ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ
Наказ N 102
Про затвердження Інструкції щодо складання державного статистичного
спостереження за формою N 2-вод "Звіт про наявність власних морських і
річкових суден, вантажних та пасажирських причалів-набережних
(від 22.02.2001)
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
13 березня 2001 р. за N 221/5412
(Із змінами внесеними Наказом
ДКС N 303 від 11.10.2005,
ДКС N 551 від 11.10.2005)
(Назва Наказу змінена Наказом ДКС
N 303 від 11.10.2005)
Відповідно
до статті 14 Закону України "Про державну статистику", Програми
реформування державної статистики на період до 2002 року, затвердженої
постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.98 N 971, та з метою подальшого
вдосконалення обліку та звітності з водного транспорту
НАКАЗУЮ:
1.
Затвердити Інструкцію щодо складання державного
статистичного спостереження за формою N 2-вод "Звіт про наявність власних
морських і річкових суден, вантажних та пасажирських причалів-набережних.
2.
Управлінню статистики послуг, транспорту та зв'язку (Голуб О.В.):
2.1. Визначити
необхідний тираж, підготувати і передати фінансово-економічному управлінню
оригінал затвердженої Інструкції для тиражування.
2.2. Здійснювати
методологічне керівництво обліком та звітністю про наявність торговельних
суден.
3.
Фінансово-економічному управлінню (Сорокіна Т.В.) забезпечити фінансування
виготовлення даної Інстррукції.
4.
Управлінню справами (Москот В.Ф.) забезпечити контроль за своєчасним
тиражуванням і розсиланням зазначених бланків Інструкції до Головного
управління статистики в Автономній Республіці Крим, обласних, Київського та
Севастопольського міських управлінь статистики.
5.
Головному управлінню статистики в Автономній Республіці Крим, обласним,
Київському та Севастопольському міським управлінням статистики довести
вищезазначену Інструкцію до відома підприємств, установ та організацій -
юридичних осіб усіх форм власності та видів діяльності, які мають на балансі морські і річкові судна, крім малих, а також
вантажні і пасажирські причали.
6.
Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Комітету
Остапчука Ю.М.
Голова
Комітету
О.Г.Осауленко
Погоджено:
Заступник Міністра транспорту України
В.В.Севрюков
Затверджено
Наказ Держкомстату України
22.02.2001 N 102
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
13 березня 2001 р. за N 221/5412
Інструкція
щодо складання державного статистичного спостереження за формою N 2-вод
"Звіт про наявність власних морських і річкових суден, вантажних та
пасажирських причалів-набережних.
(Назва змінена Наказом ДКС
N 303 від 11.10.2005)
Інструкція
щодо складання державного статистичного спостереження
про наявність торговельних суден за формою N 2-вод "Звіт про наявність власних морських і річкових суден,
вантажних та пасажирських причалів-набережних" (далі - Інструкція)
створена з метою одержання всебічної та вичерпної статистичної інформації про
кількісні та якісні характеристики морського і річкового флоту України.
Дія
Інструкції поширюється на підприємства, установи і організації (далі -
підприємства) - юридичні особи всіх форм власності та видів економічної
діяльності, які мають на балансі:
-
морські і річкові судна, крім малих;
- вантажні та
пасажирські причали.
2. Основні терміни та їх тлумачення
Основні
терміни, які використовуються в Інструкції, відповідають термінам Кодексу
торговельного мореплавства України, Глосарію по статистиці транспорту
(Євростат, ЕКМТ, ЄЕК ООН 1994 р.).
2.1.
Торговельне судно (далі - судно) - самохідна чи несамохідна плавуча споруда, що
використовується:
- для
перевезення вантажів, пасажирів, багажу і пошти, для рибного чи іншого
морського промислу, розвідки і добування корисних копалин, рятування людей і
суден, що зазнають лиха на воді, буксирування інших суден та плавучих об'єктів,
здійснення гідротехнічних робіт чи піднімання майна, що затонуло;
- для несення
спеціальної державної служби (охорона промислів, санітарна і карантинна служба,
захист від забруднення тощо);
- для наукових,
навчальних і культурних цілей;
- для спорту;
- для інших
потреб з іншою метою.
2.2.
За районами плавання судна поділяються:
- на річкові,
призначені для судноплавства по внутрішніх водних шляхах (річках, озерах,
каналах) без права виходу в море;
- морські,
призначені для судноплавства у морських територіальних водах України з виходом
у нейтральні та територіальні води інших країн;
- змішаного типу
"ріка-море", призначені для судноплавства по внутрішніх водних шляхах
(річках, озерах, каналах) з правом виходу в море.
2.3.
За наявністю двигуна судна поділяються на самохідні, які оснащені самостійною
рухомою установкою (двигуном), та несамохідні, які не мають власної рухомої установки
(двигуна) і рух яких здійснюється за допомогою самохідних суден.
2.4.
За призначенням судна поділяються на транспортні, рибальські, спеціального
призначення, технічні, службово-допоміжні.
