МІНІСТЕРСТВО
ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Наказ N 69
Про затвердження Правил плавання і лоцманського проведення суден у
північно-західній частині Чорного моря, Бузько-Дніпровсько-лиманському та
Херсонському морському каналах
(06.03.1998)
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
30 березня 1998 р. за N 212/2652
(Із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу
N 195 від 27.04.2000,
N 60 від 31.01.2004,
Листом № 338 від 30.05.2003 р, (ПМ 199/03))
З
метою забезпечення безпеки судноплавства і впорядкування руху суден у
північно-західній частині Чорного моря, Бузько-Дніпровсько-лиманському та
Херсонському морському каналах і відповідно до статей 3, 10 та 110 Кодексу
торговельного мореплавства України
НАКАЗУЮ:
1.
Затвердити Правила плавання і лоцманського проведення суден у північно-західній
частині Чорного моря, Бузько-Дніпровсько-лиманському та Херсонському морському
каналах (далі - Правила), що додаються.
2.
Державному департаменту морського і річкового транспорту України (Чайковський
Л.П.):
2.1. Зареєструвати в
установленому порядку зазначені Правила в Міністерстві юстиції України.
2.2. Зобов'язати начальників
Іллічівського, Одеського, Южного, Октябрського, Миколаївського та Херсонського
морських портів привести в установленому порядку обов'язкові постанови цих
портів у відповідність до зазначених Правил.
2.3. Організувати в
установленому порядку опублікування зазначених Правил у засобах масової
інформації та Повідомленнях мореплавцям.
3.
Не застосовувати на території України Правила плавання по
Бузько-Дніпровсько-лиманському і Херсонському морських каналах в порти Миколаїв
та Херсон, затверджені начальником Головної морської Інспекції Міністерства
морського флоту 22 травня 1972 року з доповненнями та змінами.
4.
Контроль за виконанням цього наказу покласти на в.о. Голови Укрморрічфлоту
Сушкіна Л.П.
Перший заступник Міністра
Л.М.Костюченко
Затверджено
наказом
Міністерства транспорту України
від 6 березня 1998 р. N 69
Правила
плавання та лоцманського проведення суден в північно-західній частині Чорного
моря, в Бузько-Дніпровсько-лиманському та Херсонському морському каналах
1.1.
Правила плавання та лоцманського проведення суден в північно-західній частині
Чорного моря, в Бузько-Дніпровсько-лиманському та Херсонському морському
каналах (надалі - Правила) розроблені відповідно до статей 3, 10 та 110 Кодексу
торговельного мореплавства України.
Ці Правила мають своєю метою забезпечення безпеки мореплавства і
запобігання забрудненню навколишнього природного середовища в районах
інтенсивного судноплавства та встановлюють порядок плавання суден, незалежно
від прапора держави, під яким ходить судно, і форми власності, на підходах до
морських портів у північно-західній частині Чорного моря (далі — ПЗЧЧМ):
Іллічівськ, Одеса, Южний, у морських, річкових, рибних портах, а також до
причалів, терміналів і перевантажувальних комплексів державної та інших форм
власності на Бузько-Дніпровсько-Лиманському каналі (далі — БДЛК), прилеглих до
БДЛК транзитних каналів акваторії порту Миколаїв і Спаському каналі та
Херсонському морському каналі (далі — ХМК).
(Абзац в редакції згідно з
Листом № 338 від 30.05.2003 р, (ПМ 199/03))
1.2. Загальний контроль в районі дії цих Правил
здійснюється Головною державною інспекцією України
з безпеки судноплавства.
Оперативний контроль і нагляд за безпекою судноплавства у
відведених акваторіях, портових водах, підхідних каналах портів державної форми
власності, а також в зоні дії підпорядкованих конкретному порту державної форми
власності постів регулювання руху суден (далі — ПРРС) здійснюється капітанами
відповідних морських портів.
Оперативний контроль і нагляд за безпекою судноплавства у
відведених акваторіях, підхідних каналах морських, річкових, рибних портів, а
також причалів, терміналів і перевантажувальних комплексів недержавних форм
власності, на БДЛК, прилеглих до БДЛК транзитному каналі акваторії порту
Миколаїв, Спаському каналі та ХМК (за винятком 13-го коліна БДЛК та 1-го коліна
каналу акваторії порту Миколаїв) здійснюється капітаном Державного підприємства
"Дніпро-Бузький морський торговельний порт" (далі — ДП ДБМТП).
