МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
ОБОВ'ЯЗКОВІ ПОСТАНОВИ
по Скадовському морському торговельному порту і приписному пункту Хорли
1.1. Обов'язкові постанови по Скадовському морському
торговому порту і приписному портовому пункту Хорли видані на підставі ст.78 Кодексу Торгового Мореплавання України і
відображають специфіку роботи порту (портопункту).
1.2. Дії Обов'язкових постанов розповсюджуються на акваторію і
територію порту і приписного портового пункту і їхні вимоги повинні виконуватися всіма кораблями і суднами,
які знаходяться на акваторії порту, незалежно
від їхнього прапора і відомчої приналежності, а також організаціями, підприємствами і окремими особами,
здійснюючими свою діяльність на території і акваторії порту і приписного
портового пункту.
1.3.
Межі територій порту Скадовськ і портопункту:
1.3.1. Територією
п.Скадовськ є територія, обмежена лінією, що йде від бетонного укріплення
східної межі міського пляжу мимо рятувальної станції до лінії 1-ї прохідної
порту, далі - на схід по лінії огорожі Скадовського ХПП, складів порту і
Скадовського ХПП, зі східної сторони прямує до межі території рибколгоспу
"Приморський" до урізу води Джарилгачської затоки. Далі лінія прямує
по берегові й лінії до вхідного каналу по причалам порту.
1.3.2. Територією
портопункту Хорли є вузька дільниця вздовж південного берега півострова Гіркий
Кут, обмежена лінією, що починається з заходу до урізу води на обривистому
березі і що доходить до вул. Приморської, далі на схід по вул. Приморська до колишнього
устричного заводу, далі на південь до урізу води, потім на захід по причальній
лінії до обривистого берега в кінці 3-го причалу.
1.4. Межі акваторії п.Скадовськ і портопункту:
1.4.1. Акваторією порту
Скадовськ є водний простір, межі якого проходять:
на сході від точки
46°06'48"північної; 32°55'20" східної до точки
46°02'83"північної;
32°56'60"східної;
на заході з точки
46°06'50"північної; 32°54'60"східної; до точки
46°05'90"східної;
далі вздовж північної і
західної меж якірного місця N 371 до точки 46°04'20"північної;
32°53'40"східної.
З цієї точки межа проходить
до точки 46°02'32"пів.; 32°56'20"схід.; на півночі і на південному
сході межами є берегові лінії.
1.4.2. Акваторія п/п Хорли
обмежена лініями, що проходять через точки:
1. 46°04'53" півн. 33°17'60" східн.
2. 46°01'65" 33°13'10"
3. 46°01'55" 33°13'10"
4. 46°00'70" 33°16'70"
5. 46°01'77" 33°18'12"
6. 46°04'50" 33°17'92"
На півночі межею є берегова
лінія.
1.5. Характеристика рейдів п.Скадовськ і портопункту:
1.5.1. Зовнішній рейд
п.Скадовськ - якірне місце N 371 для суден, що очікують входу в п.Скадовськ,
знаходиться в середині Джарилгачської затоки в 8 кбт на південний захід від
цього порту. Рейд захищений від вітрів всіх
напрямків, крім східного. Глибина 4,0 - 8,2 м, грунт - сірий мул і
черепашкова суміш, якоря тримає добре. Внутрішнього рейду немає.
1.5.2. Зовнішній рейд п/п
Хорли - район, розташований на захід від відмілини Каланчакська і банки
Чурюмська. На зовнішньому рейді знаходиться якірне місце N 372 для суден, що
очікують вхід до п/п Хорли (в льодову компанію -в п.Скадовськ). Воно відкрите
західним і південно-західним вітрам. Глибини тут 7,4 - 10,4 м; грунт - твердий,
черепашкова суміш, якоря тримає добре.
Внутрішній рейд п/п Хорли -
район, розташований на схід від відмілини Каланчакська і банки Чурюмська до
прибережної відмілини з глибинами менше 5 м. На внутрішньому рейді знаходиться
якірне місце N 373, захищене від хвиль навколишньою мілиною. Глибина тут 5,4 -
8,0 м; грунт - пісок, черепашкова суміш, якоря тримає добре.
1.6.
Стисла характеристика п.Скадовськ і портопункту.
