(1999) Обов’язкові постанови по Іллічівському морському торговельному порту

 

МИНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТА УКРАИНИ

ОБОВ'ЯЗКОВІ ПОСТАНОВИ
 ПО ІЛЛІЧІВСЬКОМУ МОРСЬКОМУ ТОРГОВЕЛЬНОМУ ПОРТУ

(Іллічівськ, 1999)

 

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1. Обов'язкові постанови по Іллічівському морському торговельному порту (надалі - "Обов'язкові постанови") видано відповідно до ст.78 Кодексу торговельного мореплавства України.

 

1.2. Чинність Обов'язкових постанов поширюється на судна всіх прапорів і відомств, що знаходяться у портових водах, а також на підприємства, організації, установи та окремих осіб, які здійснюють свою діяльність на території і акваторії порту. Незнання вимог Загальних правил і нинішніх Обов'язкових постанов не звільняє від відповідальності за їхнє порушення. У випадку розбіжності вимог правил плавання і нинішніх Обов'язкових постанов потрібно керуватися останніми.

 

1.3. Нинішні Обов'язкові постанови вводяться до дії з 01 грудня 1999 року. З цього часу раніше діючі Обов'язкові постанови видання 1989 року скасовуються.

 

1.4. Капітани українських суден, що прибувають у порт, можуть отримати нинішні Обов'язкові постанови у лоцмана або в Управлінні порту, а капітани іноземних суден - у лоцмана або у свого агента.

 

1.5. Територія Іллічівського морського торговельного порту (ІМТП) тягнеться смугою вздовж причалів від входу в глиб узбережжя Сухого лиману, в Другий басейн до поромного комплексу, вищезазначена смуга відчуження території - відстань від урізу води до паркана - має різну ширину - від 200 до 1400 метрів.

 

Із зазначеної території виключені землі Іллічівського судноремонтного заводу (ІСРЗ), Іллічівського морського рибного порту (ІМРП) і AT "Антарктика".

 

1.6. Портові води Іллічівського порту включають акваторію трьох басейнів Сухого лиману, зовнішній рейд, обмежений із заходу береговою лінією, що тягнеться від мису Великий Фонтан на захід до маяка Санжейський, а з півночі і півдня - дугою кола, проведеного радіусом 4, 5 милі з точки: широта 46°19,1N; довгота 30°40,8Е (див. додаток N 4). Якірна стоянка N 351 також належить до портових вод як частина зовнішнього рейду.

 

Частина акваторії першого басейну, що знаходиться між лінією створу порту Іллічівськ, південно-західним берегом і піщаною косою Південна, називається внутрішнім рейдом порту.

 

1.7. На північно-східному березі першого басейну розташований Іллічівський морський рибний порт (ІМРП), кордонами його акваторії є:

 

- з південного заходу - лінія створу порту Іллічівськ і лінія Першого створу Другого басейну Сухого лиману;

 

- зі сходу - берегова лінія, перпендикулярна лінії створу порту Іллічівськ, проведена з точки краю берегового укріплення, що знаходиться на південному боці кордону території ІМРП;

 

- з півночі - лінія, перпендикулярна Першому створу Другого басейну, проведена на відстані 250 метрів на північ від траверзу східного світного знаку на острові Дамбовий

 

1.8. На акваторії Другого басейну знаходяться акваторії:

 

- Іллічівського судноремонтного заводу (ІСРЗ);

- техдільниці Управління морських шляхів;

- Одеської групи "САТКО";

- техдільниці ВАТ "ЧОРНОМОРТЕХФЛОТ;

- Чорноморської геодезичної експедиції (ЧГЕ);

- бази технічного обслуговування флоту АРК "Антарктика".

 

Кожна з перерахованих організацій несе відповідальність за безпечну стоянку суден, дотримання вимог охорони навколишнього середовища.

