Обов’язкові постанови ДП "Морська державна адміністрація Дніпро-Бузького морського порту" (19.02.2001)

 

ОБОВ’ЯЗКОВІ ПОСТАНОВИ
ДП "Морська державна адміністрація Дніпро-Бузького морського порту"

 

(Затверджено наказом начальника порту
№ 6 від 19.02.2001 р.)

 

Вступ

 

Дніпро-Бузький морський порт (далі — ДБМП), відкритий 07 жовтня 1978 року, призначений для приймання імпортних бокситів для відкритого акціонерного товариства "Миколаївський глиноземний завод" (далі — ВАТ "МГЗ"), а також для переробки генеральних та інших вантажів.

 

ДБМП розташовано на лівому березі річки Південний Буг у районі Руської коси, за 10 миль на південь від порту Миколаїв і за 32 милі від Чорного моря.

 

Навігація в порту триває цілий рік. Порт має у своєму розпорядженні п’ять буксирів для проведення і швартування морських транспортних суден (2 х 2500 к.с. і 3 х 1200 к.с.).

 

Оголошені в Повідомленнях мореплавцям глибини на підхідному каналі порту, внутрішній акваторії, біля причалів № 3, 4, 5 становлять до 11,5 метрів.

 

Мають місце коливання рівня води до 1 метра (при північних вітрах глибини біля причалів зменшуються до 10,5 метрів).

 

Координати порту — широта 46°46’31" N, довгота 31°56’46" E

 

широта 46°46’33" N, довгота 31°56’11" E

 

широта 46°46’28" N, довгота 31°56’00" E

 

широта 46°46’17" N, довгота 31°55’56" E

 

широта 46°46’09" N, довгота 31°55’56" E

 

широта 46°46’02" N, довгота 31°56’08" E

 

широта 46°46’01" N, довгота 31°56’22" E

 

широта 46°45’38" N, довгота 31°56’08" E

 

широта 46°45’34" N, довгота 31°56’10" E

 

широта 46°45’46" N, довгота 31°56’36" E

 

широта 46°45’53" N, довгота 31°56’42" E

 

широта 46°44’15" N, довгота 31°55’15" E

 

широта 46°44’28" N, довгота 31°55’05" E

 

широта 46°44’41" N, довгота 31°55’04" E

 

широта 46°44’50" N, довгота 31°55’08" E

 

широта 46°44’53" N, довгота 31°55’00" E

 

широта 46°44’48" N, довгота 31°54’44" E

 

широта 46°44’48" N, довгота 31°54’19" E

 

широта 46°44’52" N, довгота 31°53’59" E

 

Акваторія порту, площа якої становить 132 га, захищена піщаною дамбою. Акваторія порту з’єднується з Бузько-Дніпровсько-Лиманським каналом (далі БДЛК) підхідним каналом, довжина якого 1,7 милі і ширина 80 метрів. Прохідна осадка на підхідному каналі 9,8 метрів. У місці з’єднання підхідного каналу порту і дев’ятого коліна БДЛК (Каталине) є так званий "розтруб" — зовнішній рейд порту, якірне місце № 1.

 

Лоцманське проведення в порту є обов’язковим. При заході в Дніпро-Бузький морський порт лінійного лоцмана необхідно приймати на зовнішньому рейді порту Южний, відповідно до Правил плавання і лоцманського проведення суден у північно-західній частині Чорного моря, Бузько-Дніпровсько-Лиманському і Херсонському морському каналах.

 

Кожне судно, що має намір зайти в ДБМП, зобов’язане прийняти портового лоцмана державного підприємства "Морська державна адміністрація ДБМП" (далі ДП "МДА ДБМП"), або портового лоцмана державного підприємства "Дельта-Лоцман" біля буя № 73 на восьмому коліні БДЛК.

 

Вхід і вихід суден із порту підхідним каналом здійснюється цілодобово за умови робочого стану засобів навігаційного обладнання (ЗНО) та видимості більше двох морських миль. Осадка судна не повинна перевищувати 9,8 метрів у прісній воді.

 

На Руській косі діє пост регулювання руху суден (ПРРС), який надає допомогу в проведенні суден з зовнішнього рейду в порт, а також у поставленні суден на якір на "розтрубі".

 

Інформацію про підхід до ДБМП капітани суден повинні подавати на ім’я капітана порту ДП "МДА ДБМП" за 48 годин, телекс: (3069) 272 291 КОМЕТ UX; адреса в Інтернеті: mdadbmp@аір.mk.uа; поштова адреса: Морська державна адміністрація, вул. Нікольська, 54, м. Миколаїв, 54001.