(Підпункт 1.2 пункту 1 із змінами,
внесеними згідно з
Наказом Мінтрансу N 195 від 27.04.2000)
(Пункт із
змінами згідно з
Листом № 338 від 30.05.2003 р, (ПМ 199/03))
1.3.
Вимоги цих Правил поширюються на всіх суб'єктів підприємницької діяльності, які
здійснюють свою діяльність в районі дії цих Правил.
1.4.
Порядок плавання на акваторіях і в портових водах портів вказаного регіону
визначається Обов'язковими постановами по цих портах, якщо вони не суперечать
цим Правилам.
1.5.
Дії цих Правил поширюються на системи розподілу руху суден в ПЗЧЧМ,
рекомендовані путі (надалі - РП), морські канали: БДЛК і ХМК прилеглі до
БДЛК транзитний канал акваторії порту Миколаїв, Спаський канал, райони (смуги) за бровками
цих каналів і акваторії портів регіону.
(Пункт із
змінами згідно з
Листом № 338 від 30.05.2003 р, (ПМ 199/03))
1.6.
В районі дії цих Правил виконуються вимоги Міжнародних правил попередження
зіткнення суден 1972 року (МППЗС-72), якщо ці правила
не мають інших вимог.
2. Правила плавання суден в зонах дії ПРРС
2.1.1.
Зони дії ПРРС які знаходяться на території Іллічівського, Одеського, Южного
морських торговельних портів та порту Очаків відображені на схемі (Додаток N 2).
2.1.2.
Зона дії ПРРС порту Іллічівськ охоплює акваторію, обмежену береговою лінією,
проведеною радіусом 14 миль із точки з координатами 46°19,1' N 30°40,8' Е, за
винятком зони дії ПРРС портів Одеса і Южний.
2.1.3.
Зона дії ПРРС порту Одеса охоплює акваторію, обмежену береговою лінією,
меридіаном 30°55,0' Е, пеленгом 177° із точки з координатами 46°29,5' N та
30°45,6' Е і дугою кола радіусом 12 миль, проведеною з цієї ж точки.
2.1.4.
Зона дії ПРРС порту Южний охоплює акваторію, обмежену береговою лінією,
меридіаном 30°55,0' Е та дугою кола радіусом 12 миль, проведеною із точки з
координатами 46°36,1' N та 31°01,4' Е.
2.1.5.
Зона дії ПРРС порту Очаків починається від східної межі зони ПРРС порту Южний
по РП N 1 і закінчується біля бую N 33 п'ятого коліна БДЛК. З півдня ця зона
обмежена широтою 46°30' N.
2.1.6.
Зона дії ПРРС "Руська коса" починається біля бую N 33 п'ятого коліна
БДЛК і охоплює шосте, сьоме, восьме, дев'яте, десяте, одинадцяте, дванадцяте
коліна до буя N 128 БДЛК та поширюється на
транзитний канал акваторії порту Миколаїв і Спаський канал.
(Пункт із
змінами згідно з
Листом № 338 від 30.05.2003 р, (ПМ 199/03))
2.1.7.
Зона дії ПРРС "Касперівка" починається від буїв NN 1, 2 ХМК і
закінчується в порту Херсон.
2.1.8.
Стягнення за порушення цих Правил накладає відповідно до чинного законодавства
капітан того порту, в зоні дії ПРРС якого допущено порушення.
2.2.1.
Плавання суден довжиною понад 50 метрів в порти Одеса, Іллічівськ, Южний, а
також в порти Бузько-Дніпровського і Дунайського напрямків здійснюється по
системі розділення руху суден ПЗЧЧМ і РП, вказаними на навігаційних картах.
2.2.2.
В районі дії цих Правил рух суден регулюється ПРРС Іллічівськ, Одеса, Южний,
Очаків, "Руська коса" і Касперівка.
Рух
суден, постановка їх на якір, зняття з якоря, підхід, швартування до причалу і
відхід від нього, перешвартування та інші маневрові дії виконуються суднами
тільки з дозволу відповідного ПРРС. Дозвіл анулюється і повинен бути одержаний
знову, якщо судно протягом 30 хвилин не почне зазначені дії.
