(2001) Зведення звичаїв Херсонського морського торговельного порту, 2001

 

МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ ДЕРЖАВНИЙ ДЕПАРТАМЕНТ МОРСЬКОГО І РІЧКОВОГО ТРАНСПОРТУ

 

ХЕРСОНСЬКИЙ МОРСЬКИЙ ТОРГОВЕЛЬНИЙ ПОРТ

 

Наказ  N 86/А

Про введення в дію "Зведення звичаїв Херсонського морського торговельного порту"

(20.03.2001, Херсон)

 

Згідно Статуту Херсонського морського торговельного порту, затвердженого Фондом держмайна України,

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Ввести в дію "Зведення звичаїв Херсонського морського торговельного порту", валові норми обробки суден з 12 березня 2001 року.

 

2. Усім керівникам структурних підрозділів, начальникам служб та відділів порту надалі, під час взаємодій із сторонніми організаціями, клієнтурою, судновласниками, вантажовласниками та іншими транспортними підприємствами, керуватися засвідченим 07 березня 2001р. Торгово-промисловою палатою м. Херсона "Зведенням звичаїв Херсонського морського торговельного порту" разом з іншими документами.

 

3. Вважати втратившим силу "Зведення звичаїв Херсонського морського торговельного порту", засвідченого 25 листопада 1996 року Торгово-промисловою палатою м.Херсона.

 

 

Начальник порту
Ю.І.Тутушкін

 

 

Візи:

 

Заступник начальника порту                   

з експлуатації                            О.А.Лічман

 

Заступник начальника порту з

фінансів та економіки                     Ю.Ф.Курбанов

 

Юрисконсульт                              С.Ф.Скорик

 

Капітан порту                             Г.І.Хриненко

 

 

 

ЗВЕДЕННЯ ЗВИЧАЇВ ХЕРСОНСЬКОГО МОРСЬКОГО ТОРГОВЕЛЬНОГО ПОРТУ

 

СТАТТЯ 1.

 

1.1. Засновується на:

 

1.1.1. Міжнародній практиці роботи морських торговельних портів.

 

1.1.2. Положеннях міжнародного і національного морського права.

 

1.1.3. Законодавстві України.

 

1.1.4. Кодексі торговельного мореплавства України.

 

1.1.5. Статуті порту.

 

1.1.6. Обов'язкових постановах по Херсонському морському торговельному порту.

 

1.2. Є основним документом що регламентує:

 

1.2.1. Порядок і умови обробки і обслуговування суднів в порту і на акваторії порту.

 

1.2.2. Умови і черговість заходів і виходів суднів в/з порту.

 

1.2.3. Порядок і умови доставки в порт і відправлення з порту вантажів водним, залізничним, автомобільним та іншими видами транспорту.

 

1.2.4. Можливість і умови зберігання вантажів на складах і площах порту.

 

СТАТТЯ 2.
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

2.1. Порт відкритий для заходу суднів всіх прапорів круглий рік і приймає судна довжиною до 200 метрів з осадкою до 7,6 метра в прісній воді. У зимовий час день відкриття і закриття льодової кампанії вважаються дати офіційно оголошенні наказом по порту. Льодовий збір стягується в період оголошеної льодової кампанії, але не менше як за 30 діб за весь зимовий період навігації. У разі сприятливої льодової обстановки (відсутність льоду), льодовий збір стягується протягом 30 діб, починаючи з 1 лютого.

 

Судна включаються в льодовий караван для проводки на страх і ризик судновласника від можливих льодових пошкоджень.

 

2.2. Умови і порядок необхідної в період льодової кампанії криголамної проводки суднів в порт /з порту/ визначаються вимогами "Правил плавання і лоцманської проводки суднів в північно-західній частині Чорного моря, в Бугсько-Дніпровсько-Лиманьському і Херсонському морських каналах".

 

2.3. Лоцманська проводка судна в порт /з порту/, лоцманське забезпечення при перестановці судна від причалу до причалу, з рейду до причалу і навпаки є обов'язковими для всіх суднів і оплачуються по ставках лоцманського збору. Всі швартовні операції суднів в порту здійснюються тільки за допомогою портових буксирів.

