редакция 2003 г. Обов’язкові постанови по Миколаївському морському торговельному порту. (27.09.2000)

 

ОБОВ’ЯЗКОВІ ПОСТАНОВИ

по Миколаївському морському торговельному порту

(наказ начальника порту
№ 439 від 27.09.2000)

 

(Із змінами внесеними Наказом начальника ММТП
  44 від 23.01.02 р.(ПМ 154/02),
  31 від 16.01.03 р.(ПМ  70/03),
  72 від 31.01.03 р.(ПМ  70/03),
№ 290 від 30.04.03 р.(ПМ 243/03),
№ 840 від 29.10.03 р.(ПМ 379/03),
№ 882 від 10.11.03 р.(ПМ 396/03))

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1. Обов’язкові постанови по Миколаївському морському торговельному порту (далі — "Обов’язкові постанови") видані на основі ст.   78 Кодексу торговельного мореплавства України.

 

1.2. Дія Обов’язкових постанов поширюється на судна всіх прапорів і відомств, що перебувають у портових водах, а також на підприємства, заклади, організації і окремих осіб, що здійснюють свою діяльність на території і в портових водах Миколаївського морського торговельного порту (далі ММТП). Незнання правил і чинних Обов’язкових постанов не знімає відповідальності за їх порушення чи невиконання.

 

У разі наявності розбіжностей між вимогами Правил плавання і чинних Обов’язкових постанов слід керуватися останніми.

 

1.3. Обов’язкові постанови поширюються на акваторію ММТП, портовий пункт Очаків, Галицинівський і Балабанівський кар’єри і підхідні канали до них.

 

1.4. Під час плавання в районі, вказаному в п. 1.3, окрім виконання чинних Обов’язкових постанов, необхідно керуватися Міжнародними правилами запобігання зіткнення суден у морі (МПЗЗС-72), Правилами плавання по БДЛК і Херсонському морському каналу (далі ХМК).

 

1.5. Акваторією ММТП вважається:

 

- водний простір річки Південний Буг, обмежений береговою смугою та лінією, що проходить через точки:

 

західний кінець "0" причалу

 

46°56'45" N, 31°59'33" E

 

46°56'45" N, 31°59'44" E

 

46°56'36" N, 31°59'44" E

 

буй "134"

 

буй "130"

 

46°55'25" N, 32°00'25" E

 

знак „Костянтинівський",

 

- водний простір територіального моря на підході до портового пункту Очаків для відстою суден, що прямують у порт, та проведення вантажних робіт, обмежений береговими гідротехнічними спорудами та лінією, що проходить через точки:

 

46°36'34" N, 31°32'04" E

 

46°36'30" N, 31°31'58" E

 

46°36'30" N, 31°31'46" E

 

46°36'36" N, 31°31'46" E

 

46°36'38" N, 31°31'57" E

 

включаючи підхідний канал,

 

- водний простір територіального моря для комплексу довантаження на підході до портового пункту Очаків, обмежений координатами:

 

46°35'00" N, 31°20'40" E

 

46°35'30" N, 31°20'40" E

 

46°35'55" N, 31°18'40" E

 

46°35'00" N, 31°18'40" E.

 

(Пункт в редакції згідно Наказу начальника ММТП
№ 290 від 30.04.03 р.(ПМ 243/03),
№ 882 від 10.11.03 р.(ПМ 396/03))

 

1.6. Дані Обов’язкові постанови набувають чинності з 01.11.2000 року.

 

Обов’язкові постанови 1997 року і коректуру до них вважати такими, що втратили чинність.

 

2. ВИЗНАЧЕННЯ І ПОЯСНЕННЯ

 

2.1. ІДПН — Інспекція державного портового нагляду.

 

2.2. Зона повороту — зоною повороту вважається 5 кбт до і після поворотного буя.

 

2.3. Малотоннажне судно – судно, що має в повному вантажі осадку до 4.0 м.

 

2.4. Великі судна — судна з осадкою більше 4,0 м у повному вантажі.

 

2.5. Довжина, ширина, висота борту — максимальна довжина, ширина, висота борту.