2.2.3.
Судно, маршрут якого проходить через зони дії кількох ПРРС, на підході до
кожної зони інформує відповідний ПРРС.
2.2.4.
Передача судна під контроль чи радіолокаційне проведення від одного ПРРС
іншому, здійснюється в межах смуги шириною 1 миля, середина якої проходить по
кордону зони дії суміжних ПРРС, при умові його надійного впізнавання.
2.2.5.
ПРРС зобов'язані подавати суднам інформацію, рекомендації та вказівки щодо
безпеки судноплавства та регулювання руху суден.
2.2.6.
ПРРС дає вказівки, які мають відношення до:
- черговості руху;
- маршруту та швидкості
руху;
- місця якірної стоянки;
- заходів для попередження
безпосередньої небезпеки судноплавства.
Ці
вказівки є обов'язковими для виконання всіма суднами.
Судно
повинно повторити вказівки ПРРС, які мають відношення безпосередньо до нього, а
в разі неможливості їх виконання - повідомити причину, а також подальші свої
наміри.
2.2.7.
Судна довжиною менше 50 м повинні прямувати поза системою розділення руху і на
відстані не менше 5 кабельтовів від рекомендованого путі.
В
залежності від інтенсивності руху і фактичних судноплавних обставин, ПРРС може
дозволити рух таких суден в системі розділення руху і рекомендованими путями.
2.2.8.
При русі в зонах дії ПРРС газовози мають перевагу перед іншими суднами.
Одночасно рухатись в цих зонах газовозам в протилежних напрямках заборонено.
2.3.1.
Кожне судно за 30 хвилин до входу в район дії цих Правил повинно встановити
радіозв'язок з відповідним ПРРС (канали зв'язку і позивні зазначені в Додатку 1).
Судна,
які мають при повному навантажені осадку до 4,5 м і що прямують транзитом до
БДЛК по РП-59 і РП-2, а також в зворотному напрямку, повинні завчасно
встановити радіозв'язок з ПРРС Іллічівськ і ПРРС Очаків і повідомити інформацію
відповідно до другого абзацу п.4.1.7 цих Правил.
2.3.2.
Судно, яке стоїть біля причалу чи на якорі, за 30 хвилин до початку руху,
повинно встановити радіозв'язок з ПРРС, в зоні дії якого воно знаходиться.
2.3.3.
При відсутності на судні радіостанції з необхідними каналами радіозв'язку, по
заявці капітана або його агента, яка подана не пізніше чим за 24 години
диспетчеру порта призначення, переносна ультракороткохвильова радіостанція
доставляється на судно лоцманом, або може бути направлене лідируюче лоцманське
судно, яке має радіозв'язок.
2.3.4.
При первісному радіозв'язку з відповідним ПРРС судно повідомляє:
- тип і назву судна;
- порт призначення;
- час підходу до зони ПРРС,
чи до БДЛК або ХМК;
- найменування морського агента
судна;
- прапор судна та
найменування судновласника;
- чисту і повну регістрову
місткість;
- довжину, ширину і фактичну
максимальну осадку;
- назву і кількість вантажу;
- обмеження в управлінні
судном і несправності, які перешкоджають безпеці судноплавства.
Капітан
судна несе відповідальність за достовірність інформації, яка передається.
2.3.5.
Судно під час руху повинно нести постійну радіовахту на робочому каналі ПРРС, в
зоні дії якого воно знаходиться, якщо йому не указано іншого каналу.
Судно,
що знаходиться на якорі повинно нести постійну радіовахту на канал 16
ультракороткохвильової радіостанції.
2.3.6.
Під час радіообміну між суднами і ПРРС робочими мовами є українська, російська
чи англійська з використанням Стандартного морського навігаційного
словника-розмовника.
2.3.7.
При вході в зону дії ПРРС Іллічівського порту транзитних суден, які прямують у
БДЛК і ХМК, лоцман-оператор ПРРС Іллічівського порту повинен передати
інформацію про рух і час підходу цих суден до зони дії ПРРС Южного порту
лоцману-оператору цього поста та в Оперативний центр лінійної лоцманської
служби державного підприємства "Дельта-лоцман".
2.4 Радіолокаційне обслуговування суден
2.4.1.