 

1.9. На західному березі Третього басейну розташований Іллічівський завод залізобетонних конструкцій (ІЗЗБК). Акваторія шириною 100 метрів від урізу води знаходиться під його контролем і відповідальністю.

 

1.10. Оголошена осадка в порту - 12 м. Прохідна осадка до причалів оголошується Капітаном порту і повідомляється мореплавцям та іншим зацікавленим особам.

 

У кожному конкретному випадку, залежно від роду майбутніх вантажних операцій (вивантаження чи навантаження), лоцман спільно з Інспекцією Державного портового нагляду (ІДПН) вирішує можливість постановки судна до причалу з урахуванням прохідної осадки і згону/нагону води в порту. У випадку розбіжностей питання про прохідну осадку вирішує Капітан порту.

 

1.11. ІДПН здійснює контроль за відповідністю всіх суден, що заходять у порт, вимогам безпеки мореплавства.

 

Судна, що працюють в акваторії порту, щомісяця, з 01 по 10 число, подають в ІДПН суднові документи, дипломи, свідоцтво пожежної охорони, дозвіл санітарно-карантинних органів, акт останньої перевірки судна ІДПН і суднові ролі, завірені кадровим підрозділом судновласника. Такі судна перевіряються ІДПН один раз на квартал, якщо немає достатніх підстав для позачергової перевірки.

 

1.12. В Іллічівському порту діє радіолокаційний Пост регулювання руху суден (ПРРС) системи управління рухом суден (СУРС), що здійснює контроль за рухом усіх суден і плавзасобів у портових водах. За надані послуги ПРРС стягає оплату згідно встановлених тарифів.

 

2. ВХІД СУДЕН У ПОРТ І ВИХІД ЇХ ІЗ ПОРТУ

2.1. ПРИБУТТЯ СУДЕН У ПОРТ

 

Оформлення прибуття

 

2.1.1. Вхід у порт здійснюється цілодобово.

 

2.1.2. Прибуття суден оформлюється у приміщенні Інспекції портового нагляду, що розташоване на причалі N 11 порту (тел.: 16-68; 17-38; УКХ на 12 каналі позивний "Іллічівськ-Радіо-5"). Прибуття суднам на якірній стоянці зовнішнього рейду N 351 не оформлюється.

 

Суднові, машинні та інші журнали, Реєстри суднових журналів завіряються черговим капітаном ІДПН, ним же видаються довідки для оформлення морського протесту.

 

2.1.3. Прибуття службово-допоміжних, маломірних суден портового флоту та інших судновласників, а також пасажирських катерів прибережного плавання, що здійснюють плавання між портами Одеса та Южний, можна оформити одночасно з відплиттям, їм може бути надане право (за заявою судновласника) багаторазового відплиття, залежно від терміну дії санітарного і пожежного свідоцтв, але на термін не більше 30 діб.

 

2.2. ВИХІД СУДЕН ІЗ ПОРТУ

 

Підготовка до виходу

 

2.2.1. Вихід суден із порту здійснюється цілодобово.

 

2.2.2. Готовність судна до виходу в море (у рейс) перевіряється черговим капітаном ІДПН, як правило, за 3-4 доби до виходу, за погодженням з адміністрацією судна. За результатами перевірки у 2-х примірниках складається Акт-припис, один примірник залишається у капітана судна.

 

2.2.3. При виході суден портового флоту (ПТФ) у порти Одеса, Очаків, Дніпро-Бузький, Миколаїв, Херсон, Скадовськ, Білгород-Дністровський, Ізмаїл в ІДПН подається суднова роль, завірена капітаном.

 

Для суден ПТФ, що йдуть у закордонні рейси, суднова роль підписується капітаном судна, затверджується Начальником порту.

 

Оформлення прибуття суден-поромів на лінії Іллічівськ-Варна, суден-ролкерів і поромів на лінії Іллічівськ-Поті, може бути суміщене з оформленням відплиття і проводиться на борту судна, що відходить, черговим капітаном ІДПН.