1.6.1. Порт Скадовськ
доступний для суден довжиною 130 метрів з осадкою до 5,0 метрів, має 5
причалів. Захищений від вітрів всіх напрямків.
1.6.2. Портопункт Хорли має
незахищену оперативну акваторію від вітрів і хвиль від східного до
південно-західного напрямків. Портопункт доступний для суден довжиною до 120
метрів при сприятливих умовах погоди. В нинішній час портопункт Хорли виведений
з експлуатації.
2. Порядок входу суден в порт і виходу з
порту
2.1. Вхід суден в порт і вихід
їх з порту, всі рухи в порту регулюються змінним стивідором-механіком
вантажного району порту з обов'язковим
погодженням з ІДПН. До одержання дозволу на вхід і прийняття на борт лоцмана, судна стають на якоря на зовнішньому
рейді порту.
2.2. При заході в п.Скадовськ суден довжиною більш 100 м (судна
типа Ро-Ро, автопароми і ін.) по необхідності виводяться на рейд судна,
які знаходяться в акваторії порту, до
завершення швартових операцій. Для безпечної швартовки вищезазначених суден,
порт виділяє два буксири по заявці капітана судна. Швартування цих суден
виконується при гарній видимості і силі вітру
не більш 10 м/сек. Вхід в порт Скадовськ
вузький. При проходженні відшвартованого до причалу N 1 судна, слід завчасно збавити хід
до малого, зупинити машину незадовго до
підходу до траверзу відшвартованого судна і йти мимо нього по інерції.
2.3. В льодову кампанію судна, які прямують в порт
Скадовськ і п/п Хорли для прийняття лоцмана стають на якірне місце N 372. Постановка
на якірне місце N 372 в період плавання
допускається тільки з дозволу капітана порту.
2.4. Вхід в порт і вихід з порту
здійснюється цілодобово.
2.5. Судна місцевого сполучення і портового флоту, промислові
судна прибережного лову і інші маломірні судна зобов'язані оформлювати прихід, відхід
в ІДПН порта Скадовськ 1 раз в квартал і при
переході на осінньо-зимовий період експлуатації,
а в інший час ці судна оформлюють відхід,
прихід по УКХ зв'язку.
2.6. Заявки на вихід суден з порту на лоцмана і буксири подаються
стивідору вантажного району порта за 3
години до часу, наміченого відходу судна.
У випадку, якщо судно до наміченого часу не може бути підготовлене, капітан зобов'язаний не менш ніж за 2 години до призначеного їм відходу перенести свою заявку або анулювати її.
2.7. Всі судна, крім кораблів ВМФ, зобов'язані оформити відхід в ІДПН і КПП, попередньо погодивши зі всіма службами в порту,
здійснюючими державний контроль за безпекою
судноплавства.
2.8. Дозвіл на вхід військові і судна забезпечення ВМФ одержують у капітана
порту, при ньому вони запрошують дозвіл не пізніше, ніж за 4 години до входу в порт, портопункт. Вихід запрошується не пізніше, ніж за 1 годину до виходу з
порту, портопункту.
2.9. Військовому кораблю надається переважне право входу/виходу
перед іншими судами, за винятком аварійних випадків.
2.10. Судна, що виходять з порту, портопункту користуються переважним правом проходу по каналу.
2.11. Лоцманська проводка суден в порту, портопункті є
обов'язковою. Вхід і вихід в порту, портопункті, а також перешвартування суден здійснюється цілодобово тільки під
проводкою лоцмана.
Виключення складають судна СНД, капітани яких мають дозвіл капітана
порта на право плавання без лоцмана.
Капітани суден, яким дано право самостійного виходу
і входу в порт, портопункт і які на протязі останніх 6 місяців не відвідували порт, портопункт, втрачають це право і
зобов'язані брати лоцмана.
Звільнюються від лоцманської проводки транспортні судна
Скадовського портофлота і судна валовою
місткістю менш 1415 м куб., довжиною не більш 50 м і осадкою не більш 3,5 метра.
2.12. Прийом і висадка лоцманів виконується у наступних місцях:
а) для суден, які прибули в
порт Скадовськ і що виходять з нього - в районі Скадовського підхідного осьового
світляного буя (в льодову компанію - в районі Джарилгачського маяка);
б) для суден, що прибувають
в портопункт Хорли і виходять з нього - в районі Хорловського світляного буя N
8.