 

2.4. Для обробки транспортних засібів /суднів, вагонів, автотранспорту/ порт має в своєму розпорядженні відповідні виробничі потужності, в тому числі, причали, склади, перевантажувальні механізми.

 

Розвантаження рефрижераторних вантажів з трюмів суднів, а також розвантаження/завантаження небезпечних вантажів проводиться по прямому варіанту.

 

Небезпечні вантажі переробляються портом за правилами МОПОГ по попередньому узгодженню з портом.

 

Завезення вантажів в порт виконується у відповідності з договорами, планами, графіками та іншими документами, підписаними або узгодженими з портом при обов'язковій наявності Декларації про транспортні характеристики вантажів і умови їх безпечного перевезення морським транспортом і Свідоцтва про відповідність вантажу Декларації на момент початку завантаження.

 

Робочим часом в порту вважається час з 08.00 до 17.00, крім вихідних (а також вихідних днів, які можуть бути оголошенні урядом України) і святкових днів. Обідня перерва з 12 годин 45 хвилин до 13 годин 30 хвилин.

 

Порт здійснює вантажно-розвантажувальні роботи цілодобово на договірних умовах в три зміни:

 

1-а зміна з 16.00 годин до 24.00 годин.

 

2-а зміна з 00.00 годин до 08.00 годин.

 

3-а зміна з 08.00 годин до 16.00 годин. Святковими днями вважаються:

 

1 січня, 7 січня, 8 березня, Великдень, 1, 2 травня, 9 травня, Трійця, 28 червня, 24 серпня і інші дні, які можуть бути оголошені святковими урядом України.

 

Юридична адреса порту:

 

73000, м. Херсон, проспект Ушакова, 4,

Херсонський морський торговельний порт.

Телефакс: управління порту - 325252,

диспетчерська порту 281508,

відділ зовнішньоекономічної діяльності і комерційної роботи - 265085.

Телекс порту: 273032 PORT SU.

 

СТАТТЯ 3.
ОСНОВНІ ВИДИ ВИРОБНИЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ПОСЛУГ І ПОРЯДОК ЇХ НАДАННЯ.

 

3.1. Прийом суднів в порт під обробку, стоянку та інші операції здійснюється тільки по попередньому узгодженні з головним диспетчером порту.

 

3.2. Порт в межах відведеної йому території і акваторій здійснює на основі договорів з судновласниками, вантажовласниками і іншими клієнтами обов'язкові роботи і послуги, що включають:

 

3.2.1. Завантаження/вивантаження суднів (включаючи роботи, що здійснюються під керівництвом адміністрації судна), складування і зберігання вантажів на складах порту, штивку, сепарування, кріплення, розкріплення вантажу, а також суху зачистку вантажних приміщень після вивантаження по заявці судна.

 

3.2.2. Транспортно-експедиторські і складські операції з вантажами, перевалку вантажів з одного виду транспорту на іншій.

 

3.2.3. Оформлення всього комплексу вантажних документів по прийманню і відправці вантажу.

 

3.2.4. Перевалку вантажів на основі прямих договорів з клієнтурою по діючих тарифах з наданням знижок в залежності від наданих об'ємів. У випадку перевидання діючих на Україні нормативних документів плата може змінюватися.

 

3.2.5. Водопостачання суднів з плав, засобів у причалу або акваторії порту, зняття льяльних, фекальних вод, зняття сміття.

 

3.2.6. Надання буксирів для виробництва швартових операцій.

 

3.2.7. Надання відстійних причалів для суднів /за домовленістю сторін/.

 

3.2.8. Спец. кріплення і кріплення вантажів кріпильними матеріалами судновласника або вантажовласника.

 

3.2.9. Контролює стан навколишнього середовища і здійснює заходи щодо запобігання і ліквідації забруднення шкідливими речовинами акваторії порту.

 

3.2.10. Створює умови, необхідні для безпечної стоянки і плавання суднів в межах портових вод.

 

3.2.11. Інші послуги по узгодженню сторін.

 

3.3. У окремих випадках порт розробляє із зацікавленими сторонами особливі умови переробки окремих видів вантажів і обробки транспортних засобів.