 

2.2.4. При затримці відплиття судна більше ніж на 30 хвилин після часу, зазначеного в заявці на відплиття, лоцман і буксири, виділені для забезпечення відплиття, можуть бути відкликані. У цьому випадку заявка на них повинна подаватися ще раз. При цьому стягується лоцманський і буксирний збір згідно тарифу (за фальшивий виклик).

 

2.2.5. Дозвіл на вихід судна з ремонту після докування в ІСРЗ може бути даний по закінченні 6 годин після сплиття судна.

 

2.2.6. Жодне судно не має права вийти з порту без оформлення відплиття портовим наглядом.

 

Оформлення виходу

 

2.2.7. Відплиття суден, які знаходяться біля причалів і на внутрішньому рейді, оформлюється за заявкою суднової адміністрації. Відплиття українських суден оформлюється в ІДПН (причал N 11) представником суднової адміністрації. Відплиття іноземних суден оформлюється супервайзерами агентуючих фірм.

 

За заявкою судна відплиття може бути оформлене представником портнагляду на борту судна.

 

2.2.8. Для оформлення відплиття капітани цих суден повинні подати в ІДПН такі документи:

 

- дипломи і свідоцтва екіпажу;

- дозвіл санітарно-карантинної служби;

- свідоцтво пожежної охорони;

- дані про фактичну метацентричну висоту (інформація про остойчивість);

- суднові документи (у т. ч. документи Регістру);

- суднову роль зі штампом митниці на право відплиття у 2-х примірниках;

- довідку, видану Капітаном порту, на право самостійного плавання у портових водах (якщо така є).

 

2.2.9. Відплиття службово-допоміжних і маломірних суден ПТФ та інших судновласників, а також пасажирських катерів прибережного плавання, що плавають між портами Іллічівськ, Одеса, Южний, оформлюється в ІДПН.

 

Оформлення відплиття суден каботажного плавання здійснюється згідно "Інструкції про порядок оформлення суднових ролей, виходу в рейс екіпажів суден і членів сімей моряків у каботажному плаванні".

 

2.2.10. Якщо судно, що оформило прибуття, але вийшло на зовнішній рейд, повинно знятися в один із перерахованих портів: Одеса, Южний, Очаків, Дніпро-Бузький, Миколаїв, Херсон, Скадовськ або Білгород-Дністровський, але з гідрометеорологічних причин оформити відплиття у встановленому порядку не може, то відплиття судна, як виняток, може бути оформлене через агента в ІДПН по радіо.

 

Агент повідомляє в ІДПН номери і дати дозволів від митниці, ВОХРи і Санітарно-карантинної служби порту, кількість наявного на борту екіпажу, його склад, відповідність дипломів комскладу, кількість і рід вантажу, осадку і метацентричну висоту, термін придатності документів Регістру, мореплавний стан судна і всі інші необхідні відомості.

 

Після оформлення відплиття судна капітан повідомляє по радіо або по телефону посту СУРС (ПРРС) про те, що відплиття судна оформлене по радіо.

 

Судно, що оформило прибуття і виведене на зовнішній рейд без оформлення відплиття, яке збирається вийти в закордонний рейс при несприятливій гідрометеорологічній обстановці, заводиться для оформлення відплиття на внутрішній рейд порту, при цьому всі видатки з цієї операції (проведення СУРС, лоцманське, використання буксирів) відносяться на рахунок судна.

 

2.2.11. Капітани суден, що прибувають у порт для навантаження будь-яких вантажів, або для часткового навантаження/вивантаження зернових, сипких і навалочних вантажів, до початку вантажних операцій подають у портнагляд Декларацію про транспортні особливості вантажів, вантажний план (на час закінчення навантаження або часткового відвантаження судна), що відповідав би одному з варіантів завантаження по інформації капітана про остойчивість судна при перевезенні зернових або навалочних незернових вантажів. Інформацію про остойчивість судна потрібно завірити (підпис і печатка) Регістром або іноземним класифікаційним товариством.

