень;
- в автодорожньому
господарстві недостатня ефективність використання наявних фінансових та
матеріально-технічних ресурсів на модернізацію, реконструкцію та ремонт доріг і
мостів.
3.
Керівникам Укравіатрансу (Максимов В.О.), Укрморрічфлоту (Скворцов Г.П.),
Укравтотрансу (Закіров Є.О.) розглянути питання щодо притягнення до
відповідальності керівників підприємств, які за підсумками 2003 р. допустили
спад обсягів виробництва і погіршення фінансового стану та у термін до 20.03.2004
р. поінформувати Мінтранс.
4.
Держдепартаментам, Укрморпорту:
- активізувати роботу по
застосуванню лізингових схем з оновлення основних фондів, підвищити
ефективність використання інтенсивних факторів розвитку через упровадження у
виробництво передових досягнень науково-технічного прогресу, застосування нових
технологій, підвищення рівня освіти і кваліфікації всіх працівників, докорінне
поліпшення і застосування нових форм і методів всього спектру діяльності
транспортного комплексу, економне витрачання виключно усіх ресурсів;
- підвищити ефективність
роботи Тендерних комітетів Державних департаментів з розгляду та представлення
до Мінтрансу нових інвестиційних проектів.
5.
Керівництву Укрморрічфлоту, керівникам морських портів визначити додаткові заходи
для нарощування обсягів переробки вантажів. Особливу увагу приділити питанню
нарощування обсягів перевезень та переробки контейнерів не менше 500 тисяч TEU
на кінець 2004 р.
6.
Державним департаментам, Укрзалізниці забезпечити виконання річних фінансових
планів та вжити вичерпних заходів у частині ліквідації до кінця 2004 р.
збиткової діяльності.
7.
Розробити та погодити в Департаменті економічного аналізу та стратегічного
планування в термін до 10.03.2004 р. помісячні графіки погашення простроченої
дебіторської заборгованості в поточному році, з урахуванням погашення не менше
50% від наявної сума простроченої заборгованості, яка склалася станом на
01.01.2004 р., не допускаючи при цьому появи нової.
8.
Державним департаментам до завершення І кварталу 2004 р. забезпечити повне
погашення заборгованості з виплати заробітної плати та перед Пенсійним фондом.
9.
Укравіатрансу з метою подальшого розвитку Програми внутрішніх авіаперевезень в
термін до 10.03.2004 р. удосконалити діючий механізм регулювання тарифів на
послуги аеропортів, аеронавігації та перевезення пасажирів на внутрішніх
авіалініях України.
10.
Укравтодору протягом 2004 р. забезпечити виконання заходів з інженерного
захисту доріг та недопущення їх руйнування при виникненні повеневих ситуацій та
зсувних процесів. Особливу увагу приділити гірським районам Карпат та Криму.
11.
Директору Державного департаменту автомобільного транспорту (Закірову Є.О.):
11.1. спільно з виробниками
автобусів, пасажирськими перевізниками та потенційними інвесторами, у взаємодії
з місцевими органами виконавчої влади, створити умови для сприяння процесу
оновлення автобусів у рамках Програми "Сільський автобус" на протязі
2004 р. та наступних років.
У тижневий термін надати
Мінтрансу відповідні пропозиції;
11.2. у місячний термін
здійснити інвентаризацію пасажирських перевізників усіх форм власності,
задіяних на автобусних маршрутах загального користування, з метою вжиття
заходів щодо формування ефективної структури пасажирського автотранспорту
загального користування.