Обов'язкові постанови по Білгород-Дністровському морському торговельному порту і приписного пункту Бугаз, 1999

 

ОБОВ'ЯЗКОВІ ПОСТАНОВИ

 по Білгород-Дністровському морському торговельному порту і приписного пункту Бугаз.

 

(введені в дію з 1.09.1986)

 

(с коректурой 1999р.,
Із змінами внесенними ПМ 273/03
(Лист капітана порту N 1108-КП від 11.07.03 р.)

 

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1. Обов'язкові постанови по Білгород-Дністровському морському торговельному порту (надалі - "Обов'язкові постанови") видані на підставі Кодексу торговельного мореплавства України і відбивають особливості і специфіку роботи порту.

 

1.2. Чинність Обов'язкових постанов поширюється на всі українські та іноземні судна, що перебувають у портових водах, а також на підприємства, організації, установи і окремих осіб, що здійснюють свою діяльність на території і акваторії порту і приписного пункту Бугаз. Незнання вимог Обов'язкових постанов не звільняє від відповідальності за їхнє порушення. За порушення Обов'язкових постанов стягується штраф у встановленому порядку згідно з чинним законодавством.

 

1.3. Виправлення, зміни і доповнення до Обов'язкових постанов оголошуються начальником порту і набирають чинності із дня їхнього опублікування.

 

1.4. Межі території Білгород-Дністровського морського торговельного порту і приписного пункту Бугаз визначаються відповідними рішеннями.

 

1.5. Акваторія порту включає у себе:

 

а) Південний ковш Дністровського лиману;

 

б) Дністровсько-Лиманський канал;

 

в) підхідний (морський) канал Дністровське-Цареградського гирла, акваторія п/п Бугаз;

 

г) зовнішній рейд (підконтрольні води), обмежений береговою лінією і дугою кола радіусом 4 милі, проведеного із точки, у якій розміщений передній створний знак підхідного каналу.

 

1.6. При плаванні в районі, зазначеному в ст. 1.5, окрім вимог нинішніх постанов, необхідно суворо дотримуватися міжнародних правил запобігання зіткнень суден у морі (МПЗЗС-72).

 

1.7. Всі річкові буксири, що йдуть одиночко або з караваном барж, всі самохідні річкові судна (пасажирські катери, судна на підводних крилах, човни тощо) всіх відомств зобов'язані плавати за бровками Дністровсько-Лиманського каналу і не перетинати курсу по носу транспортних суден, які рухаються.

 

1.8. Прохідна осадка в порт і глибини біля причалів порту щорічно оголошуються розпорядженням начальника порту і доводяться до відома зацікавлених організацій і осіб.

 

2. ВХІД СУДЕН У ПОРТ І ВИХІД ЇХ ІЗ ПОРТУ

 

2.1. Інформація про підхід.

 

2.1.1. Капітани суден, що прямують у порт, зобов'язані інформувати диспетчера порту безпосередньо або через агентуючі фірми про час підходу судна на зовнішній рейд за 48 годин і вдруге - за 24 години. За 4 години до підходу капітани суден повинні повідомити уточнений час підходу.

 

Примітки:

 

1. Про затримку на шляху і про зміну часу підходу капітани всіх суден повинні повідомити за зазначеними нижче адресами.

 

2. Судна, що підійшли до місця прийняття лоцмана без належної інформації, вводяться в порт по черзі після суден, що дали інформацію вчасно.

 

2.1.2. У первісній інформації капітани українських суден зобов'язані повідомити:

 

- назву судна;

 

- порт відправлення (останній порт заходу);

 

- найбільшу довжину і ширину судна;

 

- осадку носом і кормою;

 

- висоту щогли або іншої найвищої точки споруди на палубі від діючої ватерлінії;

 

- число пасажирів;

 

- найменування і кількість вантажу;

 

- число важковагів і довгомірів;

 

- потребу в бункері, воді та інших видах постачання.