 

Позивні УКХ радіостанції Інспекції державного портового нагляду ДП "МДА ДБМП": "Миколаїв-радіо-15" на 13 каналі УКХ; диспетчера морського порту ВАТ "МГЗ": "Миколаїв-95" на 36, 39 каналах УКХ.

 

Порт має у своєму розпорядженні 4 портові крани, з яких на причалах № 1 і 2 працюють один 32-тонний і два 16-тонних. На причалі № 5 наявний 1 грейферний 16-тонний портальний кран. На причалах № 3, 4, 5 — три козлових грейферних перевантажувачі фірми "Крупп" вантажопідйомністю 40 тонн та загальною продуктивністю 8000 тонн на добу.

 

У порту є комплекс по перевантаженню патоки (меляси), який оснащено всіма видами устаткування для роботи протягом року. Ємності для накопичення меляси місткістю 20 тис. тонн.

 

Критих складів у порту немає. Функціонують прикордонний склад площею 15800 кв. м для збереження 150 тис. тонн бокситів і відкрита площадка для збереження генеральних вантажів.

 

У порту можна поповнити запаси прісної води. Для здійснення бункерування прісною водою необхідно подати заявку через агента диспетчеру морського порту ВАТ "МГЗ".

 

Час за Гринвічем — +2 години (літній — + 1 година).

 

ДП "МДА ДБМП" має рейдовий причал, розташований у районі банки Трутаєва на природних глибинах 14 - 16 метрів. Координати рейдового причалу:

 

46°34,7' N, 31°14,8' E;

 

46°34,7' N, 31°16,3' E;

 

46°34,1' N, 31°14,8' E;

 

46°34,1' N, 31°16,3' E.

 

Рейдовий причал ДП "Морська державна адміністрація Дніпро-Бузького морського порту" створено для вивантаження (розпауження) морських транспортних суден з бокситами типу "ПАНАМАКС" на відкритому рейді, у районі банки Трутаєва. Вивантаження бокситів із зазначених суден здійснюється з метою досягнення ними прохідної осадки (9,8 метрів у прісній воді) і надання їм можливості для проходження по Бузько-Дніпровcько-Лиманському каналу.

 

Вивантаження бокситів здійснюється за допомогою плавучих кранів і суден змішаного типу плавання "річка-море".

 

1. Загальні положення

 

1.1. Обов’язкові постанови Державного підприємства "Морська державна адміністрація Дніпро-Бузького морського порту" (далі — Обов’язкові постанови) видано на підставі наказу Міністерства транспорту України № 101 від 15 березня 2000 року.

 

1.2. Дія Обов’язкових постанов поширюється на судна всіх прапорів і відомств, що знаходяться в ДБМП, а також на підприємства, установи, організації, окремих осіб, що здійснюють свою діяльність на території й акваторії ДП "МДА ДБМП".

 

1.3. Незнання Загальних Правил морських торговельних і рибних портів України, даних Обов’язкових постанов не знімає відповідальності за їх порушення або невиконання.

 

1.4. Під час плавання в портових водах ДП "МДА ДБМП", крім виконання вимог Загальних Правил і даних Обов’язкових постанов, необхідно суворо керуватися Міжнародними конвенціями, членом яких є Україна; Міжнародними Правилами попередження зіткнення суден у морі (МППЗС-72); Правилами плавання і лоцманського проведення суден у північно-західній частині Чорного моря, Бузько-Дніпровсько-Лиманському і Херсонському морському каналах.

 

1.5. Дані Обов’язкові постанови набирають чинності з 02.02.2001 р. Обов’язкові постанови, видані у 1993 р., вважати як такі, що втратили силу.

 

2. Сфера застосування

 

2.1. Обов’язкові постанови поширюються на рейдовий причал ДП "МДА ДБМП" (район банки Трутаєва), підхідний канал, внутрішню акваторію ДП "МДА ДБМП", територію ДП "МДА ДБМП".

 

2.2. Межі акваторії порту. Водний простір Бузького лиману обмежений:

 

- з північної сторони — береговою лінією від межі причалу № 1 до захисної дамби;

 

- із західної сторони — захисною дамбою та умовною лінією, яка йде від південно-східного краю захисної дамби до буя № 8 підхідного каналу;

 

- з південної сторони — умовною лінією, яка йде від буя № 8 підхідного каналу до південного краю межі причалу для перевантаження глинозему (причал № 7);

 

- зі східної сторони — межами причалу для перевантаження глинозему (причал № 7), причалу для перевантаження червоного шламу (причал № 6), причалами № 5 - 1.