 

Декларація (Заява) про транспортні особливості вантажу, а якщо відбудеться навантаження вантажів, які відносяться до групи небезпечних, і Сертифікат (довідка) про стан вантажу на час навантаження, готується і вручається капітану судна однією з компетентних організацій, визнаних Державним департаментом морського і річкового транспорту України.

 

Судну, на якому не буде інформації про остойчивість при перевезенні зернових, сипких і навалочних вантажів або якщо вона не завірена відповідним класифікаційним товариством, відплиття може бути дозволено після складення вантажного плану спільно з Регістром, що робить на ньому відповідну відмітку.

 

Відплиття судна або вихід його на рейд оформлюється тільки після перевірки представником портового нагляду відповідності фактичного завантаження (часткового відвантаження судна) наведеному раніше вантажному плану.

 

2.2.12. До виходу судна в море адміністрація судна повинна подати в ІДПН розрахунок остойчивості судна, діаграму статичної остойчивості з вказівкою виправленої і допустимої метацентричних висот.

 

2.2.13. Капітани суден під прапором України, які йдуть у закордонний рейс, і капітани іноземних суден через агентуючі фірми інформують Інспекцію Державного портового нагляду про готовність судна до виходу в море не менше, ніж за 2 години до початку роботи на судні прикордонного і митного контролю.

 

2.2.14. Вихід суден технічного, службово-допоміжного портового флоту до всіх суден із "закритим" кордоном можливий після огляду суден силами членів суднокоманди і обов'язкового повідомлення чергового КПП прикордонних військ.

 

Вихід суден "САТКО" для проведення екстрених робіт, у тому числі до суден із "закритим кордоном", можливий по команді диспетчерської служби з обов'язковим повідомленням КПП про час виходу, мету і кількість осіб на борту. У процесі руху складається суднова роль і проводиться самоогляд.

 

2.2.15. Послуги, що надаються Інспекцією Державного портового нагляду з оформлення прибуття, відплиття суден, перевірки їхньої відповідності Міжнародним Конвенціям, оплачуються за діючим у порту тарифом.

 

2.3. ЗАГАЛЬНИЙ ПОРЯДОК ВХОДУ СУДЕН У ПОРТ І ВИХОДУ З НЬОГО. ЛОЦМАНСЬКА СЛУЖБА

 

2.3.1. Капітани всіх суден при плаванні в портових водах повинні суворо виконувати вимоги цих Обов'язкових постанов і Правил плавання у зоні відповідальності Іллічівського порту.

 

2.3.2. Лоцманське проведення для всіх суден чистою місткістю 500 регістрових тонн і більше обов'язкове. Вхід у порт, вихід з порту і переш вартування у порту здійснюється цілодобово тільки під проведенням лоцмана.

 

Виняток складають судна (у т. ч. несамохідні судна місткістю менше 500 р. т, судна ПТФ), Капітани яких мають дозвіл Капітана порту на право плавання без лоцмана, а також судна і кораблі ВМФ і Прикордонних військ України.

 

Лоцманське проведення від приймального буя до кордону внутрішньої акваторії порту вважається позапортовим.

 

Лоцманське проведення у внутрішньої акваторії порту вважається внутрішньо-портовим.

 

2.3.3. Порт приймає судна з осадкою до 12,0 метрів. Для проходу суден з більшою осадкою необхідний дозвіл Капітана торговельного порту.

 

Перехід із Першого басейну в Другий і з Другого в Перший дозволяється суднам з осадкою до 9,5 метрів.

 

Судна, які йдуть в Іллічівський судноремонтний завод, Іллічівський морський рибний порт або до інших відомчих причалів, повинні заздалегідь погоджувати прохідну осадку з Адміністрацією цих причалів і повідомити її лоцману ІМТП, якого викликали для проведення судна.