 

СТАТТЯ 4.
 ПОРЯДОК ОБРОБКИ СУДНІВ В ПОРТУ.

 

4.1. Обробка суднів в порту здійснюється на договірних умовах відповідно до заявок вантажовласників або їх експедиторів, виходячи з виробничих можливостей порту. Вантажовласники або їх експедитори відповідно до договорів повинні повідомляти порту заявки на подачу суднів під обробку не пізніше, ніж за 6 діб до початку місяця, що планується. Зміст заявки-інформації:

 

- назва судна і його розмірений;

 

- дата прибуття у порт;

 

- кількість і номери трюмів, що пред'являються до обробки;

 

- вантажний список з вказівкою найменування і маси вантажів по номенклатурі, наявність великовантажних вантажів, дліномірів і негабаритних вантажів.

 

4.2. Порт приймає судна до обробки згідно статті 76 п.1. "Кодексу торговельного мореплавства України", визначає дати початку і очікуваного закінчення обробки судна.

 

4.3. Під стояночним часом судна мається на увазі весь час знаходження судна в порту з моменту прибуття його в порт Херсон (закінчення швартовних робіт до причалу або постановка на якір в межах акваторії порту по вказівці порту) до моменту виходу його з порту Херсон /початок відшвартовки від причалу або зняття з якоря/.

 

4.4. Під стадійним часом судна розуміється час, що належить порту по валових нормах /ВН/ для виконання всіх операцій по обробці судна.

 

До стадійного часу додається також час на виконання операцій по обслуговуванню флоту, не врахований в ВН.

 

4.5. ВН встановлюють нормативну інтенсивність вантажних робіт і допоміжних операцій, що включають:

 

4.5.1. Зачистку вантажних приміщень після вивантаження.

 

4.5.2. Допоміжні операції, пов'язані з вантажем.

 

4.5.3. Закриття/відкриття трюмів.

 

4.5.4. Маневри, пов'язані з обробкою судна.

 

ВН встановлюються в тоннах вантажу на робочі погідні доби по укрупненій номенклатурі вантажопотоків для суднів, що прибувають в порт в заявлені вантажовласником (судновласником, агентом) і підтверджені портом терміни. ВН також можуть бути встановлені по узгодженню сторін і вказуються в договорі.

 

Валові норми обробки і обслуговування суднів обумовлені додатками N 1,  2.

 

4.6. Спеціалізація одночасно працюючих причалів в Херсонському морському порту:

 

причал N 3 генеральні вантажі /завантаж., вивантаж./

 

причал N 4 генеральні вантажі /завантаж., вивантаж./

 

причал N 5 - добрива, сульфат амонія навалом /завантаж./

 

причал N 6 - зернові вантажі, насипом спеціалізованим комплексом /зав./

 

причали N 8, 9, 10 зернові вантажі /зав./

 

причали затонів N 1, 2 - мінерально-будівельні вантажі /зав., вивантаж./.

 

Кожний причал забезпечує одночасну обробку одного судна.

 

4.7. Судно вважається прибулим в термін, якщо воно прибуло в порт Херсон (закінчення швартовки до причалу або постановка на якір в межах акваторії порту) і подало нотіс про готовність в дату планового підходу судна, вказану в заявці вантажовласника (судновласника, агента).

 

4.8. Судно вважається прибулим із запізненням, якщо воно прибуло в порт Херсон (закінчення швартовки до причалу або постановка на якір в межах акваторії порту) і подало нотіс про готовність пізніше за дату планового підходу судна, вказану в заявці вантажовласника (судновласника, агента). Судна, що прибувають в порт з запізненням проти вказаних термінів, втрачають свою черговість обробки. Порт має право, не в збиток іншим суднам, прибулим в планові терміни, встановлювати нову черговість прийому судна, що запізнилося під обробку, про що письмово інформуються агент судна і вантажовласник.

 

4.9. Про всякі затримки в дорозі, що можуть викликати запізнення судна проти узгоджених термінів передбачуваного прибуття, капітан або його агент зобов'язаний сповістити порт. У іншому випадку, а також, у разі надання капітаном судна невчасної або невірної інформації, сталійний час судна збільшується на 24 години, якщо інше не обумовлене угодою.