 

2.1.3. Капітани іноземних суден у первісній інформації, окрім перерахованих вище відомостей, зобов'язані повідомити національну належність судна.

 

2.1.4. Капітани суден, окрім звичайної інформації про підхід судна до порту, інформують капітана порту про час підходу до місця зустрічі лоцманів.

 

2.2. Порядок входу суден у порт і виходу їх із порту.

 

2.2.1. Підхід до причалів і швартування всіх суден може здійснюватися тільки з дозволу чергового диспетчера порту. Цей дозвіл повинен бути заздалегідь погоджений із портовим наглядом.

 

2.2.2. При вході у води порту, під час стоянки в порту і при виході з порту користуватися будь-якими радіопередаючими установками забороняється, окрім УКХ радіотелефону для зв'язку з Інспекцією портового нагляду, диспетчерською порту, п/п Бугаз.

 

Примітки:

 

1. Позивний диспетчерської порту - "РАДІО-1"

 

2. Позивний Інспекції портового нагляду - "РАДІО-2"

 

3. Позивний портпункту Бугаз - "Затока-Радіо".

 

2.2.3. Сигнального посту в порту немає.

 

2.2.4. Порт приймає судна з осадкою, що оголошується наказом начальника порту. Розміри суден не повинні перевищувати: довжина - 140 м, ширина - 20 м, висота щогл - не більше 28 м від ватерлінії.

 

2.2.5. Введення суден у Дністровсько-Лиманський канал, що веде в порт, здійснюється підхідним каналом Дністровське-Цареградського гирла. Через гирло перекинутий міст із підйомним прогоном. Максимальний підйом прогону - 29 м від рівня води (рівень води в Дністровському лимані може коливатися в межах 0,5 м). Прохід судна під мостом заздалегідь погоджується по телефону або УКХ радіотелефону (Інспекція портового нагляду, диспетчер порту, інспектор портового нагляду п/п Бугаз).

 

Примітка:

 

Висота залізничного мосту від рівня води в районі судноплавного прогони, без підйому прогони, складає 8 м (0,5 м)

 

2.2.6. Рух суден каналами здійснюється тільки у світлий час доби.

 

2.2.7. Лоцманське забезпечення суден при вході, виході, швартуванні та перешвартуванні транспортних суден обов'язкове.

 

2.2.8. Для виклику лоцмана капітану судна необхідно подати заявку черговому диспетчеру порту не пізніше ніж за 4 години до початку лоцманської роботи. Заявки подаються через агентуючі фірми.

 

2.2.9. Лоцманське проведення в порт здійснюється від місця зустрічі лоцманів, розташованого за 2-і милі на схід від Дністровське-Цареградського маяка.

 

2.2.10. Прибувши на борт судна, лоцман зобов'язаний ознайомити капітана судна з основними особливостями плавання на шляху в порт або виходу з порту: про прохід під мостом, про наявність течії та інші чинники, що можуть впливати на безпеку плавання.

 

2.3. Оформлення прибуття і відплиття суден

 

2.3.1. Оформлення прибуття українських суден. Для оформлення прибуття подаються наступні документи:

 

а) повідомлення капітана на прибуття;

 

б) суднові ролі в 2-х примірниках;

 

в) карантинне свідоцтво на право вільної практики.

 

2.3.2. Оформлення прибуття і відплиття іноземних суден. Капітани іноземних суден після прибуття в порт через агентуючі фірми подають наступні документи:

 

а) декларацію (інформацію капітана про прибуття);

 

б) суднову роль;

 

в) карантинне свідоцтво на право вільної практики.

 

2 3.3. Оформлення відплиття українських суден. Для оформлення відплиття суден у портнагляд необхідно подати:

 

а) суднові документи, пожежне і санітарне свідоцтва;

 

б) акт перевірки судна на право виходу в море;

 

в) суднові ролі в 3-х примірниках;

 

г) розрахунок остійності судна;

 

д) довідку про здачу льяльних і фекальних вод, сміття.

