"Легалізовано"
Одеською регіональною
торговельно-промисловою палатою
N ____ "____"
______________ 2006 р.
ЗВІД ЗВИЧАЇВ
Іллічівського морського торговельного порту
(Іллічівськ 2006)
1.1.Звід
Звичаїв Іллічівського морського торговельного порту (далі - Звід звичаїв, Звід)
містить у собі правила обслуговування суден і вантажів, які склалися й
застосовуються в Іллічівському морському торговельному порту (далі - порт).
1.2.
Звід звичаїв застосовується незалежно від наявності посилання на нього в
договорах, угодах з користувачами послуг. Дія цього Зводу звичаїв
розповсюджується на причали, перевантажувальні комплекси, термінали будь-якої
форми власності, розташовані в акваторії порту.
1.3.
Звід звичаїв затверджується начальником державного підприємства
"Іллічівський морський торговельний порт" й легалізується висновком
Одеської регіональної торговельно-промислової палати.
1.4.
Звід звичаїв грунтується на:
- міжнародній
практиці роботи морських портів;
- чинному
законодавстві України;
- Кодексі
торговельного мореплавства України;
- Статуті
державного підприємства "Іллічівський морський торговельний порт";
- Обов'язкових
постановах по Іллічівському морському торговельному порту.
1.5.
Звід звичаїв є основним документом, що регламентує:
- виробничий
режим роботи порту;
- порядок і
умови заходу суден у порт (виходу з порту), навантаження, розвантаження й
обслуговування суден, що перебувають у порту;
- порядок і
умови завезення в порт, й відправлення з порту вантажів морським, залізничним,
автомобільним та іншими видами транспорту;
- порядок і
умови зберігання вантажів на складах порту.
Прийняті
у Зводі звичаїв терміни:
"Судно"
- будь-яка самохідна або несамохідна плавуча споруда будь-якої водотонажності,
що зайшла на акваторію порту, незалежно від мети заходу;
"Судноплавна
лінія" - регулярне морське сполучення між визначеними портами двох або
декількох країн, яке здійснюється за лінійним розкладом суднами визначених
типів з оплатою перевезень за встановленим тарифом лінії;
"Лінійне
судно" - судно, робота якого на судноплавній лінії передбачена лінійним
розкладом;
"Судно-субститут"
- судно, яке подається лінійним оператором за згодою вантажовідправника або
фрахтівника замість судна, раніше заявленого і передбаченого лінійним розкладом.
Тип судна-субститута за своїми параметрами (конструктивний тип, розміри судна,
спеціалізація, вантажопідйомність, вантажомісткість, максимальна осадка з
вантажем, кількість трюмів, вантажне обладнання) повинен відповідати
характеристикам лінійного судна, що замінюється.
"Причал"
- інженерно-технічна споруда, яка обладнана необхідними засобами забезпечення
безпечної стоянки й обробки суден;
"Швартовка"
("перешвартовка") - комплекс робіт, наданих портом у зв'язку з
постановкою (перестановкою) судна до причалу;
"Перетяжка"
- переміщення судна уздовж причальної лінії на відстань, яка не перевищує
довжину судна.
"Сталійний
час" - час, протягом якого вантаж повинен бути завантажений на судно або
вивантажений з нього.
Терміни,
що зустрічаються в документах, розуміються так:
"приблизно
(такого-то) числа" - відхилення в обидва боки на 5 днів;
"на початку
місяця" - від 1-го до 10 числа;
"у середині
місяця" - від 10 до 20 числа;
"у кінці
місяця" - від 21 числа до кінця місяця,
"середина
місяця" -15 число;
"кінець
місяця" - останнє число місяця;
"наприкінці
(одного) або на початку (наступного) місяця" - 5 останніх днів місяця і 5
перших днів наступного місяця відповідно;
"у першій
половині місяця" - від 1 до 15 числа;
"у другій
половині місяця" - від 15 числа до кінця місяця;
"рівномірно
протягом навігації" - подача суден або відвантаження вантажів здійснюється
рівномірно по місяцях;
"послідовні
дні" - розрахунок сталійного часу проводиться за календарні дні, що йдуть
безпосередньо один за іншим, за винятком непогожих, недільних і святкових днів
сталійного часу;
"послідовні
дні за винятком неділі й святкових днів" - розрахунок сталійного часу
проводиться за календарні дні, що йдуть один за іншим, але з виключенням
недільних і святкових днів зі сталійного часу;
"Судно
вільне від видатків з навантаження" - навантаження проводиться за умов, що
подача вантажу до рейлінга здійснюється вантажовідправником за його рахунок, а
навантаження від рейлінга судна в трюм і трюмні роботи здійснюються за рахунок
судна;
"Судно
вільне від видатків з навантаження, включаючи трюмні роботи" -
навантаження вантажу з берега в трюми і трюмні роботи здійснюються за рахунок