 

4.10. Під лінійним судном розуміється судно (субститут), працююче на лінії, яка зареєстрована в Державному департаменті морського і річкового флоту, по розкладу, узгодженому з портом і судновласником (вантажовласником) на квартал, не пізніше 20 числа, попереднього кварталу місяця. Розклад може корегуватися по узгодженню сторін у разі виникнення форс-мажорних обставин.

 

При запізненні лінійного судна проти термінів, встановлених в розкладі, судно приймається до обробки на звичайних умовах.

 

4.11. Судно, заявлене вантажовласником (судновласником), але подане в порт під інші вантажі /з іншими вантажами/, приймається до обробки за домовленістю сторін з урахуванням черговості.

 

4.12. У період льодової кампанії, при необхідності криголамної проводки, черговість обробки суднів встановлюється згідно з датами їхнього підходу до місця формування каравану /рейд порту Південного/.

 

4.13. При незгоді із запропонованими портом термінами обробки судна судновласник (вантажовласник) може переадресувати його в інший порт, повідомивши про це не пізніше, ніж за 5 діб до планової дати підходу судна.

 

4.14. Капітани суднів /судновласники, агенти, вантажовласники/ зобов'язані повідомити порту інформацію-заявку про підхід за 10 діб до дати приходу, що планується, а також уточнити час приходу судна в порт за 72, 48, 24 і 12 годин /місцевий час порту прибуття/, а при меншій тривалості переходу - не пізніше, ніж через 2 години після виходу з попереднього порту.

 

Радіонотіс про готовність, що подається капітаном, с інформацією судна про підхід його до порту.

 

Порт інформує судно про місце швартовки, початок і спосіб провадження робіт, не пізніше, ніж за 2 години до приходу судна в порт. Про майбутню перетяжку, перешвартовку, початок /закінчення/ вантажних і допоміжних операцій порт письмово попереджає судно за 2 години, якщо ці операції будуть призначуватися денним часом /з 08.00 до 17.00/ і до 15.00 якщо операції підлягають виконанню у вечірній і нічний час /з 17.00 до 08.00 наступної доби/.

 

Інформація вантажовласника, капітана /судновласника, агента/ повинна містити:

 

найменування, довжину і ширину судна, планову дату його приходу в порт, дані про вантажі, які повинні бути вивантажені/навантажені в порту, кількість трюмів, пред'явлених до вантаження/вивантаження, розміри люків при вантаженні добрив по прямому варіанту, вантажний список по укрупненій номенклатурі з вказівкою кількості кожного вантажу /в черговості вивантаження з трюму зверху вниз/, а також особливих фізико-хімічних властивостей вантажів відповідно до сертифіката якості, відомості про великовантажні, дліномірні і негабаритні вантажі, відомість про готовність судна для виробництва вантажних операцій через всі або частину люків, заявку на виконання всіх операцій по обслуговуванню судна з вказівкою потрібної кількості бункера і води.

 

4.15. Після приходу судна в порт, а також після закінчення вивантаження в тому випадку, якщо судно переходить під завантаження, капітан /агент судна/ вручає представнику порту нотіс про готовність судна до обробки і обслуговування на все або частину трюмів в офіційно встановлені в порту робочі години. У необхідних випадках готовність трюмів до завантаження/розвантаження вантажу повинна бути підтверджена відповідною інспекцією /комісією/, що викликається по заявці судна, агентом судна або портом за рахунок судновласника (вантажовласника).

 

4.16. У разі огляду судна по приходу комісіями КПП, СКІ, ДХІ порт приймає нотіс про готовність судна після отримання ним вільної практики.

 

4.16.1. Судно вважається не готовим до виробництва вантажних операцій в наступних випадках:

 

- необхідне проведення фумігації/дегазації при розвантаженні.

 

- при подачі судна в порт під завантаження з не зачищеними трюмами, або трюми не відповідають вимогам відповідних інспекцій.

 

- часткова або повна відсутність вантажних документів на вивантаження.

 

- невідповідність вимогам пожежної інспекції і правилам безпеки праці в морських портах.