 

2.6. Бокові канали — підхідні канали Балабанівського і Галицинівського кар’єрів і портового пункту Очаків.

 

2.7. Маломірні судна — рибопромислові, спортивні катери і шлюпки з двигунами до 150 к.с., незалежно від форми власності.

 

2.8. Пост ІДПН — пост регулювання руху суден, що знаходиться в ІДПН ММТП.

 

 3. ВХІД СУДЕН У ПОРТ І ВИХІД ЇХ ІЗ ПОРТУ

 

3.1. Вхід суден у порт. Інформація про підхід

 

3.1.1. Усі судна, що йдуть зі сторони моря, а також ті, що мають намір виходити в море, зобов’язані подати заявку на ім’я капітана ММТП, який очолює ІДПН, із зазначенням часу передбачуваного входу/виходу з порту.

 

3.1.2. У зоні дії Обов’язкових постанов діє Пост ІДПН, позивний "Миколаїв-Радіо-5".

 

3.1.3. Судна, які йдуть у ММТП і транзитом через його акваторію, при підході до Костянтинівського (дванадцятого) коліна БДЛК, а при проходженні транзитом на схід — при підході до 2-го коліна каналу Миколаївського порту, повинні повідомити Пост ІДПН про час входу на акваторію порту.

 

3.2. Захід військових кораблів у порт

 

3.2.1. Дозвіл на вхід і рух військових кораблів по акваторії ММТП дає капітан ММТП.

 

При цьому кораблі запитують дозвіл на рух не пізніше ніж за 4 години до входу в порт.

 

3.2.2. Вихід з порту військових кораблів і суден забезпечення флоту здійснюється також з дозволу капітана порту, який запитується не пізніше ніж за 1 годину до виходу з порту.

 

3.2.3. За 15 хвилин до виходу встановлюється зв’язок з Постом ІДПН і запитується дозвіл на вихід.

 

3.2.4. Військовому кораблю капітаном порту надається переважне право входу/виходу перед іншими суднами, за винятком аварійних випадків.

 

ПРИМІТКА:

 

Дозвіл на захід і рух іноземних військових кораблів в порт дає капітан ММТП тільки за умови виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України № 529 від 16 травня 1996 року "Захід іноземних військових кораблів у внутрішні води, на рейди і в порти України", що набрала чинності 1 липня 1996 року. (ПМ 1704/97); Ж 1947/55/97.

 

3.3. Оформлення прибуття

 

3.3.1. Прибуття суден, незалежно від прапора і приналежності, оформлюється в ІДПН ММТП. Іноземні судна оформлюють прихід через супервайзера агентуючої фірми не пізніше 6-ти годин з моменту прибуття судна в порт.

 

3.3.2. Для оформлення прибуття судно подає документи, передбачені Загальними правилами. На прибулих членів сімей екіпажу складається список, який подається як додаток до суднової ролі.

 

3.3.3. Судна, що йдуть у річковий порт, інформують про своє прибуття по УКХ.

 

3.3.4. Судна, що заходять в п/п Галицинівський кар’єр, прибуття і відплиття оформлюють в ІДПН портопункту.

 

3.3.5. Річкові судна, які проходять транзитом через акваторію ММТП, повідомляють в ІДПН по УКХ час прибуття, кількість екіпажу, пасажирів і прізвище капітана.

 

3.3.6. Під час короткочасної стоянки суден під вантажними операціями відхід можна оформити одночасно з оформленням прибуття.

 

3.4. Оформлення виходу

 

3.4.1. Відплиття суден оформлюється в ІДПН ММТП. За заявкою судна відхід може бути оформлений представником ІДПН на борту судна.

 

3.4.2. Під час оформлення відплиття з ММТП капітан судна подає в ІДПН, окрім документів, передбачених Загальними правилами, виконавчий вантажний план-схему кріплення палубного вантажу і розрахунок остійності на час відходу і прибуття в кінцевий пункт.

 

3.4.3. До початку вантажних операцій вантажовласник зобов’язаний подати капітану судна вантажну декларацію згідно з вимогами конвенції СОЛАС.