2.4.1. Основними
типами транспортних суден є:
- пасажирські -
для перевезень пасажирів та їх багажу;
- вантажні - для
перевезення вантажів (універсальні, контейнеровози, докові, баржевози,
ліхтеровози, накатні (Ро-Ро), наливні, навалочні (балкери), лісовозні,
рефрижераторні):
наливні,
призначені для перевезення вантажів у стані рідини;
суховантажні,
призначені для перевезення сипучих та генеральних вантажів;
-
вантажопасажирські - призначені одночасно для перевезень пасажирів і вантажів.
2.4.2. Основними
типами рибальських суден є:
- промислові,
призначені для промислу риби, китів, тюленів, моржів або інших живих ресурсів
моря (траулери, сейнери, тунцелови, риболовні боти, сіткопідіймачі, китобійні
та краболовні судна);
-
промислово-переробні, призначені для промислу та обробки власного улову
(морозильні траулери-рибозаводи, великі сардинні траулери - рибоконсервні
заводи, морозильні траулери, судна для переробки оселедців, крабів,
рибоконсервні плавучі бази, рибомучні судна, морозильні судна).
2.4.3. Основними
типами суден спеціального призначення є:
- науково-дослідницькі,
експедиційні, гідрологічні, гідрографічні, гідрометеорологічні, навчальні,
призначені для виконання наукових досліджень та навчальних робіт;
- китобази,
рибобази та інші судна, призначені для переробки живих ресурсів моря і не
зайняті їх ловом;
- бурові,
добувні, призначені для розвідки, буріння і добування корисних копалин;
- криголами,
призначені для розчищення шляхів і забезпечення умов судноплавства у зимовий
період;
- рятувальні
судна, буксири рятувальні, аварійно-рятувальні судна, призначені для виконання
рятувальних робіт;
- патрульні
судна, призначені для несення патрульної служби;
- хімозачисні
станції, призначені для виконання робіт з очищення суден від бруду.
2.4.4. Основними
типами технічних суден є:
- земснаряди, землесоси,
гідропісконавантажувачі, грунтовозні шаланди, грунтовозні судна, призначені для
виконання робіт з підтримки габаритів водного шляху та акваторії порту;
- нафтозбірні
судна, призначені для збору з водної поверхні залишків нафтопродуктів або інших
наливних вантажів;
- плавучі доки
та майстерні, ремонтні майстерні, призначені для виконання технічного
обслуговування інших суден.
2.4.5. Основними
типами службово-допоміжних суден є:
- буксирні,
призначені для буксирування, штовхання, одночасного буксирування або штовхання
суден, барж, плотів;
-
рейдово-маневрові, судна забезпечення паливом та продуктами життєзабезпечення,
призначені для обслуговування флоту;
- лоцманські,
роз'їзні, протипожежні, водолазні, санітарні, асенізаційні, агітаційні, призначені
для обслуговування портового господарства;
- плавучі крани,
кранові судна, буксири для завезення якорів, зерноперевантажувачі, призначені
для здійснення вантажопідйомних операцій;
- інші (понтони,
дебаркадери, брандвахти, плавучі копри, плавучі готелі, плавучі ресторани).
2.5. Основними технічними характеристиками
торговельних суден є:
- валова
місткість (куб. метр) - найбільший об'єм корпусу та приміщень на судні як
інженерної споруди, окрім об'єму рульової рубки, камбузів, туалетів, усіх світлових
люків та східних мілких рубок;
-
вантажопідйомність (т) - максимальна вага (брутто) вантажу, яку може прийняти
судно на борт;
- дейдвейт (т) -
різниця між водотоннажністю порожнього судна судна до вантажної ватерлінії, що
відповідає призначеному літньому надводному борту у воді із щільністю 1,025
т/куб.м, та водотоннажністю порожнього судна;
-
водотоннажність (т) - об'єм підводної частини судна без вантажу, палива,
мастила, баластної, прісної, котельної води в цистернах, стічних вод, запасів
на судні, а також без пасажирів, але з водою, паливом у судових системах та
механізмах;
- потужність
(кВт) - механічна потужність головної силової установки, яку може розвити
двигун судна (кілька двигунів); один кВт дорівнює 1,36 к.с.;
-
пасажиромісткість (пасажирів) - максимально допустима кількість пасажирів, яку
може перевозити судно.
2.6. Причал -
гідротехнічна споруда (або їх комплекс), яка функціонує у складі порту або
самостійно і призначена для підходу, швартування, стоянки та обслуговування
суден, посадки і висадки пасажирів, вантажних операцій тощо. Механізований
причал - берегова споруда, оснащена закріпленими береговими і плавучими
навантажувально-розвантажувальними механізмами.
3. Документи первинного
обліку
Документами
первинного обліку наявності торговельних суден є:
- загальносуднова специфікація;
- класифікаційне свідоцтво або обмірне свідоцтво;
- мірильне
свідоцтво;
- міжнародне
мірильне свідоцтво;
- пасажирське
свідоцтво;
- свідоцтво про
безпеку вантажного судна стосовно обладнання та забезпечення;
- свідоцтво про придатність до плавання для суден під
прапором України.
Документом первинного обліку про морський (річковий) причал
порту (пристані) є:
-
свідоцтво про реєстрацію причалу (пристані);
-
свідоцтво про придатність причалу (пристані) до експлуатації.