 

2.3. Портовими водами є — підхідний канал, довжина якого становить 1,7 морської милі (3,148 км) від правої бровки 9-го коліна БДЛК до умовної лінії, яка йде від буя № 8 підхідного каналу до південного краю межі причалу для перевантаження глинозему (причал № 7), завширшки по 100 метрів від осі каналу, а також зона "розтруба" підхідного каналу, обмежена буями № 85, 87 БДЛК і буями № 1, 2, 3, 4 "розтруба".

 

2.4. Територією ДП "МДА ДБМП" є відведені порту землі, що знаходяться на балансі Фонду Держмайна України.

 

3. Визначення і пояснення

 

3.1. ДП "МДА ДБМП" — Державне підприємство "Морська державна адміністрація Дніпро-Бузького морського порту".

 

3.2. ММТП — Миколаївський морський торговельний порт.

 

3.3. БДЛК — Бузько-Дніпровсько-Лиманський канал.

 

3.4. ІДПН — Інспекція державного портового нагляду.

 

3.5. ЗНО — засоби навігаційного обладнання.

 

3.6. УКХ — ультракороткі хвилі.

 

3.7. Загальні Правила — Загальні Правила морських торговельних і рибних портів, що визначають загальні положення для всіх морських торговельних і рибних портів України.

 

3.8. МПЗЗС-72 — Міжнародні правила запобігання зіткненням суден у морі, 1972 рік.

 

3.9. "Розтруб" — розширення підхідного каналу порту у місці з’єднання його з 9-м коліном БДЛК (Каталине). На "розтрубі" знаходиться зовнішній рейд ДБМП, якірне місце № 1.

 

3.10. ОВО — особливо великий об’єкт (судно, максимальна довжина якого понад 215 м).

 

3.11. СЕС СКВ — санітарно-епідеміологічна станція санітарно-карантинного відділу.

 

3.12. Судно типу "ПАНАМАКС" — морське судно (балкер) завширшки близько 32 м (стандарт для проходження Панамським каналом), довжина якого до 250 метрів.

 

3.13. ПРРС — пост регулювання руху суден.

 

3.14. Великі судна — судна з осадкою понад 4,0 м у повному вантажі.

 

3.15. Малі судна — рибопромислові, спортивні, катери і шлюпки незалежно від форм власності, довжина яких до 20 метрів.

 

3.16. Банка Трутаєва — рейдовий причал ДП "МДА ДБМП", місце розпауження морських великовантажних суден з бокситами (координати: 46°34,4' N, 31°16,5' E).

 

3.17. Судна місцевого плавання — судна портових флотів ДБМП, ММТП, СМП Октябрськ, які здійснюють плавання в межах БДЛК.

 

3.18. "Поворотна зона" — ділянка каналу БДЛК по 5 кабельтових в обидві сторони від пункту повороту.

 

3.19. Зовнішній рейд — якірне місце № 1, координати 46°44’37" N, 31°54’21" E.

 

3.20. Внутрішній рейд — якірне місце № 2, координати 46°46’13" N, 31°56’17" E.

 

3.21. СМП Октябрськ — Спеціалізований морський порт Октябрськ.

 

3.22. ВАТ "МГЗ" ДБМП — відкрите акціонерне товариство "Миколаївський глиноземний завод" Дніпро-Бузького морського порту.

 

4. Захід суден у порт і вихід їх із порту

 

4.1 Захід суден у порт. Інформація про підхід.

 

4.1.1. Усі судна, що йдуть з моря, а також ті, що мають намір вийти в море (крім суден місцевого плавання) зобов’язані подати заявку на ім’я капітана порту ДП "МДА ДБМП", зазначивши в ній час передбачуваного заходу/виходу з порту, та суднову екологічну декларацію.

 

4.1.2. Дозвіл на вхід у канал БДЛК, при проходженні з моря, капітани суден повинні запитати у ПРРС Очаків, позивний — "Очаків-радіо-17".

 

4.1.3. Дозвіл на вхід у канал БДЛК із ДБМП капітани суден повинні запитати у ПРРС "Руська коса", позивний — "Миколаїв-радіо-9".

 

4.2. Оформлення прибуття.

 

4.2.1. Прибуття суден незалежно від прапора і приналежності оформляється в Інспекції державного портового нагляду ДП "МДА ДБМП". Іноземні судна оформляють прибуття через супервайзера агентуючої фірми.

 

4.2.2. При оформленні прибуття судно подає документи, передбачені Загальними Правилами морських торговельних і рибних портів України. На прибулих членів родин екіпажу складається список, який додається до суднової ролі.