 

3.4.4. До виходу судна з порту капітан повинен завчасно подати заявку на перевірку судна групою контролю ІДПН у відповідності з процедурами контролю Держави порту (резолюція ІМО А.787/19)

 

Час роботи групи контролю з 08.30 до 17.00 за місцевим часом.

 

3.4.5. Капітани новозбудованих суден до оформлення відходу повинні пред’явити судно і його екіпаж на перевірку з метою підтвердження його готовності до виходу в море, заздалегідь отримавши у капітана порту інструктаж про порядок виходу судна з порту.

 

3.4.6. Заборона капітаном порту на вихід судна в море, лиман не обмежена терміном і може бути знята тільки після усунення її причин.

 

3.4.7. Послуги, надані Інспекцією державного портового нагляду, зокрема щодо оформлення прибуття/відплиття суден, перевірки їх відповідності Міжнародним конвенціям, оплачуються за діючим у порту тарифом.

 

 4. ПЛАВАННЯ СУДЕН ПО АКВАТОРІЇ ПОРТУ

 

4.1. Загальний порядок плавання

 

4.1.1. Судна, що прямують у ММТП, допускаються на його внутрішню акваторію при їх довжині до 215 м та осадці у прісній воді до 9.8 м; максимально допустима осадка суден на зовнішньому рейді – 13.2 м. Захід у порт суден, довжина яких перевищує 215 м, а осадка 9.8 м, у кожному конкретному випадку є предметом розгляду і рішення капітана порту.

 

Судна, що прямують у портовий пункт Очаків, допускаються на його акваторію при їх довжині до 120 м і осадці до 2.6 м.

 

Судна, які прямують транзитом 1-им коліном Каналу акваторії порту Миколаїв, плавання Каналом здійснюють з урахуванням оголошеної на ньому осадки 9.2 м.

 

Судна з осадкою до 7.0 м, що прямують до причалів N 12, 13, 14, або виходять з порту від цих причалів, можуть використовувати східний прохід.

 

(Пункт в редакції згідно Наказу начальника ММТП
№ 882 від 10.11.03 р.(ПМ 396/03))

 

 

4.1.2. Плавання по акваторії порту суден, завдовжки більше 187 м, здійснюється в буксирному супроводженні. Буксири надаються за заявкою капітана судна на адресу диспетчера порту. Буксири можуть бути надані і судну менших розмірів за заявкою його капітана.

 

Буксири, виділені портом для супроводження, зустрічають судно, що прямує в ММТП, на вході в БДЛК. Під час руху судна в буксирному супроводженні на вихід із ММТП, буксири супроводжують його до виходу з БДЛК.

 

4.1.3. Суднам на підводних крилах транзитний прохід акваторією ММТП дозволяється тільки в світлий час доби. При видимості менше 2 миль ці судна повинні проходити у тоннажному положенні.

 

4.1.4. Забороняється самостійне плавання суден по акваторії ММТП з несправним якірним чи стерновим обладнанням, а в разі обмеженої видимості — з несправною РЛС.

 

4.1.5. Під час руху 13-им коліном БДЛК і каналом Миколаївського порту швидкість суден, окрім суден на підводних крилах, не повинна перевищувати:

 

- 12 вузлів при довжині судна менше 170 м і осадці менше 7 м;

 

- 10 вузлів при довжині судна менше 170 м і осадці від 7 до 9 м;

 

- 9 вузлів при довжині судна більше 170 м і осадці більше 9 м.

 

Перевищення встановленої швидкості допускається тільки для запобігання аварійній ситуації.

 

4.1.6. Рухатися по акваторії ММТП під час туману, імли, снігопаду, парування моря, сильної зливи та за інших умов, коли створні знаки чи їх вогні ясно не видно, а також при швидкості вітру більше 15 м/сек ЗАБОРОНЕНО.

 

У разі виникнення таких умов, коли судно перебуває в межах каналу, воно повинно прямувати з обережністю до найближчого безпечного місця, по можливості зійти з каналу і стати на якір. Для утримання судна в безпечному положенні чи розвороту його на ходу, капітан зобов’язаний викликати буксир.

 

ПРИМІТКА: Зазначена робота не розглядається, як надання допомоги судну, що потрапило в біду.