2.13. Лоцманська проводка суден виконується в
порядку черговості прибуття суден. Поза чергою виконується проводка суден, які
прибувають за розкладом і суден з таким вантажем, відносно якого зроблені особливі вказівки про строковість.
2.14. У випадку неможливості висадки/прийому лоцмана в районі.
3. Порядок руху суден в порту і на підході до
нього.
3.1. Порт Скадовськ і портовий пункт Хорли приймають судна, осадка яких не
більше 5,0 м (уточнюється після кожного проміру каналу і акваторії порту наказом по порту),
довжина 130,0 м і більше, в залежності від
засобу швартовки, ширина 20 метрів.
3.2. Районами для маневрування і розвороту
суден є:
- в порту Скадовськ -
безпосередньо ківш і зовнішній рейд;
- в портопункті Хорли -
басейн портопункту і внутрішній рейд;
3.3. При обмеженій видимості менш 2 кбт (туман,
злива, завірюха і т.д.), при вітрі 14 м/сек і більше, вхід і вихід суден в порт, портопункт
і перешвартовка забороняється. Для суден типу Ро-Ро, автопаромів в темний час доби і силою вітру більш 10 м/сек вхід і вихід заборонено.
3.4. Всі судна здійснюючи плавання на акваторії
порту, портопункту зобов'язані:
а) швидкість ходи суден
місткістю від 1415 м куб. і вище по підхідним каналам не повинна перевищувати
4,5 вузла;
б) швидкість ходи суден
місткістю менше 1415 м куб. не повинна перевищувати 6 вузлів;
в) швидкість ходи суден при
вході й виході в гавань порту (портопункту) повинна бути мінімальною,
достатньою для керування судном, але не вище 3 вузлів. У випадку відсутності
технічної можливості слідувати такою швидкістю, прохід здійснювати на буксирі.
3.5. Рух по підхідним каналам порту, портопункту встановлено
односторонній.
3.6. Судна, осадка яких не перевищує 3,0 м на ділянці
Скадовського підхідного каналу від буїв що світяться N 3 й N 4 до Скадовського
підхідного осьового світляного буя на ділянці морської частини Хорловського
підхідного каналу, у випадках руху по каналу суден з більшою осадкою,
зобов'язані слідувати за лінією буйов і вех,
обмежуючих канал.
3.7. У випадку посадки суден на мілину (бровку каналу),
зняття з мілини за допомогою власних машин категорично
забороняється. Донесення в ІДПН і виклик буксира обов'язкові.
3.8. Всі спортивні судна,
катери, моторні і гребні шлюпки зобов'язані плавати за
каналами. При необхідності пересікти канал - такий маневр повинен бути
найкоротшим, здійснюється під прямим кутом до
каналу і по кормі прямуючих по ньому суден.
3.9. При проведенні масових спортивних заходів в районі акваторії
порту, портопункту - регати, гонки, шлюпочні походи і т.д., організації,
які проводять їх, повинні повідомити ІДПН
не пізніше ніж за
24 години:
а) місце і час змагань;
б) вид водноспортивних
змагань;
в) кількість і тип водних
суден;
г) про осіб, відповідальних
за проведення змагань і місце їх перебування.
3.10. При виході зі строю головного двигуна
або рульового пристрою капітан судна зобов'язан зупинитися, стати на якір або притулитися до бровки, повідомити в ІДПН.
4. Особові випадки плавання суден в акваторії
порту
4.1.1. Керівництво по буксировці, раскантовці і
швартових операціях
суден місткістю 1415 м куб. і більше здійснює капітан буксируємого судна
4.1.2. При буксировці несамохідних суден місткістю менше 1415 м
куб. керівництво буксировкою здійснює
судноводій буксира.
4.1.3. Заяви на буксири подаються капітаном судна по УКВ стивідору
порту (оператору диспетчерської) не пізніше, ніж за 3 години до початку буксировки.