 

Примітка:

 

Для суден закордонного плавання, що прямують у каботажний рейс, суднова роль повинна бути заздалегідь оформлена в митниці.

 

2.3.4 Реєстрація суднової ролі суден внутрішньопортового плавання.

 

Судна, що здійснюють плавання в портових водах, оформлюють відплиття у портнагляді. Вони повинні подавати суднові ролі в 2-х примірниках першого числа кожного місяця. Суднові ролі повинні бути завірені відділом кадрів. Крім того, щомісяця подаються на перевірку дипломи командного складу, суднові документи, пожежне і санітарне свідоцтва.

 

2.3.5 Оформлення тривалого відплиття суден місцевого плавання. Для суден, що здійснюють мале плавання і часто відпливають, може бути дозволене тривале відплиття на 10, 15 або 30 діб. Тривалість чинності такого дозволу залежить від терміну дії суднових документів, санітарного і пожежного свідоцтв.

 

2.3.6. При короткочасній стоянці суден під вантажними операціям оформлення прибуття допускається разом з оформленням відплиття.

 

2.3.7. Прибуття і відплиття суден оформлюються в Інспекції портового нагляду.

 

3. ПЛАВАННЯ СУДЕН У ПОРТОВИХ ВОДАХ

 

3.1. Про якірну стоянку

 

3.1.1. Місце якірної стоянки для суден, що прямують у порт - N 350 яке розташоване на схід від Дністровське-Цареградського гирла і обмежене точками:

 

шир. 46°05'85 півн.   довг. 30°30'84 сх.

шир. 46°06'70 півн.   довг. 30°31'57 сх.

шир. 46°06'42 півн.   довг. 30°32'18 сх.

шир. 46°05'57 півн.   довг. 30°31'43 сх.

 

Глибина на ній - 11м.

 

3.1.2. Ставати на якір на лінії створу від приймального буя до входу в канал заборонено.

 

3.1.3. Дозволяється ставати на якір на акваторії порту не більше ніж одному судну.

 

3.2. Про режим плавання

 

3.2.1. Цей режим плавання поширюється на акваторію порту Білгород-Дністровський, портпункту Бугаз, Дністровсько-Лиманський канал і підхідний канал (морський) Дністровсько-Цареградського гирла.

 

3.2.2. Суднам зі зламаними якірним або стерновим приладами вхід у канали і самостійний рух заборонено.

 

3.2.3. За зниженої видимості (1000 м і менше) судну забороняється рух каналом.

 

3.2.4. Проведення суден здійснюється тільки в одному напрямку - вхід у порт або вихід із порту. Обгін між транспортними суднами, що йдуть каналами, забороняється.

 

3.2.5. Загальна довжина проведення підхідними каналами порту складає 10 миль.

 

3.2.6. Швидкість руху суден каналами не повинна перевищувати 7 вузлів.

 

3.2.7. Малотоннажні судна і буксирні каравани в усіх випадках зобов'язані поступатися дорогою транспортним суднам, що йдуть каналами, і заздалегідь виходити за межі каналу.

 

3.2.8. При плаванні каналами судна повинні бути готові кинути якорі.

 

3.2.9. При підготовці до виходу з порту капітани суден повинні отримати в Інспекції портового нагляду інформацію про рівень води відносно ординара порту, про зміни в навігаційному огородженні і з інших питань, які стосуються безпеки плавання в портових водах.

 

3.2.10. Судна, зайняті спеціальними роботами, днопоглибленням, зобов'язані враховувати граничну обмеженість безпечного маневрування транспортного судна в каналі і повинні вжити всіх заходів для його вільного проходу.

 

3.3. Забезпечення безпечного проведення суден у портових водах.