 

4.2.3. При короткочасній стоянці суден під вантажними операціями відхід можна оформити одночасно з оформленням прибуття.

 

4.3. Оформлення відходу.

 

4.3.1. Оформлення відходу завантаженого судна здійснюється на борту судна. При цьому інспектор державного портового нагляду ДП "МДА ДБМП" перевіряє фактичний стан судна, осадку, диферент, крен, закриття трюмів, закріплення палубного вантажу, а також наявність суднової екологічної декларації і повноту виконання вимог, пред’явлених портовими властями. Оформлення відходу інших суден здійснюється у приміщенні Інспекції державного портового нагляду ДП "МДА ДБМП".

 

4.3.2. До початку вантажних операцій власник вантажу зобов’язаний відповідно до вимоги Міжнародної конвенції СОЛАС-74 надати до Інспекції державного портового нагляду ДП "МДА ДБМП" та капітану судна вантажну декларацію.

 

4.3.3. При оформленні відходу з ДБМП капітан судна надає до Інспекції державного портового нагляду документи, передбачені Загальними Правилами морських торговельних і рибних портів України, а також виконавчий вантажний план, схему закріплення палубного вантажу і обрахунок остійності судна на момент відходу з порту і прибуття в кінцевий пункт призначення.

 

4.3.4. Послуги, що надаються Інспекцією державного портового нагляду морським транспортним суднам (оформлення прибуття, відходу, перевірки їхньої відповідності міжнародним конвенціям), оплачуються за діючими у порту тарифами. Перевірка технічного стану суден портового флоту ВАТ "МГЗ" ДБМП здійснюється щоквартально з оформленням відповідного акта.

 

4.3.5. Судна портового флоту ДБМП дозвіл на відхід у місцеве плавання оформляють щомісячно, надаючи до Інспекції державного портового нагляду ДП "МДА ДБМП" такі документи:

 

- суднову роль у двох екземплярах;

 

- суднові сертифікати, що підтверджують право плавання;

 

- дипломи командного складу;

 

- санітарне посвідчення;

 

- пожежне посвідчення.

 

5. Плавання суден у портових водах

 

5.1. Загальний порядок плавання.

 

5.1.1. Для плавання підхідним каналом ДБМП допускаються судна, максимальна довжина яких до 215 м і осадка у прісній воді до 9,8 м. Можливість заходу суден, що перевищують дані розміри, розглядається капітаном порту в кожному конкретному випадку окремо і залежно від гідрометеорологічних умов.

 

5.1.2. Захід і вихід суден із порту підхідним каналом здійснюється цілодобово за умови робочого стану засобів навігаційного обладнання (ЗНО) та видимості більше двох морських миль.

 

5.1.3. Порядок руху суден на акваторії порту регульований. Рух регулюється Інспекцією державного портового нагляду ДП "МДА ДБМП". Робочий канал зв’язку — УКХ-13.

 

5.1.4. Швидкість руху великотоннажних морських суден у вантажі на акваторії порту не повинна перевищувати 3-х вузлів, а в баласті — 6-и вузлів. Річкові судна, судна портофлоту, а також судна змішаного типу плавання "річка-море" на підхідному каналі можуть мати швидкість до 9-и вузлів.

 

5.1.5. Судна, що виходять з Дніпро-Бузького морського порту повинні звільняти дорогу суднам, що йдуть 9-м коліном БДЛК, а також суднам, що знаходяться у "поворотних зонах" 8-го і 10-го колін БДЛК.

 

5.1.6. Обгін суден на підхідному каналі ДБМП ЗАБОРОНЕНО.

 

5.1.7. Посилення східного вітру до 16 м/с і більше спричиняє небезпечні та особливо небезпечні гідрометеорологічні умови у водах порту.

 

6. Лоцманське проведення

 

6.1. Лоцманське проведення у порту є обов’язковим. Виняток становлять судна портових флотів Дніпро-Бузького, Миколаївського портів і СМП Октябрськ.

 

6.2. Лоцманське проведення у порту ДБМП здійснюється лоцманами ДП "МДА ДБМП" або портовими лоцманами ДП "Дельта-Лоцман". Лоцманська служба підпорядкована капітану порту ДП "МДА ДБМП".

 

6.3. Лоцманська служба порту входить до складу Інспекції державного портового нагляду ДП "МДА ДБМП" і здійснює:

 

- лоцманське проведення суден підхідним каналом порту;

 

- швартування й відшвартування суден;

 

- поставлення на якір і знімання з якоря суден на зовнішньому рейді ("розтрубі");

 

- поставлення на якір і знімання з якоря на внутрішньому рейді;

 

- перешвартування і перетяжку суден.