4.1.4. Відхід судів місткістю 1415 м куб. і більше від причалів порта,
швартовка і перешвартовка в порту без буксирів заборонена. Капітан судна
зобов'язан своєчасно, але не пізніше, ніж за 2 години до початку швартових
операцій, замовити буксири, кількість яких він
погоджує з черговим капітаном ІДПН-лоцманом
4.1.5. Буксируючі і буксируємі судна повинні тримати УКВ станції
ввімкненими на "прийом" на 16 каналі, а переговори вести на 12 каналі.
4.2.1. Заява на криголомне забезпечення повинна подаватися
капітаном судна начальнику порта за 24 години до приходу в порт, портопункт.
4.2.2. Під час льодової компанії всі судна, прямуючі в порт Скадовськ, портопункт
Хорли повинні,
очікуючи лоцмана і дозволу входу в порт,
портопункт стають на якірне місце N 372.
Без дозволу капітана порту постановка суден на якірне
місце N 372 заборонена.
4.2.3. Вихід людей на кригу з причалів, суден і берегових відкосів заборонено.
5. Порядок стоянки суден в порту
5.1.1. Всім судам дозволяється постановка на якір на акваторії
порту, порто-пункту в межах якірних місць:
- порт Скадовськ - на
якірному місці N 372;
- портопункт Хорли - на
якірних місцях N 372 і N 373;
5.1.2. Судна, які стоять на рейдах, для зв'язку з берегом забезпечуються портовими плавучими
засобами по заявці суден на адресу
стивідора-механіка вантажного району (оператора диспетчерської) порту.
5.1.3. Капітани всіх суден з
постановкою на якір на рейді порту, порто-пункту, зобов'язані повідомити в ІДПН
час і місце
постановки.
5.1.4. При швартовці транспортних суден на причалі повинні знаходиться стивідор-механік
вантажного району і змінний капітан ІДПН.
5.1.5. Підготовку причалу і місце швартовки судна
встановлює представник адміністрації вантажного району, який зобов'язав бути на
причалі не менш ніж за 20 хвилин до прибуття судна.
5.1.6. Кількість берегових швартовщиків відокремлюється
портофлотом в залежності від регістрової місткості судна із розрахунку:
Місткість судна, рег.т |
Число швартовшиків |
300 |
1 |
Від
300 до 1500 |
2 |
Від
1500 до 2500 |
3 |
Від
2500 до 5000 |
4 |
Від
5000 до 10000 |
6 |
Від
10000 до 20000 |
8 |
Керує швартовщиками представник ділянки порту по
приналежності. Швартова операція контролюється капітаном ІДПН.
5.1.7. Судам, місткістю 1415 м куб. і більше, у причалів порту, портопункту при швартовці працювати гребними гвинтами забороняється.
5.1.8. При швартовці суден з небезпечними вантажами
на причалі зобов'язан бути пожежний інструктор або особа - його замісник.
5.1.9. На судах, які стоять у причала N 1 (порт Скадовськ) забороняється виконувати заборні
роботи зі сторони каналу.
5.1.10. Судна-буксировщики несуть відповідальність за безпеку
зупинки в порту прибуксированих суден до передачі їх під забезпечення
іншому судну чи порту.
5.1.11. В портопункті Хорли залишати біля
причалу несамохідні судна без забезпечення
буксирів забороняється, а також з моменту
об'яви кригової кампанії зупинка суден портофлоту біля причалу забороняється.
5.1.12. Маломірні судна місцевих організацій зобов'язані стояти
тільки біля причалів, що
орендують, зупинка
цих суден біля інших причалів забороняється.
5.1.13. Всім катерам і шлюпкам, які належать приватним
особам і організаціям, які не мають
орендованих причалів в порту, портопункті,
зупинка на акваторії
порту чи портопункту заборонена.
5.1.14. Зимовий відстій на приколі катерів, мотофелюг, мотоботів,
інших плавучих засобів на акваторії порту, портопункту забороняється.
5.1.15. При отриманні прогнозу про посилення
швидкості вітру 15 м/сек і вище південно-східного напрямку і дії хвиль на судна, які стоять у причалів портопункту Хорли, капітани судів зобов'язані прийняти заходи по відводу їх на рейд для
запобігання пошкодження суден і причалів.
5.1.16. Бункеровка суден. Дозволено провадити
бункеровку суден у причалів NN 1, 2, 3 порту Скадовськ у світлу годину доби. Виконуючи
бункеровочні операції капітан судна зобов'язан надати заяву на чергування пожежного
катеру по несенню пожежного надзору, роботу
НМС-16 з обов'язковим бонуванням бункеруємого судна і оплатити ці витрати.