 

2.3.4. Судна, які знаходяться в русі на підході до порту або стоять на якорі на зовнішньому рейді, заявку на портового лоцмана подають через ПРРС (позивний: "Порт-Контроль" на каналі 12). Заявка капітана на лоцмана означає згоду на прийняття послуг лоцманської служби і СУРС.

 

2.3.5. Капітан судна (агент) замовляє лоцмана і буксири (при перешвартуванні або виході судна в море) після оформлення відплиття в ІДПН за 30 хвилин до повної готовності судна до швартових операцій через оператора лоцманської служби ("Іллічівськ-Радіо-29" 73 канал, тел. 18-32).

 

2.3.6. Для суден, що прямують з моря в Сухий лиман, місце зустрічі лоцманів знаходиться біля приймального буя, у точці в напрямку 103° в 1.86-х милі від маяка Іллічівський.

 

За несприятливих гідрометеорологічних умов місце прийняття/здачі лоцманів може бути змінене за погодженням з капітаном судна і лоцманом. У штормових і льодових умовах лоцман може бути доставлений і знятий з судна морськими буксирами порту за рахунок судновласника.

 

2.3.7. Забезпечення суден лоцманами здійснюється у порядку черговості прийнятих заявок.

 

2.3.8. Капітанам суден, які регулярно здійснюють плавання в Іллічівський порт, Капітаном морського порту може бути даний дозвіл на право самостійного входу в порт або виходу з нього, однак право самостійного плавання у портових водах не звільняє судна від оплати лоцманських послуг.

 

2.3.9. Для отримання права самостійного плавання в портових водах судноводії (капітани, змінні помічники капітана, судноводії суміщених професій) службово-допоміжних і маломірних суден і пасажирських катерів ПТФ зобов'язані подати Капітану порту протокол щорічної перевірки знань МПЗЗС-72, Обов'язкових постанов, правил району плавання і його засобів огородження, також тактико-технічних даних (ТТД) свого судна.

 

При допущенні грубих порушень МПЗЗС-72, загальних правил і діючих Обов'язкових постанов судноводій позбавляється права самостійного плавання у портових водах.

 

2.3.10. Якщо в навігаційній, метеогідрографічній обстановці портових вод є зміни, капітани всіх суден, за винятком пасажирських катерів, суден на підводних крилах (СПК) і маломірних, за вказівкою лоцмана-оператора СУРС зобов'язані взяти лоцмана

 

2.3.11. Всі операції з суднами (введення і виведення з доків, перестановки, перетяжки) на відомчих акваторіях (Іллічівський судноремонтний завод, Іллічівський морський рибний порт, Чорномортехфлот, Одеська група "САТКО", Чорноморська геодезична експедиція, техдільниця Управління морських шляхів, база технічного обслуговування флоту АРК "Антарктика") здійснюють відомчі лоцмани.

 

Відомчі лоцмани не мають права проведення суден акваторією Іллічівського морського торговельного порту.

 

2.3.12. Лоцман Іллічівського морського торговельного порту:

 

- здає судно, що йде в ІСРЗ, заводському лоцману в Другому басейні Сухого лиману біля буя N 16;

 

- приймає від нього судно, що виходить з ІСРЗ, біля цього самого буя;

 

- здає судно, що прямує в Іллічівський морський рибний порт у Першому басейні на кордоні акваторії ІМТП (буй N 8) лоцману ІМРТП;

 

- приймає судно - на кордоні акваторії ІМРТП при виході;

 

- здає судно, що прямує до причалів інших відомств, на кордоні їхньої акваторії відомчому лоцману;

 

- приймає судно на цьому самому кордоні.

 

У випадку складних гідрометеорологічних умов на судно потрібно доставити обох лоцманів (ІМТП і відомчого), при цьому відповідальність за проведення кожен із лоцманів несе тільки під час проведення акваторією свого відомства.