 

6.4. Для виклику портового лоцмана капітан судна за 2 години до початку швартовних робіт подає через агента заявку до ІДПН. Лоцман, буксири і швартувальники направляються на судно тільки після підтвердження капітаном судна готовності до швартовних операцій.

 

6.5. Лоцманське проведення суден завдовжки понад 170 м підхідним каналом порту здійснюється за допомогою буксирів, необхідну кількість яких визначає начальник зміни ІДПН — інспектор державного портового нагляду ДП "МДА ДБМП". Швартовні операції у порту виконуються тільки за допомогою портових буксирів, необхідну кількість яких також визначає начальник зміни ІДПН — інспектор державного портового нагляду ДП "МДА ДБМП" за узгодженням з капітаном судна.

 

6.6. Заявка на лінійного лоцмана подається судновим агентом у письмовій формі диспетчеру ДП "Дельта-Лоцман" за 8 годин до виходу судна з порту з наступним уточненням за 2 години до відходу; заявка на портові буксири подається диспетчеру ВАТ "МГЗ" за 2 години до початку швартовних операцій.

 

6.7. Перешвартування (перетяжка) судна вздовж причалу на дистанцію понад 50 метрів здійснюється з портовим лоцманом на борту.

 

7. Стоянка суден у порту

 

7.1. Якірна стоянка № 1 для одного морського великовантажного судна, максимальна довжина якого до 215 м і осадка в прісній воді 9,8 м, знаходиться на зовнішньому рейді порту ("розтрубі"), розташованому в місці з’єднання підхідного каналу порту з 9-м коліном БДЛК. Координати якірної стоянки № 1: широта 46°44’37" N, довгота 31°54’21" E. Якірна стоянка № 2 для одного великовантажного морського судна максимальною довжиною до 215 м і осадкою до 9,8 м в прісній воді знаходиться на внутрішній акваторії порту. Координати якірної стоянки № 2: 46°46’13" N, 31°56’17" E. За обов’язкового буксирного забезпечення і сили вітру не більше 4-х балів допускається короткочасна стоянка на якірних місцях № 1, 2 морських багатотоннажних суден максимальною довжиною більше 215 м для забезпечення можливості обробки та проведення швартовних операцій в порту з іншими морськими суднами. Безпеку якірних стоянок № 1 і 2 цілодобово забезпечують наявні чергові буксири в порту. У випадку, якщо максимальна довжина судна перевищує 215 м, поставлення на якір на зовнішньому/внутрішньому рейді, проведення підхідним каналом і швартування судна здійснюється під керівництвом капітана порту або особи, що його заміщає.

 

7.2. Судна змішаного типу плавання "річка-море" і річкові судна в очікуванні причалу повинні ставати на якір на південь від створу 9-го коліна БДЛК чи на північ від 46°45' N (північніше розтруба), відповідно до глибин.

 

7.3. Судна на рейді для зв’язку з берегом забезпечуються рейдовим катером відповідно заявки судна. З оголошенням льодової кампанії зв’язок з зовнішнім рейдом здійснюється за допомогою буксира.

 

7.4. Місце для стоянки під час шторму для малих суден і плавучих засобів визначається ІДПН в кожному випадку окремо залежно від напрямку штормового вітру.

 

8. Виконання швартовних робіт

 

8.1. Диспетчер морського порту ВАТ "МГЗ" за узгодженням з Інспекцією державного портового нагляду ДП "МДА ДБМП" розміщує судна біля причалів. Розміщення суден біля причалів допускається з інтервалом між ними для великовантажних — 25 м, малих — 10 м. Відхилення від зазначених відстаней можливе тільки при узгодженні з Інспекцією державного портового нагляду ДП "МДА ДБМП".

 

8.2. Поставлення двох суден борт до борту (лагом) можливе тільки за згодою капітанів обох суден та Інспекції державного портового нагляду ДП "МДА ДБМП". Для приймання швартовних кінців судно, що знаходиться біля причалу, виділяє своїх швартувальників. Черговий диспетчер морського порту ВАТ "МГЗ" повинен заздалегідь забезпечити підготовку причалу до приймання суден. Начальник зміни — черговий інспектор державного портового нагляду ДП "МДА ДБМП" — зобов’язаний перевірити готовність причалу до швартування. За виконання вимог з підготовки причалів до підходу або відходу суден відповідає головний диспетчер морського порту ВАТ "МГЗ".


Купить полный текст документа можно после авторизации

За дополнительной информацией обращайтесь в ООО "Планета Одесса"
Тел. +380 50-336-5436 email: rise3info@gmail.com

Home