Всі судна зобов'язані виконувати вимоги Конвенції МАРПОЛ-73/78, а також
законодавчі акти України в частині запобігання
забруднення навколишнього середовища, вимог
Наказу по порту N 293 від 18.12.2000р.
5.2. Запобігання забруднення акваторії порту.
5.2.1. Згідно заявкам суден в порту Скадовськ є можливість здати,
у невеликій кількості, у берегові ємкості:
харчові відходи, сміття, стічні і льяльні
води, за прийом яких утримується плата згідно
затвердженим тарифам.
Портопункт не має засобів дня прийому і обробки забруднених речовин.
5.2.2. Судові робота (оббивка, фарбування корпусу) і ремонтні роботи проводити з обов'язковим дотримуванням заходів, виключаючих забруднення акваторії і з дозволу ІДПН, а також
Державної інспекції охорони Чорного моря.
5.2.3. При суднопідйомних роботах акваторії порту, портопункту обов'язково бонується.
6. Порядок проведення вантажних операцій в
порту.
6.1. Існуюча в порту, портопункті спеціалізація причалів дозволяє проводити перевантажування генеральних і навалочних вантажів. Для виконання вантажних операцій виділені причали:
N причала |
Призначення причала |
Довжина в метрах |
Глибина в 1 м від причала |
Глибина в 5 м від причала
|
порт Скадовськ |
|
|
|
|
1
|
Універсально-вантажний причал |
294
|
4,0
|
5,0
|
2
|
Універсально-вантажний причал |
95 |
5,5 |
5,2
|
3
|
Універсально-вантажний причал |
156,6 |
4,5
|
5,0
|
4
|
Допоміжний причал |
294
|
4,0
|
5,0
|
5
|
Універсально-вантажний причал |
110
|
2,8
|
3,5
|
6
|
Пасажирський пірс о.Джарилгач
|
8,68
|
2,25
|
2,8
|
портопункт Хорли |
|
|
|
|
1
|
Універсально-вантажний причал |
86 |
2,1
|
3,3
|
2
|
Універсально-вантажний причал |
102,0 |
4,4
|
4,6
|
3
|
Універсально-вантажний причал |
110,2
|
4,0
|
4,4
|
6.2. При заключенні договорів з клієнтурою, що
до проведення навантажно-розвантажувальних робіт в порту силами клієнтури
(сторонніх організацій) адміністрація порту зобов'язана передбачити вимоги і призначити відповідальних осіб
за безпечне провадження цих робіт з числа робітників клієнтури (сторонніх організацій), в обов'язки яких входить:
- участь разом з
адміністрацією порту в розслідуванні нещасних випадків з робітниками цієї
організації, якщо такі будуть мати місце.
6.3. Забороняється знаходження людей у зоні роботи крану,
оснащеного грейфером або електромагнітом.
6.4. У випадку проведення вантажних операцій з
нафтопродуктами капітан судна зобов'язав дати
заявку на чергування пожежного катеру по несенню пожежного надзору і оплатити
ці витрати.
7. Порядок проведення пасажирських операцій в
порту
7.1. Швартовка до причалу пасажирських суден раніше часу, вказаного у розкладі і схід пасажирів
з судна без дозволу робітників санітарно-карантинного відділу в порту, таможні
і КПП прикордонвійськ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ.
7.2. Перевозка пасажирів у портових водах дозволяється тільки на
спеціально обладнаних судах, які мають
документи на право перевозки пасажирів.
7.3. Перевозка пасажирів судами портофлоту на зовнішньому
рейді дозволяється тільки з дозволу ІДПН і КПП
прикордонвійськ.
Перевозка пасажирів при швидкості вітру більше 11 м/сек
і видимості менше 1 милі ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ
7.4. Одночасна перевозка вантажів і пасажирів на судах портового
флоту ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ.
7.5. Проводити пересадку пасажирів на зовнішньому рейді при висоті
хвиль більш 0,5 метрів ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ.
7.6. Посадка і висадка на суднах (з суден) місцевого сполучення
проводиться на причалах, відведених адміністрацією порту по згоді з ІДПН.