 

Враховуючи складні навігаційні, гідрологічні умови плавання, наявність залізничного мосту, з метою попередження аварійних пригод і для запобігання випадкам пошкодження суднами мосту, належить здійснювати наступні заходи:

 

3.3.1. На судні, що готується до виходу в море, оформлення портових формальностей повинно бути закінчене за 2 години до підняття мосту за графіком. Про готовність судна до відходу капітан зобов'язаний повідомити в портнагляд

 

3.3.2. Судно не повинно виходити з порту до отримання від диспетчера порту інформації, що підтверджує точний час підняття мосту, не пізніше ніж за 1 годину 30 хв. до виходу з порту. Якщо судно за 1 годину до підняття мосту не ввійшло до каналу для виходу з порту, проведення скасовується.

 

3.3.3. Кількість суден на проведення визначається диспетчером порту і старшим лоцманом, а за його відсутності - черговим лоцманом, виходячи з конкретних умов (метеопрогноз, типи суден, час руху каналом, час перебування судноплавного прогону мосту в піднятому стані).

 

3.3.4. Рух транспортних суден каналами однобічний. На борту обов'язково має бути присутній лоцман.

 

3.3.5. Проведення транспортних суден здійснюється при швидкості вітру до 12 м/сек.

 

3.3.6. Проведення суден довжиною більше 116 м здійснюється за буксиром потужністю не менше 600 к.с.

 

3.3.7. У випадку непередбаченого непідняття мосту (технічні причини, метеоумови тощо) диспетчер порту зобов'язаний негайно забезпечити виділення 2 буксирів у розпорядження лоцмана для розвертання судна перед мостом і повернення його в порт.

 

3.3.8. Якірна стоянка суден у районі мосту забороняється.

 

3.3.9. При підході транспортних суден до залізничного мосту маневрування і швартувальні операції портових суден і суден інших організацій у портпункті Бугаз забороняються.

 

3.3.10. Проведення суден при течії з лиману, що має швидкість понад 4-и вузли, забороняється.

 

4. ОСОБЛИВІ ВИПАДКИ ПЛАВАННЯ СУДЕН У ПОРТОВИХ ВОДАХ

 

4.1. Буксирування суден у портових водах

 

4.1.1. Керівництво при буксируванні і швартувальних операціях транспортних суден портовими буксирами в межах акваторії порту здійснюється капітаном судна, що буксирується, незалежно від того, працює воно своєю машиною чи ні.

 

4.1.2. При буксируванні плавучих кранів, несамохідних барж, ліхтерів та інших плавзасобів одним буксиром керівництво буксируванням здійснює судноводій буксира, а при буксируванні кількома буксирами - судноводій головного буксирного судна.

 

4.1.3. Для буксирів типу РБТ дозволяється буксирування несамохідних суден вантажопідйомністю не більше 500 т.

 

4.2. Забезпечення безпеки плавання суден портового флоту в портових водах

 

4.2.1. Рух усіх суден портофлоту каналами однобічний, виняток становлять тільки малі судна.

 

4.2.2. При вході в портові води, при виході з порту, при плаванні Дністровсько-Лиманським каналом дозвіл повинен бути завчасно отриманий від чергового капітана портнагляду.

 

4.2.3. Дозвіл на прохід із моря транзитом під залізничним мостом суднам портофлоту дасться інспектором ІПН п/п Бугаз за погодженням із черговим капітаном портнагляду.

 

4.2 4. До входу в Дністровсько-Лиманський канал і при плаванні ним всі засоби зв'язку повинні бути готові до негайного використання. Радіостанція УКХ повинна постійно перебувати на черговому прийомі каналу 16.

 

4.2.5. Проведення під залізничним мостом несамохідних суден забороняється при:

 

а) видимості менше 500 м;

 

б) вітрі силою понад 6 балів і течії з лиману швидкістю понад 4-и вузли.

 

4.3. Швартувальні роботи і якірна стоянка в приписному портовому пункті Бугаз

 

4.3.1. Малі судна і судна портофлоту, які прямують у портпункт Бугаз, для отримання дозволу на захід повинні зв'язатися по УКХ радіотелефону з інспектором ІПН п/п Бугаз (позивний "Затока-Радіо") не пізніше ніж за 1 годину до підходу до світного буя N 1 Дністровське-Цареградського гирла.