ПРРС здійснюють такі види обслуговування:
а) радіолокаційний контроль
за безпекою судноплавства, а також за місцезнаходженням суден на якірних
місцях;
б) регулювання руху суден;
в) радіолокаційне проведення
суден;
г) подання допомоги суднам
під час аварійно-рятувальних операцій;
д) інформування про рух
суден, стан засобів навігаційного облаштування, гідрометеорологічні умови та
інші фактори, що впливають на безпеку судноплавства.
2.4.2.
Радіолокаційний контроль за рухом суден, а також за знаходженням суден на
якірних місцях здійснюється постійно.
2.4.3.
Радіолокаційне проведення здійснюється по замовленню, а при видимості дві милі
і менше радіолокаційне проведення суден є обов'язковим.
Радіолокаційне
проведення газовозів, хімовозів, танкерів, суден з вибухонебезпечними вантажами
і пасажирських суден є обов'язковим незалежно від видимості.
2.4.4.
ПРРС обслуговує судна в наступній черговості:
а) аварійні судна і судна,
які йдуть для надання допомоги;
б) кораблі і судна ВМС і
прикордонних військ України;
в) пасажирські судна, які
ходять за розкладом;
г) судна з небезпечним
вантажем;
д) лінійні судна і судна з
швидкопсувним вантажем;
е) інші судна згідно з часом
подання заявки.
2.4.5.
ПРРС передають судну поточну навігаційну чи іншу інформацію, коли виникне
потреба, а також на запит судна.
2.4.6.
Порядок радіолокаційного проведення погоджується капітаном і
лоцманом-оператором ПРРС до початку проведення судна.
При
радіолокаційному проведенні судно повторює одержану від ПРРС інформацію і
повідомляє про свої дії.
Початок
і кінець проведення судна повідомляється лоцманом-оператором ПРРС і
підтверджується капітаном судна.
2.4.7.
Радіообмін ПРРС з суднами, а також поточні навігаційні обставини документально
фіксуються.
2.4.8.
ПРРС несуть відповідальність за свої вказівки та передану інформацію відповідно
до чинного законодавства.
2.4.9.
Радіолокаційне проведення суден здійснюється тільки ПРРС портів Іллічівська,
Одеси і Южного.
2.4.10.
ПРРС "Руська коса" здійснює
радіолокаційний контроль на ділянці свого сектора від буя № 37 до буя № 109
БДЛК і до буїв № 9, 10 ХМК. На ділянці від буя № 109 по БДЛК до буя № 128, на
транзитному каналі акваторії порту Миколаїв і Спаському каналі контроль руху
здійснюється згідно з донесеннями суден. Встановлено такі точки передачі
донесень:
- проходження
Інгульского мосту;
- траверз буя
№ 15 Спаського каналу;
- траверз буя
№ 5 Спаського каналу;
- траверз буя
№ 130 БДЛК;
- траверз буя
№ 125 БДЛК;
- траверз буя
№ 109 БДЛК.
Зміст донесення: назва судна, позиція, швидкість.
Не пізніше ніж за дві години до підходу транзитного судна до
акваторії Миколаївського морського торговельного порту (далі — ММТП) оператор
ПРРС "Руська коса" погоджує з ІПН ММТП проходження судна.
Постановка транзитного судна на рейдах ММТП погоджується з ІПН
порту не пізніше ніж за шість годин.
(Пункт в
редакції згідно з
Листом № 338 від 30.05.2003 р, (ПМ 199/03))
2.4.11.
ПРРС "Очаків" здійснює радіолокаційний контроль за рухом суден від
бую "Березанський" до бую N 33 БДЛК.
2.4.12.
ПРРС "Касперівка" здійснює тільки інформаційне обслуговування та
регулювання руху суден у своїй зоні контролю.
3. Правила плавання суден по БДЛК та ХМК
3.1.1.
Навігаційне облаштування БДЛК і ХМК плавучими застережними знаками відповідає
системі Міжнародної асоціації маячних служб (надалі - МАМС) - регіон А.
3.1.2.
По БДЛК дозволяється плавання суден довжиною до 215 метрів, по ХМК - до 200
метрів.
3.1.3.
Плавання по БДЛК суден, які мають довжину більше 170 м чи осадку більше 8 м, а
по ХМК суден, які мають довжину більше 170 м чи осадку більше 6,5 м,
дозволяється тільки в світлий час доби і за умови стійкої видимості не менше 2
миль.