 

4.1.7. Під час проходження по акваторії ММТП якорі на судні повинні бути підготовлені до негайної віддачі, головний двигун переведений у маневровий режим, а РЛС і ехолот — ввімкненими.

 

4.1.8. Судна, що виходять з бокових каналів, поступаються дорогою суднам, що прямують по БДЛК, якщо немає іншої вказівки особи, котра дає дозвіл на вхід у канал.

 

4.1.9. Під час проведення масових спортивних заходів у портових водах (регати, гонки, шлюпкові походи тощо) керівник організації, що їх проводить, повинен повідомити капітану порту не пізніше ніж за 24 години:

 

- місце і час проведення змагань;

 

- вид водноспортивних змагань,

 

- кількість і тип спортивних суден;

 

- прізвище, ім’я, по батькові, посаду осіб відповідальних за їх проведення;

 

- засоби забезпечення безпеки на воді (судна, катери та інші).

 

4.1.10. Судно несе відповідальність за пошкодження ЗНО в установленому законодавством порядку.

 

4.1.11. Швартуватися до стаціонарних і плавучих ЗНО ЗАБОРОНЕНО.

 

4.1.12. Судна, що не можуть забезпечити швидкість руху каналом більше 4 вузлів, незалежно від причин, що викликали даний стан судна, зобов’язані сповістити "Пост" і прямувати на буксирі.

 

Заявка на буксирне судно подається диспетчеру порту призначення. Буксирування оплачується згідно з діючими тарифами.

 

4.1.13. Для руху великотоннажних і важкокерованих об’єктів 13-им коліном БДЛК і каналом Миколаївського порту організується односторонній рух. Повідомлення про рух таких об’єктів подається через Пост ІДПН ММТП.

 

4.1.14. У разі посадки судна на мілину суднам категорично ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ самостійно зніматися з мілини.

 

ПОПЕРЕДЖЕННЯ:

 

У разі невиконання чи порушення даного пункту Обов’язкових постанов, судновласник несе, крім встановлених штрафних санкцій, також і всі витрати щодо відновлення каналу в районі обвалу бровок. Обсяг робіт визначається водолазами ММТП.

 

4.2. Режим плавання суден у портових водах

 

4.2.1. Порядок руху суден у портових водах ММТП є регульованим.

 

4.2.2. БДЛК, 13-е коліно якого знаходиться на акваторії ММТП, є головним каналом, і порядок плавання по ньому визначається правилом 9 МПЗЗС-72.

 

4.2.3. Під час плавання каналом великі судна притримуються тієї сторони каналу, яка знаходиться з їх правого борту. Розходження суден здійснюється лівими бортами.

 

4.2.4. Під час прямування по БДЛК судна повинні нести сигнали, які видно по всьому горизонту:

 

а) судна з осадкою від 5 до 8 м: вдень — чорна куля, вночі — червоний вогонь, виставлений на найвиднішому місці;

 

б) судна з осадкою більше 8 м: вдень — чорний циліндр; вночі — три червоних вогні, розташованих по вертикалі на найвиднішому місці.

 

4.2.5. Малотоннажні судна поступаються дорогою суднам, що несуть сигнали, вказані в п. 4.2.4. даних постанов.

 

4.2.6. Судна, що несуть сигнали, передбачені п. 4.2.4., мають перевагу перед іншими великими суднами і визначають порядок розходження по всій довжині БДЛК. При рівнозначному положенні перевагу має судно, що прямує на вихід з порту.

 

4.2.7. Під час плавання по БДЛК судна, що не несуть сигнали передбачені з п. 4.2.4., зобов’язані поступатися дорогою великим суднам.

 

4.2.8. Всі морські і річкові буксири, як в одиночному плаванні, так і в складі каравану, а також всі малотоннажні судна з осадкою при повному вантажі до 4,0 м під час розходження з великими суднами на 13-ому коліні БДЛК і каналі Миколаївського порту зобов’язані прямувати каналом в обох напрямках.

 

4.2.9. Всі маломірні рибопромислові, спортивні судна, катери, а також моторні і веслові шлюпки зобов’язані проходити поза каналом. Маневр для пересікання каналу повинен здійснюватись під прямим кутом до каналу на достатній відстані від суден, що проходять каналом, не створюючи перешкод для їхнього безпечного проходження.