 

4.3.2. Інспектор ІПН п/п Бугаз дасть дозвіл на вхід суден і швартування до причалу п/п Бугаз після погодження з диспетчером порту.

 

4.3.3. Прибуття суден у п/п Бугаз і відплиття суден із портпункту оформлюється в Інспекції портового нагляду Білгород-Дністровського морського торговельного порту.

 

4.3.4. Швартувальні роботи з поставлення несамохідних барж до причалу і відведення від причалу повинні здійснюватися двома буксирами.

 

4.3.5. Якірна стоянка на внутрішньому рейді п/п Бугаз забороняється.

 

4.4. Заявки на буксирні судна

 

4.4.1. Швартувальні операції в порту виконуються тільки з допомогою буксирів. Кількість буксирів визначається капітаном судна за погодженням із лоцманом.

 

4.4.2. Заявка на буксири подасться капітаном судна черговому диспетчеру порту через агентуючі організації не пізніше ніж за 2 години до початку швартувальних операцій.

 

4.4.3. Черговий диспетчер порту несе відповідальність за вчасне забезпечення буксирами швартувальних операцій і не має права без згоди капітана і лоцмана змінювати кількість і тип буксирів, зазначених у заявці.

 

4.4.4. Швартувальні операції із суднами в порту при вітрі силою 6 балів і більше не виконуються. Суднам із виведеними з експлуатації головними двигунами, зламаним стерновим і якірним пристроями дозволяється виконувати швартувальні операції при вітрі силою не більше 4 балів із двома буксирами.

 

4.5. Плавання суден у льодах

 

4.5.1. Будь-який рух суден у портових водах під час льодової кампанії повинен здійснюватися тільки з дозволу капітана порту.

 

4.5.2. Плавання підхідними (морськими) каналами Дністровсько-Цареградського гирла і Дністровсько-Лиманським каналом судна повинні здійснювати у складі каравану під проведенням криголама.

 

4.5.3. Допускається одиночне плавання у льодах суден, що мають відповідний льодовий клас.

 

4.5.4. Капітан судна перед виходом із порту (за 24 години) зобов'язаний подати заявку на криголамне проведення капітану порту для включення судна в караван.

 

5. СТОЯНКА СУДЕН У ПОРТУ

 

5.1. Підготовка причалів до швартування

 

5.1.1. При підготовці причалу до приймання судна повинен бути передбачений запас вільної довжини причалу по 10 м від носа і корми судна, що швартується, для безпечного виконання швартувальних операцій.

 

5.1.2. Берегові прикордонні крани потрібно встановити в тому місці причалу, де буде знаходитися середня частина судна, а при відплитті - у середній частині судна або за його межами.

 

5.1.3. Підготовка причалів до швартування і відшвартування суден здійснюється змінним стивідором порту за вказівкою чергового диспетчера порту.

 

5.1.4. Черговий капітан портового нагляду повинен перевірити готовність причалу до швартування і не допускати підхід судна до приведення його в належний стан.

 

5.1.5. При швартуванні судна на причалі повинні знаходитися стивідор із бригадою швартувальників і черговий капітан портнагляду. Місце швартування судна вказується на причальній лінії черговим стивідором.

 

5.1.6. Для здійснення швартувальних операцій змінний стивідор за вказівкою диспетчера порту виділяє необхідну кількість докерів за 20 хв. до початку швартувальних робіт.

 

Примітка:

 

Для забезпечення швартувальних робіт має виділятися наступна кількість швартувальників:

 

судно 300 рег.т        - 1 чол.;

від 300 до 1500 рег.т  - 2 чол.;

від 1500 до 2500 рег.т - 3 чол.;

від 2500 до 5000 рег.т - 4 чол.

 


Купить полный текст документа можно после авторизации

За дополнительной информацией обращайтесь в ООО "Планета Одесса"
Тел. +380 50-336-5436 email: rise3info@gmail.com

Home