3.1.4.
Плавання інших суден по БДЛК і ХМК при наявності літнього плавучого
загородження, за винятком суден, вказаних в п.3.1.3 цих Правил і суден на
підводних крилах, здійснюється цілодобово.
При
загородженні БДЛК і ХМК зимовими плавучими застережними знаками, а також при
наявності криги, рух суден з осадкою більше 5 м в темний час доби дозволяється
тільки при стійкій видимості вогнів створів.
3.1.5.
Плавання по БДЛК суден, які мають довжину більше 187 м, а по ХМК суден довжиною
більше 170 м, здійснюється з буксирним забезпеченням.
За
заявкою капітана судна буксири можуть надаватись і суднам менших розмірів.
Судна,
довжиною більше 100 м з осадкою понад 5 м, які переходять з шостого (Хабловського)
коліна БДЛК на перше коліно ХМК чи у зворотному напрямку, здійснюють перехід в
районі сходження каналів (світячі буї N 47 і N 48 БДЛК та N 1 і N 2 ХМК) з
буксирним забезпеченням.
Заявка
на буксири подається диспетчеру порта призначення.
3.1.6.
Суднам на підводних крилах у неводотоннажному стані плавання по БДЛК і ХМК
дозволяється тільки в світлий час доби.
3.1.7.
Всі спортивні судна, катери, моторні, веслові шлюпки і човни повинні плавати
поза каналами та районами забровочного плавання.
При
необхідності перетинання каналу, цей маневр повинен виконуватись в короткий
час, здійснюватись під прямим кутом до осі каналу та при видимій відсутності
поблизу суден у каналі.
3.1.8.
Забороняється самостійне плавання по БДЛК і ХМК суден з несправним якірним чи
рульовим пристроєм, з диферентом на ніс, з диферентом на корму більше 3-х
метрів, з креном більше 5 градусів, а при обмеженій видимості, також суден з
несправною радіолокаційною станцією.
3.1.9.
Вхід суден до БДЛК і ХМК під час туману, мли, снігопаду, паріння моря, сильної
зливи та при інших умовах, коли створні знаки чи їх вогні ясно не видимі, а
також при вітрі швидкістю більше 15 м/сек, забороняється. У випадку, коли такі
умови виникли раптово, а судно знаходиться у каналі, воно повинно рухатись з обережністю
до найближчого безпечного місця, по можливості, зійти з каналу та стати на
якір.
3.1.10.
При вимушеній зупинці на каналах судна повинні по можливості зійти з каналу та
стати на якір. Про місце та причини зупинки судно повинно негайно повідомити
ПРРС, в зоні дії якого воно знаходиться.
Якщо
передбачається, що вимушена зупинка буде довгою, капітан судна повинен
викликати буксири для проведення в порт чи до найближчого місця якірної
стоянки.
3.1.11.
Зняття судна, сидячого на бровці каналу, з допомогою своїх двигунів
забороняється.
3.1.12.
Рух суден по БДЛК і ХМК регулюється відповідно ПРРС Очакова, "Руська
коса" і Касперівка.
3.1.13.
Судна, які ідуть в БДЛК з моря, запитують дозвіл на вхід в БДЛК у ПРРС Очакова.
Судна,
які збираються виходити з БДЛК в море, повинні запитати дозвіл на рух по каналу
у ПРРС "Руська коса".
Судна,
які збираються виходити в море з Херсону повинні запитати дозвіл на рух по ХМК
у ПРРС "Касперівка".
Дозвіл
анулюється і повинен бути поновлений в установленому порядку, якщо судно
протягом 30 хвилин не почне дозволені дії.
Судна
з осадкою більше 8 м входять в (виходять із) БДЛК біля світячого бую
Березанський, всі інші судна - біля світячого бую N 2.
3.1.14.
При русі суден в порт Херсон з моря, при підході до першого коліна ХМК, судно
повинно інформувати ПРРС "Касперівка" про час свого підходу до буїв
NN 1, 2 ХМК та запитати дозвіл на рух по ХМК.
3.1.15.
З метою розпізнання судна, воно зобов'язане повідомити своє місцезнаходження по
пеленгу і дистанції від якого-небудь орієнтиру. ПРРС дає цьому судну дозвіл на
подальший рух по каналу, або вказує місце для чекання.