 

- прострочені Регістрові документи судна.

 

- відсутність Свідоцтва на перевезення небезпечних вантажів морем.

 

4.17. До часу, вказаному в пред'явленому порту нотісу, капітан повинен забезпечити готовність постановки судна до причалу, всіх трюмів і палуби, що підлягають вивантаженню/завантаженню, згідно вантажного плану, вантажних засобів і люків судна, включаючи їх відкриття, для провадження вантажно-розвантажувальних робіт, освітлення місць провадження робіт /в трюмах, на палубі, у борта судна/ відповідно до вимог пожежної інспекції і правил безпеки праці у морських портах.

 

Вантажопідйомність суднових кранів /лебідок/ повинна бути підтверджена документами Класифікаційного Товариства.

 

Судно вважається готовим до вантаження навалювальних вантажів при наявності чітко відмаркированої вантажної марки, і шкал поглиблень, що легко читаються на штевнях і по миделю, що дозволяють визначати осадку судна.

 

4.18. Судновласник (вантажовласник) має право подачі в порт судна-субститута, замість заявленого раніше судна. Судно-субститут повинно відповідати судну, що замінюється по завантаженню і характеристиці вантажу. Про заміну судна судновласник (вантажовласник) повинен сповістити порт не пізніше, ніж за 3 доби до графікової дати приходу судна в порт.

 

4.19. Судновласник (вантажовласник) має право змінити черговість обробки суднів, що належать йому, якщо це не торкнеться інтересів інших судновласників (вантажовласників) і порту.

 

4.20. Судновласники зобов'язані подавати судна в порт з належним укладанням вантажів в трюмах, кондиційним станом вантажів, повним комплектом вантажних документів /розвантаження/ і придатних для виробництва вантажних робіт /завантаження/.

 

4.21. При надходженні в порт імпортних вантажів в нетранспортабельній тарі, в засортованому вигляді, з неясною маркіровкою або без маркіровки, що підтверджується актом-сповіщенням, перевізник в можливо короткий термін погоджує з вантажовласником умови відвантаження таких вантажів з порту.

 

4.22. Вантажовласники несуть відповідальність перед портом за недозавіз узгоджених об'ємів вантажів, затвердженими до перевезення місячними планами Міністерства транспорту України завозу експортних, імпортних і транзитних вантажів.

 

СТАТТЯ 5.
ПОРЯДОК ОБЧИСЛЕННЯ СТАДІЙНОГО ЧАСУ.

 

5.1. При обчисленні сталійного часу суботні, недільні дні і дні офіційних свят, а також часів після 16.00 п'ятниці і дня, попереднього святковим дням, до 08.00 понеділка і днів, наступних після святкових днів, виключаються з сталійного часу незалежно від того, проводилася обробка судна чи ні.

 

5.2. Сталійний час судна, прибулого в термін, розраховане розподілом маси вантажу на відповідну ВН, і при відсутності черговості, починається з 16.00 робочого погідного дня, якщо нотіс про готовність судна до вантажних операцій вручений капітаном до 12 годин, і з 8 часів ранку наступного робочого погідного дня, якщо нотіс вручений після 12 часів дня. По судну, прибулому раніше узгодженої з портом дати, відлік сталійного часу судна починається з дати, підтвердженої портом, з урахуванням вихідних і святкових днів.

 

5.3. У разі зайнятості причалу, відлік сталійного часу судна, що вимагає причалу аналогічної спеціалізації, починається з першої найближчої зміни робочого погідного дня після завершення обробки попереднього судна і звільнення ним причалу.

 

5.4. Якщо на судні повинне проводитися розвантаження /вантаження/ вантажу двох і більше найменувань, для яких встановлені різні ВН, то сталій ний час розраховується як сума часу, визначеного для перевантаження кожного вантажу по встановленій для нього ВН.

 

При довантаженні /довивантаженні/ судна ВН застосовуються з коефіцієнтом 0,75.

 


Купить полный текст документа можно после авторизации

За дополнительной информацией обращайтесь в ООО "Планета Одесса"
Тел. +380 50-336-5436 email: rise3info@gmail.com

Home