 

4.2.10. Судна, які проходять каналом, повинні тримати УКХ-радіостанцію ввімкненою на 16-му каналі (канал безпеки) і, виявивши зустрічне судно, в разі необхідності завчасно уточнити порядок розходження.

 

4.2.11. Під час розходження великих суден, що знаходяться в зоні радіолокаційної видимості Посту ІДПН, капітани повинні використати його рекомендації стосовно місця розходження, швидкості руху і т.ін.

 

4.2.12. Обгін одним великим судном іншого на каналі ЗАБОРОНЕНИЙ, крім випадків уникнення аварійної ситуації, відповідно до обстановки. Дії під час обгону повинні відповідати добрій морській практиці.

 

4.2.13. Судна, зайняті спеціальними роботами, повинні враховувати надзвичайну обмеженість безпечного маневрування великого судна в каналі і зобов’язані вжити всіх заходів для його вільного проходження.

 

4.2.14. Капітани всіх суден під час розходження з працюючими днопоглиблювальними снарядами повинні керуватися сигналами, що подають земснаряди.

 

 4.3 Лоцманське проведення

 

4.3.1. Лоцманське проведення суден по акваторії ММТП, а також лоцманське забезпечення швартових операцій в порту і постановки на якір на рейдах порту є обов’язковими і здійснюються виключно державними морськими лоцманами лоцманської служби ММТП.

 

Лоцманська служба ММТП підпорядкована безпосередньо капітану порту і знаходиться в ІДПН.

 

4.3.2. Судна, що прямують в ММТП, приймають лоцмана на 12 коліні БДЛК до підходу до буя №-128, а проводку він починає після повороту судна на 13-е коліно БДЛК.

 

Судна, що прямують на вихід з ММТП, приймають лоцмана безпосередньо біля причалу порту чи на якірній стоянці на рейді порту.

 

4.3.3. Від обов’язкового лоцманського проведення можуть звільнятися судна з осадкою до 5 м у повному вантажі, капітани яких плавають по акваторії ММТП і які за поданнями судновласників пройшли перевірку знань у капітана ММТП та отримали відповідний сертифікат.

 

4.3.4. Капітани малотоннажних суден, що перебувають в експлуатації організацій (незалежно від форми власності), які використовують для своєї діяльності акваторію ММТП, зобов’язані пройти перевірку знань у капітана ММТП до початку навігації поточного року.

 

4.3.5. Заявка на лоцмана для проведення судна по акваторії порту подається по радіо капітану ММТП через чергового капітана ІДПН за 20 хвилин до підходу судна на місце прийому лоцмана. У заявці вказується мета проведення (транзитний прохід, швартування до причалу порту, постановка на якір на рейді порту), уточнюються головні розміри судна, осадка на прісну воду, наявність на судні підрулюючого пристрою і т.ін.

 

Заявка на лоцмана при відході судна від причалу подається через диспетчера порту за 2 години до початку швартових робіт. Лоцман, буксири і швартувальники направляються на судно тільки після підтвердження капітаном судна готовності до швартової операції.

 

Заявка на лоцмана для зняття судна з якоря на рейді порту подається через чергового капітана ІДПН за 15 хвилин до зняття при наявності на борту судна лоцмана ДП "Дельта-лоцман" чи після визначення диспетчером порту місця швартування судна до причалу. Лоцман і буксири направляються на судно тільки після підтвердження капітаном судна готовності до зняття з якоря.

 

4.3.6. Затримка лоцмана з вини судна оформляється лоцманською квитанцією й оплачується згідно з діючими тарифами.

 

5. СТОЯНКА СУДЕН У ПОРТУ

 

5.1. Стоянка суден на рейді

 

5.1.1 Акваторія порту Миколаїв розділена на зовнішній та внутрішній рейди.

 

Зовнішнім рейдом порту є водний простір територіального моря на

 


Купить полный текст документа можно после авторизации

За дополнительной информацией обращайтесь в ООО "Планета Одесса"
Тел. +380 50-336-5436 email: rise3info@gmail.com

Home