вантажовідправника;
"Навантаження
(розвантаження), включаючи трюмні роботи, за рахунок судна" - подача до
борту судна на строп входить в обов'язок вантажовідправника. Навантаження в
трюм й укладання в трюмі входить в обов'язки судна. При вивантаженні подача
вантажу з трюма до борту судна входить в обов'язки судна, а одержувач приймає
вантаж біля борту зі стропів;
"Судно
вільне від витрат з вивантаження, включаючи трюмні роботи" - розвантаження
вантажів з трюмів на причал або на баржу, вагони або автомобільний транспорт
здійснюється за рахунок одержувача вантажу;
"Прийом
(здача) вантажу уздовж борту судна (елонг-сайд)" - судно зобов'язано
прийняти (здати) вантаж уздовж борту судна в межах досяжності суднових
вантажних засобів;
"Повний
вантаж" - фрахтівник зобов'язаний використовувати судно за
вантажомісткістю або вантажопідйомністю з урахуванням осадки судна, бункера,
води та інших запасів на борту судна;
"Незалежно
від того, проводилася робота або ні" - недільні, святкові та неробочі дні,
а також інші вилучені періоди не зараховуються в стадійний час, незалежно від
того, здійснювалися або ні навантаження або розвантаження протягом цих
періодів;
"У
звичайній черзі зі всіма суднами" - судно отримує причал у порядку
послідовної загальної черги нарівні зі всіма суднами, які прибувають у порт;
"Робочий
погожий день" - недільні, святкові та неробочі дні, а також непогожий час
вилучаються зі сталійного часу;
"Карго
план, вантажний план" - план розташування вантажів на судні.
3.1.
Усі навантажувально-розвантажувальні роботи (операції), зберігання вантажів на
території порту здійснюються виключно портом, за винятком випадків, коли такі
операції та роботи здійснюються іншими підприємствами (організаціями) за згодою
порту ( на підставі відповідних договорів з портом).
3.2.
Звичайним робочим часом у порту для обслуговування суден є час з 08.00 до 16.00
години, крім недільних і святкових днів.
Навантажувальні
та розвантажувальні роботи виконуються цілодобово в робочі погожі дні за
винятком святкових.
Святковими
і неробочими днями вважаються: 1 січня - Новий рік, 7 січня - Різдво Христове,
8 березня - Міжнародний жіночий день, 1 і 2 травня - День міжнародної
солідарності трудящих, 9 травня - День перемоги, 28 червня - День Конституції
України, 24 серпня - День незалежності України, два дні (неділя і понеділок) -
Пасха (Великдень), два дні (неділя і понеділок) -Трійця. Неробочими вважаються
також інші дні, якщо про це офіційно оголошено Кабінетом Міністрів України у
зв'язку зі святкуванням вищевказаних свят.
4.1.
Всі транспортні судна, незалежно від прапора, приймаються в порт під обробку,
стоянку та інші операції тільки за попередньою згодою порту за чергою прибуття
і датою прийому портом доручень на навантаження або рознарядки на
розвантаження. Виконання навантажувально-розвантажувальних робіт виконується
портом за умови укладення відповідних договорів(угод).
4.2.
Обслуговування лінійних суден здійснюється відповідно з оголошеним розкладом
ліній. Першочергова постановка до причалу для обробки здійснюється за умовами,
передбаченими угодою, укладеною між портом та судновласником (фрахтівником).
4.3.
Як лінійні приймаються судна, які мають сертифікат, працюють за узгодженим з
портом графіком на лінії, що зареєстрована Державним департаментом морського та
річкового транспорту у встановленому порядку.
4.4.
Якщо до моменту подачі капітаном судна нотіса про готовність судна до
навантаження або розвантаження порт не отримав від експедитора (
вантажовласника) доручення про навантаження вантажів на судно або рознарядки на
розвантаження вантажів, порт має право зробити на нотісі відповідне зауваження
і час очікування вищевказаних документів відноситься на рахунок вантажовласника
або фрахтівника з його доданням до стадійного часу.
4.5.
Судновласник (фрахтівник) має право змінити черговість обробки належних йому
суден, якщо це не порушує інтересів інших судновласників (фрахтівників) і
порту, в зв'язку з чим порт вносить зміни до плану роботи.
4.6.
На прохання вантажовласника (судновласника) порт може прийняти під обробку поза
чергою судно з вантажем, який потребує невідкладного розвантаження у зв'язку з
загрозою втрати його якості при наявності відповідного висновку регіональної
торгово-промислової палати (ТПП), державної хлібної інспекції (ДХІ), інших
компетентних державних органів. У такому випадку витрати та збитки