3.1.16.
Судна з осадкою від 5 м до 8 м при русі по БДЛК та з осадкою від 5 м до 7 м при
русі по ХМК на доповнення до вогнів, визначених МППЗС-72,
повинні виставити на найбільш видимому місці судна фонарь червоним круговим
світлом, в темний час доби, або чорну фігуру у вигляді шару, в світлий час
доби.
3.1.17.
Судна з осадкою 8 м і більше при русі по ХМК повинні виставляти на найбільш видимому
місці сигнал, передбачений Правилом 28 МППЗС-72 для
суден, обмежених своєю осадкою.
3.1.18.
В зоні дії Правил плавання по БДЛК і ХМК судна, які мають з повним вантажем
осадку менше 4 м, в тому числі морські і річкові буксири, які йдуть самі або з
караваном барж, повинні рухатись по маршрутах, які передбачені п.п.3.1.19
і 3.1.20
цих Правил.
3.1.19.
Від острову Березань до порту Миколаїв і в зворотному напрямку по БДЛК
встановлено слідуючий маршрут для суден, вказаних в п.3.1.18
цих Правил:
а) на першому
(Березансько-Очаківському) коліні БДЛК від світячого бую N 2 за бровками каналу
в районах шириною 1 кабельтов в обох напрямках.
Вхід на друге коліно БДЛК
(Вікторовське) і вихід з нього за бровку першого коліна здійснюється біля
світячого бую N 7 "Кінбурнського";
б) на другому
(Вікторовському), третьому (Первомайському) і четвертому (Аджигольському)
колінах БДЛК - по каналу в обох напрямках до (від) меридіану 31°36' Е;
в) на п'ятому
(Дніпровсько-Лиманському) коліні БДЛК за правою бровкою каналу в районі шириною
3 кабельтови в обох напрямках для всіх буксирних караванів. Інші судна ідуть за
цією бровкою тільки при русі з моря;
г) на шостому
(Хабловському), сьомому (Кисляківсько-Лупарівському) і восьмому
(Лиманоожарському) колінах БДЛК - в районі шириною 5 кабельтов за правою
бровкою каналу - для всіх буксирних караванів. Інші судна ідуть за цією ж
бровкою тільки при русі з моря.
Вхід в ці райони плавання за
бровками каналу і вихід з них на полосу плавання за бровками п'ятого коліна
здійснюється між світячим буєм N 47 БДЛК і світячим буєм N 2 ХМК, при цьому на
південь залишається передній знак створу Східний.
д) на дев'ятому (Катіліному)
коліні БДЛК - по каналу в обох напрямках для буксирних караванів. Інші судна
ідуть по каналу тільки при русі з моря.
Пройшовши віху N 88 і буй N
87, далі рухатись в районі шириною 2 кабельтова за правою бровкою десятого
(Козирського) коліна БДЛК за винятком району мілини Ожарської коси, де ширина
району тільки до 5-метрової ізобати;
е) на одинадцятому
(Сіверсовому) коліні БДЛК - в районі шириною 2 кабельтова за лівою бровкою
каналу в обох напрямках. Судна пересікають канал між світячим буєм N 99 та
віхами N 101 і N 102;
ж) на дванадцятому
(Константинівському) коліні і далі до порту Миколаїв - по БДЛК в обох
напрямках;
з) всі судна (крім буксирних
караванів), які прямують в море, повинні рухатись за бровкою одинадцятого,
десятого, дев'ятого, восьмого і сьомого колін БДЛК. Дійшовши до світячого бую N
60 і залишивши його на захід, судна входять на шосте коліно і рухаються по
каналу до віхи N 46. Пройшовши віху N 46, судна виходять на ліву бровку п'ятого
коліна і прямують до віхи N 34, а потім, залишивши їх справа, виходять на
четверте коліно БДЛК і прямують далі, керуючись пунктами "а" і "б" цього
пункту.
3.1.20.
Від БДЛК до гирла річки Рвач встановлюється такий маршрут для суден, вказаних в
п.3.1.18 цих Правил:
а) на першому, другому і
третьому колінах ХМК - по каналу в обох напрямках. Буксири на цій ділянці
можуть іти з караваном, сформованим тільки в два ряди;
б) переформування каравану
необхідно проводити поза каналом в районі якірного місця N 366;