 

2.3.13. Швартові операції суден з виведеним з експлуатації головним двигуном чи стерновим або якірним пристроями можливі тільки з дозволу Капітана порту, у цьому випадку послуги лоцмана і швартувальників, оплачуються у подвійному розмірі. При швидкості вітру 10 м/сек, і більше швартові операції з такими суднами заборонені.

 

2.3.14. Лоцманське проведення і швартові операції при швидкості вітру більше 14 м/сек, забороняються.

 

2.3.15. Непродуктивні затримки лоцмана з вини судна більше ніж на дві години, оформлюються окремою лоцманською квитанцією і оплачуються за тарифом як проведене лоцманське проведення.

 

2.3.16. Лоцманське проведення суден у порт за обмеженої видимості погоджується із Капітаном Іллічівського морського торговельного порту.

 

3. ПЛАВАННЯ СУДЕН У ПОРТОВИХ ВОДАХ

3.1. РЕЖИМ ПЛАВАННЯ

 

Загальні положення

 

3.1.1. У порту є Служба управління рухом суден (СУPC), яка здійснює контроль за безпечним рухом суден у Системі розподілу руху в північно-західному районі Чорного моря, а також регулювання руху суден у порту, портових водах і на підходах до них (див. додаток N 2 "Зони дії постів СУРС").

 

3.1.2. СУРС забезпечує оперативною інформацією зацікавлені підрозділи порту про місце знаходження суден, час підходу і всі дії за їхнім запитом. Інші організації (у тому числі агентські фірми) можуть одержувати цю інформацію на договірній основі або за плату за встановленим тарифом.

 

3.1.3. Рух суден у портових водах здійснюється тільки з дозволу ПРРС (позивний: "Порт-Контроль", канал 12 УКХ). Дозвіл діє протягом 30 хвилин. Якщо протягом цього часу судно не почало рух, дозвіл автоматично анулюється і має бути запрошений повторно.

 

3.1.4. При плаванні на акваторіях усіх трьох басейнів Сухого лиману судна, що не мають вантажу, повинні мати достатню кількість баласту для безпечного маневрування у порту і на каналі. Кількість баласту повинна бути такою, щоб маточина гвинта була занурена у воду і при цьому виключалася негативна осадка носа.

 

Швидкість руху суден валовою місткістю 20 регістрових тонн і більше не повинна перевищувати 5 вузлів.

 

Швидкість руху суден вхідним каналом не повинна перевищувати 6 вузлів. Збільшення швидкості допускається тільки для відвернення аварійної ситуації, про що обов'язково повідомляється оператор ПРРС.

 

3.1.5. Судна на підводних крилах (СПК) повинні прямувати вхідним каналом і акваторією порту у водотоннажному стані.

 

3.1.6. Судна технічного, службове-допоміжного і портового флоту, катери і яхти повинні йти безпечними маршрутами руху, поступаючись дорогою транспортним суднам (див. додаток N 3 "Схема безпечних маршрутів").

 

3.1.7. Суднам, що не мають УКХ радіостанцій, які забезпечують зв'язок із ПРР СУРС, при видимості менше 500 метрів плавання у портових водах не дозволяється.

 

3.1.8. Перехід транспортних суден з Першого басейну в Другий і в зворотному напрямку біля острова Дамбовий здійснюється східним проходом. Західний прохід використовують судна службово-допоміжного і портового флоту.

 

3.1.9. Судновласник (капітан), чиє судно збирається прямувати в Третій басейн, повинен завчасно за 12 годин погодити з диспетчером портофлоту час розведення понтонного мосту.

 

3.1.10. Плавання парусних і моторних любительських і спортивних


Купить полный текст документа можно после авторизации

За дополнительной информацией обращайтесь в ООО "Планета Одесса"
Тел. +380 50-336-5436 email: rise3info@gmail.com

Home